Hufnágl Ice Trophy – HIT 2006

Jan Matyáš


PROLOG, aneb Hufnágl Ice Trophy zve na 1. závod

Po všech přípravách,… lze říct, že.

Udělali jsme maximum pro zdárné zahájení letní sezony HIT-2006. Stále ještě je co vylepšovat, ale to bude i za rok. Jsme na začátku, myslím si dobré cesty, a tak je na nás, jak a kam to povedeme. V tom, kam máme namířeno mají všichni jasno a tak snad nesejdeme z určené cesty. Jde především o pohodu a relax. Nevím, jak tento stav lépe prezentovat než úryvkem z našeho fóra: Jak na to aby byla pohoda? Tak to je to co mi šťourá hlavou. Taková ta pohodová pohodička, se sluníčkem a partou nadšenců co nikam nespěchají, neboť přišli odpočívat.

Karel Neudek


Tak za 1. chybí sluníčko, za 2. to všichni děsně žerou, jakoby to bylo minimálně mistrovství Evropy. Jde o to, že se spousta kluků učí jezdit a my se snažíme vyplnit tuto díru v současném rozložení sil na trhu RC závodů. Jsme tu pro pohodu a pomoc začínajícím a ne na konkurování republikovým kláním. Neskrývám radost z účasti, která byla 7.1. 2006 opravdu vysoká a kvalitní. Ale nemělo by to být na úkor začátečníků, kteří vlastně nemají jinde svoji kategorii . Snad se na HP udrží ještě MIG, ale asi ne dlouho a tak věnujme své úsilí původnímu záměru Hufnáglů a pohodové atmosféře. Nejde o to, kdo vyhraje a co za to dostane, ale o to se bavit a srdcem závodit a FÉROVĚ závodit i o poslední místa, protože i tam jsou jezdci, co se zlepšují, učí, nebo jim to jen nejde a hledají správné nastavení vozu i rukou. Pokud si nebudeme vážit těchto, nevážíme si ani sami sebe, protože na špici se nikdo věčně neudrží a až po mě budou řvat „Vypadni dědku, my tady závodíme“ bude mi to opravdu líto. I jako dědek asi nezahořknu k tomuto hobby a věřím, že se nás v domově důchodců sejde zase solidní parta.

Jan Matyáš


Vytrženo z našeho fora. Tak přátelé, to proto aby bylo jasno, kam že to jedete na závody a co lze očekávat.

Karel Neudek

Očekávám taky dotazy, proč kvalitní jezdci, kteří už v „amatérských“ kategoriích nemají co dělat jedou právě tyto kategorie. I na toto téma se vede diskuze na našem fóru a věřte, je to jako většina věcí v tomto reálném světě o pěnězích. Jistě existuje víc jak dvacet lidí v ČR, kteří mají ruky na ukočírování 12z. motorů, ale ne všichni mají finance na závodění v této kategorii. Bude jistě zajímavé sledovat těsné souboje těchto rivalů v některé ze „zpomalených“ kategorií. No a ti, pro které by tyto kategorie měli být určeny primárně? Nepříjdou zkrátka. A navíc budou mít měřítko, kam až lze s jejich (levnou) technikou dosáhnout. Bude toho jistě víc, ale měl bych ten prolog hodit na web, ještě před uzávěrkou přihlášek. Právě tak činím. S pozdravem a RC Zlín na viděnou

JM


Termíny
6.5.
20.5.
17.6.
12.8.
26.8.
9.9.
23.9.
7.10. – náhradní termín

Vše na naší variabilní trati v Otrokovicích

Pravidla

Organizace závodů
Letní HIT je seriál sedmi závodů hodnocených ve dvou základních kategoriích:
kategorie DTM
kategorie F-1

Prezentace a časový rozvrh závodu

8.45 hod. Konec prezentace (kdo nebude schopen se včas dostavit k zápisu do závodu, může se přihlásit telefonicky u časoměřiče)
9.15 hod. Konec tréninku
9.20 hod. Krátká rozprava
9.30 hod. Start závodu

Systém hodnocení Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítavá pět nejlepších výsledků. V případě neodjetí všech závodů z důvodu počasí bude jen jeden škrtací výsledek.

