Druhý test kategorie FšeStock

webbaker


Tak a je odjeto.

Při prvním testu kategorie FšeStock, bylo počasí k závodníkům fakt velmi nevlídné ( chladno a deštivo ), při druhém testu si na chladno rozhodně nikdo stěžovat nemohl, spíše naopak.

Díky zajímavé souhře okolností došlo k tomu, že se kategorie FšeStock stala jednou z nejpočetněji zastoupených kategorií a co se týká vyrovnanosti v jednotlivých jízdách, tak byla zřejmě nejvyrovnanější, neboť k předjíždění o kolo, docházelo jen velmi zřídka. Rozdíly v najetých kolech, ve výsledkové listině, nebyly způsobeny tím, že by dotyčný jezdec jel tak pomalu, ale spíš naopak J Jezdec totiž zvolil trošku „ostřejší“ taktiku a snažil se jet co nejblíž nastavenému časovému limitu, což byla zjevně chybná strategie a v konečném důsledku znamenala, že občas některé kolo „prošvihl“ a tím se mu do nájezdu nezapočítalo!

Byli však jezdci, kteří si dokázali své auto nastavit tak perfektně, že za celý závod „neprošvihli“ ani jedno kolo, nebo maximálně jedno, či dvě. A vzhledem k tomu, že se jely 4 finálové jízdy a 3 se sčítaly, tak to pro ně neznamenalo naprosto žádný problém J

A jak vše dopadlo ???

Luděk Maléř opět potvrdil, že je nejen skvělý jezdec, ale i skvělý stratég a že jeho obstarožní technika F103GT, se v jeho rukách, mění v neporazitelný závodní stroj !!! Jeho vítězství však nebylo vůbec snadné! Zvítězit, po 18ti minutách jízdy, před druhým v pořadí o pouhé cca 4s a před třetím o cca 6s !!!, bylo doslova vítězství o prsa africké běžkyně 🙂

Skvělé druhé místo vybojoval Ivo Kavánek, který oprášil svůj historický podvozek ASSO Pro10 a Luďkovi šlapal těžce na paty. Nádherný závod odjela vycházející hvězdička Peťa Macháček, který jako jediný ze startovního pole, jel na úzkých bezdušákoch a skvěle zvolenou strategií, dojel těsně za prvním a druhým závodníkem.

Trošku „ostřejší“ strategii zvolil Šumi, která mu skvěle vyšla v poslední finálové jízdě, v předchozích jízdách však znamenala „prošvihlé“ nějaké to kolo, takže 4. místo, je hezké umístění. „Nejostřejší“ strategii zvolil Karel Novosad, který sice jel na špici jednotlivých finálovek, ale odpočty kol ho posunuly dolů výsledkovou listinou.

Smolaři závodu se stali Tomáš s Kájou, kteří měli skvěle nastavené auta, takže Tom „neprošvihl“ ani jedno kolo a jel s formulí CL, no a Kája „prošvihl“ pouhé jedno. Ale technické problémy je oba vyřadily z boje o přední umístění.

Výsledky:

 

  1. Maléř Luděk  //  21 / 6:01 .. 21 / 6:09 .. 20 / 6:09 .. 21 / 6:03  //  63 / 18:13
  2. Kavánek Ivo  //  21 / 6:06 .. 21 / 6:05 .. 20 / 6:14 .. 21 / 6:06  //  63 / 18:17
  3. Macháček P.  //  21 / 6:08 .. 21 / 6:08 .. 20 / 6:01 .. 21 / 6:03  //  63 / 18:19
  4. Šumi              //  19 / 6:05 .. 21 / 6:07 .. 17 / 6:14 .. 22 / 6:15  //  62 / 18:27
  5. Mikuš Karel   //  21 / 6:16 .. 21 / 6:10 .. 05 / 2:29 ..       0       //  47 / 14:55
  6. Novosad K.    //  18 / 6:05 .. 14 / 6:15 .. 15 / 6:01 ..       0       //  47 / 18:21
  7. Brodský T.     //  21 / 6:09 .. 21 / 6:16 ..        0      ..       0       //  42 / 12:25

 

A co říci závěrem ???

I přes uštěpačné poznámky některých lidí, nejkomičtěji znějící od toho, kdo závody vůbec nejezdí !!! J, si tato kategorie pomalu ale jistě získává své příznivce.

Nejvíc se jim líbí, že je nikdo nenutí, si pořád kupovat nějaké nové a nové věci a že si můžou přijet zazávodit s tím, co doma mají a přitom můžou rovnocenně bojovat o umístění! Někteří by se totiž s tou technikou, se kterou jedou, bez nejmenších problémů, v kategorii FšeStock, by se vlastně do žádné jiné vypsané kategorie nevešli, nebo by tam jen trapně překáželi, takže by ani na závod nemělo smysl přijet !!!

Velké uznání patří pořadatelům, kteří i v dosti ztížených podmínkách, závod perfektně připravili a zajistili bezproblémový a plynulý chod celého závodu!

Pokud bude mít pořadatel dalšího závody HIT zájem, nechat jet tuto kategorii, tak se rozhodně nemusí obávat, že by se nikdo nepřihlásil 🙂