Tento podvozek byl jedním z úspěšných na závodním poli. Nyní jej firma Losi udělala ve verzi RTR. Tedy hned můžete v podstatě vyrazit na dráhu. Já jsem si doma v klidu vše prohlédl a nyní se na tento offroad podvozek podíváme podobněji.
Jako snad každá stavevbnice či RTR sada se i tento podvozek dodává (a prodává) v pevné kartonové krabici. Na ní je vyobrazen továrně složené šasi a nechybí informace o tom, co je součástí setu. Tím jsou kromě podvozku: karoserie (továrně nalakovaná), střídavé kombo s motorem 13.5T, RC souprava Spektrum DX3E či olejové tlumiče.
Co vám chybí pro zprovoznění modelu ? Je to akumulátor, nabíječ.
Dále jsem našel podrobný manuál, který je i v českém jazyce. Kromě toho sada samolepek. Přirozeně nechybí drobné náhradní díly, klíč na kola a spojovačky.
Celý model je připevněn stahovacími páskami k podložce. Musel jsem jej „uvolnit“, abych si jej mohl podrobně prohlédnout.
Vana šasi je hliníková a vypadá hodně pevně. Zbytek dílů jako jsou ramena jsou z tvrzeného plastu. Model je v kuličkových ložiskách.
Tlumiče jsou hliníkové, olejové a samozřejmě nastavitelné. Ty se dají nastavovat do třech poloh.
Na podvozku je možno kompletně nastavit geometrii.
Pneumatiky jsou bezdušové. Přední jsou užší jak zadní a mají jemný vzorek.
Podvozek má pouze zadní náhon (2WD). Motor je uložen vzadu pod přítlačným křídlem. Je střídavý s počtem závitů 13.5T. Senzorové provedení je již samozřejmostí.
Regulátor je programovatelný. Je možné na něm nastavot LiPo akumulátory, snížit výkon atd. Vše se provádí jedním tlačítkem. Vše ja popsáno v manuále.
Baterie se vkládá podélně do šasi. Chytá se pomocí suchého zipu. Konektory jsou provedeny tak, že při správném zapojení v baterii je nelze přepolovat.
Proporcionalita je na řadu Spektrum DX3E velmi slušná. Avšak nelze to srovnávat například s řadou Spektrum DX3R. Ale v RTR sadě je to každopádně souprava na 2,4 gHz – tedy žádné krystaly a pouze na vysílači je sklopná anténa.
Servo v modelu je digitální. Má kovové převody.
Když jsem uvedl buggy Losi do pohybu, nestačil jsem se divit, jak motor o počtu závitů 13.5T bohatě stačí. Na malém prostoru jsem dokázal model postavit na zadní kola. Chod je jak dopředu, tak i dozadu.
Pružení vypadá velmi dobře udělané. Světlost podvozku je cca 3cm a v kombinaci. dyž jsem pustil šasi z výšky na zem, tlumiče se s nárazem poradily. Ostatně toto uvidíte i na záznamu o zprovoznění.
Typ | 2WD Off Road Buggy |
---|---|
Měřítko | 1:10 |
Délka | 389 mm |
Šířka | 249 mm |
Výška | 134 mm |
Rozvor | 285 mm |
Světlá výška podvozku | 37 mm |
Hmotnost | 1499 g |
Náhon | 2WD na zadní kola |
Motor | Střídavý 13,5T senzorový |
Podvozek | 7075-T6 hliníkový |
Zavěšení | Nezávislé |
Regulátor | Programovatelný, senzorový střídavý |
RC souprava | Spektrum 2,4 GHz DSM DX3E, přijímač SR300 |
Velikost kol | Přední 25mm, zadní 38mm |
Karosérie | TLR22 nabarvená hotová |
Kuličková ložiska | Kompletní |
Tímto děkuji společnosti ASTRA s.r.o. za zapújčení modelu.