Co závisí na převodovém poměru ?
– jak model jede rychle
– jak akceleruje
– jaká bude spotřeba z akumulátoru
– jaká bude teplota motoru
– vše volíme na typu motoru, profilu a typu tratě
Jak vypočítáme převodový koncový poměr ?
– ozubené hnací kolo / pastorek a výsledek násobíme vnitřním převodovým poměrem. Př. 84/18 krát 2.0 = 9.3
– koncový poměr u 4WD se počítá tak, jak je výše ukázáno
– koncový u 2WD je pouze ozubené kolo hnací/pastorek
Co je vnitřní převodový poměr v podvozku ?
– je dán použitými řemeničkami a ozubenými koly diferenciálu. Ve většině případů je u každého podvozku vnitřní převodový poměr uveden (např. v manuálu)
– u 2WD, tedy u zadního pohonu modelu vnitřní poměr není. Tam je přímý náhon ozubeného kola a pastorku
Jak nastavit těžký převodový poměr a co to znamená ?
– menší ozubené kolo a větší pastorek
– menší akcelerace, vyšší maximální rychlost
– vyšší teplota motoru
– vyšší spotřeba z akumulátorů
Jak nastavit lehký převodový poměr a co to znamená ?
– větší ozubené kolo a menší pastorek
– větší akcelerace, nižší maximální rychlost
– nižší teplota motoru
– menší spotřeba z akumulátorů
Jaký motor zvolit v závislosti na zvoleném převodu ?
– výrobce ve většině případů udává v manuálu doporučený převodový poměr
– pro motory s více závity se používá těžší převod
– pro motory s malým počtem závitů pak lehčí převody
Co dělat, když jsi nejsem jistý s volbou převodu ?
– začínáme s lehkým převodem
– kontrolujeme teplotu motoru, připadně spotřebu, pak převod nastavujeme těžší
– pokud je možnost, využijeme manuál nebo radu zkušenějšího