5. závod byl pro mne poměrně jednoduchou záležitostí. Nemusel jsem jet naplno a měl jsem rezervy. Ale 6tý závod – to bylo zcela něco jiného.
Všechno již bylo napsáno v reportáži, ale opravdu už kvalifikace jsem neměl vůbec jednoduché. Ladislav Mlčák a Martin Zvára st. zajížděli hodně podobně rychlá kola a TQ jsem získal o pouhou sekundu !!!
Do toho jsem poznal VIP hosta Marcela Dostála, který hlavně ve finále ukázal, že Yokomo mu není a nebude cizí. A jsem velice rád, že zvažuje start v další sezóně.
I finálové jízdy na těch 8 minut jsem si každou užíval na více jak 100%. Zatímco v prvních dvou jsem si dokázal udržet malý náskok před skvěle jedoucím Martinem Zvárou st. a Ladislavem Mlčákem, poslední jízda už ukázala, že nejsem neporazitelný. Já musím touto cestou ještě jednou poděkovat hlavně Martinovi za skvělou jízdu, která byla napínavá až do samotného konce. A povím vám, že v tomto případě, kdy si několikráte měníte pozice, se vám těch 8 minut zdá nekonečných.
A v čem tedy spočívají dosavadní úspěchy v této sérii ?
– pokud je na dráze více jak 10 modelů (což bylo na posledních dvou závodech), musíte jet hodně hlavou a nehrnout se dopředu za každou cenu. Musíte brát ohled na slabší soupeře a dát jim šanci, aby vám mohli uvolnit stopu. V mém případě jsem neměl s tímto problém a všichni pomalejší soupeři se o toto snažili
– přirozeně TQ pozice je v tomto početném startu jistou výhodou, protože udáváte tempo a máte volnou cestu do prvního předjížděcího manévru. Logicky i druhý, třetí jedoucí pilot ve vláčku by měl přistupovat k souboji s rozumem
– moje Yokomo GT prošlo před oběma závody pouze běžnou kontrolou. Utáhl jsem šroubky, zajistil je proti povolení. Mohu vás ubezpečit, že jedu stále tovární SET UP, vůbec jsem nezasahoval do přední nápravy. Co se týče oleje v tlumičích. Tak v tom bočním už olej určitě nemám a v tom centrálním jsem jej sice doplnil, ale už tam také není. Takže jsem jel zcela jistě poslední závod pouze na pružinách. A vůbec jsem nepoznal rozdíl. Model fungoval perfektně
– takže úspěch každého pilota v této kategorii je pochopit styl jízdy. Já jezdím tak, že nebrzdím. Jedu a před zatáčkou pouze včas uberu, abych do zatáčky jel na neutrál. V zatáčce si pak lehce hraji s plynem, aby model neztratil rychlost. Mohu jezdit i přes pokličky, čímž získávám cenné setinky na soupeře. Ale pokud jedete přes pokličku, nesmíte na ní přidávat plyn, protože = převrácení modelu
– dlouhé zatáčky jezdím pod plynem, krátké včas vypouštím. Ostré zatáčky typu 90° pak vyjímečně brzdím. Ale brzda = zpomalení modelu a ztráta času
– protahováky jezdím tak, že před zatáčkou typu S pustím plyn a ve zlomu již přidávám
– v podstatě se snažím neustále model držet v „určité“ rychlosti
Tato série je tedy opravdu, ale opravdu pouze o řidičském umění. Je jen otázkou času, kdy i další jezdci této série zdokonalí svůj jízdní styl a já to nebudu mít vůbec jednoduché. Důkazem toho byl nyní Martin a pak Ladislav.
Věřte, že se na startu může časem sejít TOP 10 pilotů, kteří pojedou vláček 8 minut za sebou a bude rozhodovat možná jediná chyba.
Můžete ztratit jedině tehdy, pokud váš akumulátor už bude jak se říká „do lampičky“, nebo vám zeslábne výkon regulátoru / motoru. Ale tohoto já se neobávám. Protože zvolený převodový poměr a časování motoru je naprosto ideální a nedochází k namáhání obou komponent.
Jezdím akumulátor Yokomo 2800 mAh a myslím si, že je to pro model co se volby týče nejlepší. A zřejmě jej používá drtivá většina pilotů této série.
Model Yokomo GT mě stále přesvědčuje, že je to model bezúdržbový, který vám poskytne vyjímečné jízdní vlastnosti a na závodě se s ním neztratíte. Všichni máte možnost sledovat jízdu „špičky“, která vám zcela jistě poradí, jak s modelem zacházet a jak s ním jet.
Domnívám se, že už letní sezóna 2013 přinese hodně nových a kvalitních soupeřů.
Martine, ještě jednou díky za super finálovou jízdu na posledním závodě, kterou jsme spolu jeli. Dlouho na ni nezapomenu.
Zdroj foto: RCmedia.cz / Šárka Tomanová