LRP Masters 2002

Tomáš Staníček


<p align=“justify“>Na závod LRP Masters jsme se víc než 100% připravovali. Ve firmě XRAY mi bylo umožněno postavit si úplně nový podvozek na
míru. Dostal jsem i nejlepší baterie Orion-Sanyo teamových parametrů a motor HUDY-Orion Core. Ještě pět dnů před tímto závodem jsem byl s
Míšou Bokem a Vašíkem Strupkem testovat auta na předepsaných pneumatikách HPI 26mm v Třebíči.</p>
<p align=“justify“>Duchovním otcem těchto zahraničních zájezdů na závody je pan Strupek, který se o nás už léta stará po všech stránkách a nejen já, ale
mnozí z nás jsou mu za to vděčni.</p>
<p align=“justify“>V pátek 19.4. začínaly od dvou hodin tréninky. Každý jsme si zajeli asi šestkrát. Všichni se snažili naladit auta co nejlépe, ale
díky asi 160 jezdcům měnila dráha, trénink od tréninku, adhezní podmínky k lepšímu. Snažil jsem se odhadovat o kolik se tyto podmínky mohou
změnit a po každé jízdě jsem podvozek upravoval. Jiný olej v tlumičích, jiné pružiny, nová pinova náprava a pár novinek z firmy XRAY dokázaly,
že mi nový XRAY fungoval lépe než jsem si mohl přát.</p>
<p align=“justify“>Bohužel jako jediný jsem na závodech neměl tátu nebo někoho kdo by mi řekl „tak to udělej, tak je to lepší“, prostě někoho
kdo tomu rozumí a řekne mi svůj komentář k jízdě s pohledu mechanika. Bohužel Martin Hudý i Michal Němeček, kteří jezdí s podvozkem XRAY
byli se mnou v rozjížďce a tudíž jsme si navzájem nedokázali v tomto pomoci. Vašek Strupek jezdí bohužel podvozek Schumacher a XRAY vůbec
nezná. Michal Bok ten nás pro jistotu ani nezdravil. ??? Dříve jsme jezdily na zahraniční závody jako team všichi dohromady a přáli jsme si každý každému
ten nejlepší výsledek. Bohužel dnes panuje mezi námi určitá rivalita a někteří z nás přejí druhým spíše neúspěch.</p>
<p align=“justify“>V sobotu začínala první rozjíždka, ve které měli kromě mě snad všichni smůlu. Na štěstí se brala jako trénink, pro poruchu
počítacího zařízení. Od začátku jsem však měl problém s novým motorem Core, který jsem nedokázal přesvědčit ani s pomocí Standy Němečka,
aby jel. Standa který si troufám říci že rozumí motorům v ČR nejlépe, také nevěděl a tak jsem to vzdal. Po druhé rozjíždce jsem na tom byl sice stále
nejlépe z nás ale, už předem jsem věděl že kosmická rychlost stáje BOK a hyper parametry baterií stáje HUDY jsou můj konec.</p>
<p align=“justify“>Ve třetí rozjíždce jsem už ztrácel na Michala 4s a na Martina a Standu 0,1s. Vaška provázela celým závodem smůla. Měl v
rozjíždce špatné a neohleduplné jezdce, kteří ho nenechali ani jednu ze tří kvalifikačních jízd zajet. Navíc trochu doplatil za špatné informace s
teamu Schumacher. Koupil specielní bezodporový řemínek, který je bohužel jen na dvě jízdy a v té třetí kdy mu auto velice dobře fungovalo mu
prasknul a nedojel. Nečekaný výkon podal náš nejmladší reprezentant Míša Němeček, který jezdil úplně srovnatelně s námi všemi, protože mezi
námi byl rozdíl několika málo sekund. Jura ten se spíše než závodění věnoval teamu a tak jeho výsledky nešli brát vážně. Mimo to byl v zajetí
migrény a auto mu vůbec nefungovalo po motorické stránce.</p>
<p align=“justify“>Třetí rozjížďka končila skoro o půlnoci.Všichni jsme byli unavení, ale přes to jsme šli celý team XRAY včetně jeho zahraničních
jezdců a pan Strupek na víno a pivo do hotelového baru. V neděli nás čekala poslední kvalifikační jízda a jedno finále. V kvalifikační jízdě nikdo
z nás nezajel lepší výsledek. Byla to poslední možnost jak se zlepšit a to naše nervy přirozeně nevydržely a dělali jsme samé chyby a nebo
doplatili na neohleduplnou jízdu ostatních. Tak jsme se pěkně seřadili v pársekundových rozestupech za sebou do finálových jízd.</p>
<br>
<pre>
Michal B. finále E

Martin
Standa finále F
Tomáš

Michal N. finále H

Vašek finále J

Jura finále L
</pre>
<br>
<p align=“justify“>Ve finále E startoval Michal Bok ze třetího místa. Hned po startu se první a druhý jezdec srazili a Michal Měl volnou cestu k
vítězství. Díky neustálím skrumážím ostatních jezdců a Michalovou téměř bezchybnou jízdou si vytvořil asi 20m náskok, který nemohl za
normálních okolností nikdo dohnat. Bohužel doplatil v předposledním kole na bezohlednou jízdu auta, které startovalo s pozice 10, které mu skoro
zaparkovalo zezadu pod karoserií a předjel ho druhý v pořadí.</p>
<p align=“justify“>Finále F vyhrál po velkém boji Martin, svou bezchybnou jízdou a perfektně nastaveným podvozkem XRAY. Můj motor jel opět
takovou rychlostí, že jsem se spíše ostatním pletl. Rychleji jedoucí auto mě po půl kole poslalo ranou ze zadu zpět na start a něž jsem se dostal
na dráhu, byl za mnou už Martin skoro o kolo. Ještě jsem předjel pár jezdců a pak uvolnil cestu Martinovy k vítězství. Standovy hned po startu
někdo urazil křídlo a po tisícím naladění svého podvozku Losi spíše vynikal tím že je dobrý jezdec. Ale fungovalo mu to lépe než Spashettovi, jen
není ještě sponzorován firmou Trinity</p>
<p align=“justify“>Finále H. Michal Němeček startující s devátého místa jel neuvěřitelně plynulou a čistou stopu. Jeho XRAY splňoval všechny
předpoklady k vítězství. Dokázal projet na druhé místo a tlačit na prvního jedoucího. Ten ho však brzdil tak dlouho, že vyjel mimo stopu v zadní
velice obtížné a rychlé pasáži a nakonec dojel na třetím místě.</p>
<p align=“justify“>Finále J -ve kterém jel Vašek, ukázal všem jak se jezdí. S osmého místa se po pár zatáčkách propracoval na první místo a jeho
Schumacher, kterého bohužel až před finálem opustila paní smůla to dotáhnul suveréně svou bezchybnou a plynulou jízdou na první místo.</p>
<p align=“justify“>Finále L -do kterého se nejspíš omylem dostal Jura připomínalo spíše útoky neandertálců. Jura chtěl jet čistou stopu, ale
všichni ostatní chtěli aby jel po poklicích. Nakonec i přes to dokázal zajet třetí. Ale jak už jsem řekl, měl na starosti všechny jezdce s XRAY a
byl narozdíl od nás všech v práci :-)</p>
<p align=“justify“>Všichni už se určitě těšíme na příští rok na tento závod. Budeme mít určitá ponaučení a díky jim snad dopadneme lépe.</p>