V případě shodného počtu bodů rozhoduje:

počet lepších umístění
větší bodový zisk škrtaných závodů
lepší umístění v posledním závodě

Kategorie

DTM – podle motoru

A – bez omezení
B – 19 a více závitů (případně kotva MIG) v libovolném těle
C – 23 a více závitů, MIG, Johnson, Mabuchi, nebo jiné zapouzdřené motory bez úprav
N – kategorie pro nováčky a majitele RTR kitů bez olejových tlumičů s motory Johnson, Mabuchi společné předpisy

M 1:10 minimální hmotnost 1500g
max.šířka podvozku 190mm
šířka karoserie do 190mm
minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm
světlost podvozku minimálně 5mm
křídlo nesmí převyšovat obrys střechy a je max. rozměrů 190x40x25mm
(šířka x délka x výška) karoserie musí být realisticky zbarvena a opatřena startovním číslem akumulátory o jmenovitém napětí 7,2V
pneumatiky bezdušové s max. šířkou 30mm bez omezení typu a výrobce
(zákaz používání pěnových pneu) mazadlo libovolné bez omezení používání
rozlosování do kvalifikačních jízd určí pořadatel
kvalifikace 2×6 minut – startovní rošt pro finálové jízdy podle lepšího nájezdu finále 5×6 minut – pořadí podle součtu kol a dojezdů tří lepších jízd bodování 1. – 20. místo 20 – 1 bod

F-1 / LeMANS
M 1:10 minimální hmotnost 1200g, max. 2000g (z bezpečnostních důvodů) hnaná zadní náprava
max. šíře podvozku 220mm
karoserie libovolného typu do šíře 225mm
pneumatiky bezdušové nebo pěnové do max. šíře 50mm bez omezení typu a výrobce
skupiny pro kvalifikační jízdy určí pořadatel dle výkonnosti jezdců
kvalifikace se startuje z depa
kvalifikace 3×4 minuty – startovní rošt pro finálové jízdy podle nejrychlejšího kola
finále bude podle počtu závodníků členěno do skupin A.B… přičemž body do seriálu lze získat pouze ve finále A
finále 3×12 minut – o pořadí rozhoduje součet dvou lepších umístění.
Vítězí jezdec s nižším součtem. V případě rovnosti rozhoduje pozice na startu.

Bodování:
1. - 10b
2. - 8b
3. - 6b
4. - 5b
5. - 4b
6. - 3b
7. - 2b
8. - 1b

Povinnosti závodníků
je povinen být nejméně 30vteřin před startem své jízdy na tribuně v případě pozdního příchodu na tribunu se musí chovat ohleduplně a nerušit ostatní jezdce po odstartování jízdy není povoleno měnit své místo na tribuně,předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky v případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce jízdy ihned po jízdě nechat auto na předurčeném místě a zúčastnit se nasazování další jízdy, nebo za sebe zajistit náhradu uložit své vysílače na předurčené místo, aby nedocházelo k nežádoucímu rušení

Organizační zajištění a sankce
rozhodčí budou zvoleni před startem závodu. JURY se bude skládat ze tří osob, které budou oprávněny udělovat napomenutí a tresty za hrubé porušení kázně a bezohlednou jízdu udělují rozhodčí trest ve formě odečtení jednoho kola udělení trestu předcházejí dvě napomenutí pokud závodník nezajistí za sebe náhradu a nezúčastní se nasazování, škrtá se mu do té doby nejlepší čas jízdy. O způsobilosti trati rozhoduje JURY. Pokud budou odjety alespoň dvě finálové jízdy a dojde k ukončení závodu, tak výsledky budou počítány z těchto dvou finálových jízd. V případě nestálého počasí ještě před startem závodu, kontaktujte telefonicky traťového komisaře.

Protesty
Protesty se podávají u pořadatele, který na jejich řešení určí komisi. Ta bude zpravidla sestávat z hlavního organizátora, časoměřiče a dalšího nezávislého svědka události. Podání protestu musí být doloženo důvodným podezřením a není anonymní. Vklad 50,- je vratný v případě prokázání přestupku. V případě, že se potvrdí podvod, či jiný přestupek proti pravidlům, bude jméno hříšníka zveřejněno i s přestupkem, kterého se dopustil. Podle závažnosti provinění může být jezdec diskvalifikován ze závodu. V případě opakovaného provinění, může být vyloučen z celého seriálu.

Přihlášky a startovné
Zájemci se mohou přihlásit telefonicky, na stánkách www.rc.zlin.cz nebo na místě v den konání závodu.

Startovné:
při přihlášení telefonicky, nebo přes internet min. 15 hodin před startem závodu 150Kč [pro členy RC klubu Zlín 100Kč] v případě startu ve více kategoriích 50,- Kč za každou další kategorii při zápisu na místě 20 Kč přirážka junioři do 15 let sleva 50Kč na základním startovném
Poznámka : Pořadatel si vyhrazuje právo změny v pravidlech.