12 hodin Blansko 2012 opět s týmem Masters

Igor Vlahovič


Minulý rok tým Masters absolvoval tento vytrvalostní závod poněkud netradičním způsobem. Igor Vlahovič (moje maličkost) sestavila tým ze třech členů (Igor Vlahovič (pilot), Josef Sperát a Josef Botík (mechanici) a v tomto složení jeli ročník 2011. Ovšem zajímavostí bylo, že celý závod řídil Igor Vlahovič a kluci se o něj po celou dobu starali. Jak o pilota, tak o model. Jak to probíhalo a že padl Igorův osobní rekord, se dočtete ZDE.

Tento ročník již nehodlá ředitel týmu (Igor Vlahovič) opět dosáhnout rekordu a chce si závod užít jiným způsobem. Chce jet na pohodu, v klidu, opět bez nahánění předních pozic. Jde se hlavně bavit a užít si legraci. A podle toho také přistoupil k výběru týmu a připravě modelu.

Bohužel složení z minulého roku není možné pro pracovní vytížení a tak jsem pro tento ročník zvažoval složení nové. Nakonec vše dopadlo, jak je odhaleno níže.

TÝM

Zde bylo ve hře několik jmen a variant. Ale nakonec bude složení následující:

Igor Vlahovič

David Černý

Adam Černý

Role jsou zcela jasné. Všichni jsou piloti, všichni jsou mechanici. Každý pojede 4 hodiny čistého času a střídání pilotů bude po cca 1 baterii.

 

Vybavení týmu

Akumulátory: 5 sad HARD CASE o minimální kapacitě 5000 mAh

Nabíječe: 3 v týmu

Pneu: několik sad mechových pneumatik Xceed, Corally atd. pro mokrý závod se jedna sada obuje do „duše“

Závod za sucha: pojede se na mechových kolech. Vypadá to na použití cca 2. sad zadních a 3. sad předních (s ohledem na rychlost modelu a styl jízdy)

Náhradní díly Serpent S100: Ano

Další podrobnosti: stan, stoly, židle atd.

 

Model a jeho osazení elektronikou

Šasi: Serpent S100 Pan Car – 200mm

Regulátor: Nosram Pearl V2. Nastavení FEEL 1, ZERO BOOST, bez automatické brzdy

Motor: SP Ultrasportsman 21.5 (bez možnosti časování)

Převodový poměr: 96/28

Servo: Sawox Digital

 

Podmínky testu Slavkov:

Venkovní teplota: 22°

Teplota asfaltu: 38,8°

 

Výsledky testování:

Doba jízdy na kapacitu 5000 mAh: 45 minut (a mohlo se ještě kroužit)

Teplota motoru po jízdě: 35°

Stav pneu po cca 50 minutách jízdy: bez opotřebení

Doba výměny akumulátoru v jedné osobě: 1 min 15 sec.

Jízdní vlastnosti modelu: mírně nedotáčivý, kola se odvalují a nebrousí se. I na částečně odlepených zadních kolech se jelo výborně

Za volantem se střídali dva píloti – Adam a já. David Černý byl pracovně vytížen.

 

Závěr: dnes se test vydařil, máme naladěno a více prozradí záznam. Osobní názor je navíc takový: s motorem 21.5 je to sice pomalé, ale na vytrvalostní závod ideální. S motorem 17.5 je to více závodní styl, ale stále rozumné rychlosti se šetřením pneumatik. Toť můj názor.