Ani jsem nečekal, že dostanu pozvání na závod MČR buggy E1/10. Ale dlouhou dobu před konáním této akce mne oslovil Miroslav Jurenka z RC klubu Svitavy a požádal mne, zda bych nepřijel udělat online report.
A tak jsem dnes zde na místě, abych vás postupně seznamoval s průběhem tohoto dvoudenního závodu. Navíc budu závodit a testovat opravený model Durango DEX210.
Hlavní kategorie se jedou buggy 4WD a 2WD. Ve 2WD jedu i já se svým, tedy již upraveným modelem Durango DEX210. Mám na něm již hliníkové spodní plato. Dále se jedou vložené kategorie bugy E1/8, truggy a shortcourse.
První věcí, která je docela aktuální je časomíra. Vladimír Šeliga onemocněl a nemůže závod řídit. A tak Miroslav Jurenka zajistil ihned náhradu – měřit bude Roman Kavan.
Nakonec se buggy 1/8E nejedou pro neúčast pilotů (pouze jeden zájemce). Jeden model truggy pojede společně s SC.
Na vše bude samozřejmě dohlížet Miroslav Jurenka a k pomoci mu budou kolegové z RC klubu Svitavy.
A jak je to se zázemím ?
Místa pro depa kolem tratě dostatek. Parkování hned pod offroad tratí. Občerstvení zajištěno, toalety také. K dráze můžete také samozřejmě přijet.
Náhradní díly zde zajišťijí společnosti KL-SHOP a RCM PELIKÁN.
Ozvučení nechybí.
Pouze výsledky nebudou k dispozici na MyRCM, ale pouze zde. A tak se postarám o přenos výsledků v tomto článku. Přímo v textu budete mít k dispozici výsledky po jednotlivých kolech atd.
Hlavní hvězdou tohoto závodu bude bezesporu Martin Bayer, který jede obě hlavní kategorie. Ale nechybí zde jména jako Roman Pudich, Martin Zvára ml., Karel Novotný, Marcel Dostál a mnoho dalších jmen.
Účast není sice příliš vysoká, ale konkurence se tu sešla určitě velmi solidní.
Já jdu nyní otestovat opatrně model.
Nyní probíhá prezentace do závodu a je volný trénink.
Martin Bayer chystá své depo
V 10 hodin proběhne rozprava. Nyní je dráha uzavřená.
Já si vyzkoušel dráhu a model se s novým platem chová jinak. Dráha není pro mne nijak moc složitá, ale opět jsou tam zrádné hrboly a nejvíce mi dělá zatím problémy klopená zatáčka.
Musím také jet s rozumem. Mám sice základní náhradní díly sebou, ale nemám zde celý obchod Durango. Nicméně je zde Karel Novotný a ten minule na Mibosport offroad Meetingu pomáhal, jak se dalo společně s klanem Orlowskim.
Rozprava proběhla za účasti ředitele závodu, předsedy sekce buggy elektro a zástupců klubu Svitavy. Více uvidíte na krátkém záznamu z tohoto ceremoniálu. Na úvod zahrála česká hymna. Pak začaly proslovy.
V galerii jsou modely a jezdci. Tedy pokud byli na rozpravě přítomni.
Níže máte skupiny a pořadí, jak se pojedou dnešní kvalifikace. Po každé kole pak přineseme celkové pořadí.
Nyní se pojedou tréninky.
Zahájení celého závodu v krátkém záznamu
Nyní se tedy jedou tréninky. Pavel Rodina ve skupině jako první přišel o kolo na modelu. Ve 4WD zajel nejlépe Martin Bayer, jak se dalo očekávat. Je to také Mistr Evropy. Za ním nezůstal pozadu David Kukla či Jiří Mára. I když Martin najel o kolo více. Tedy protnul smyčku dříve jak soupeři.
Ve 2WD zase zajel dobře Kája Novotný. Martin Bayer i zde ve vedení. Pozadu nezůstává Martin Zvára ml., Roman Pudich. Nájezd 13 kol je velmi dobrý. Já najel 11 kol, což je na začátek celkem ucházející výsledek. Takový nájezd mají například Roman Kavan, Tomáš Rajdus. Je to na této trati o stopě a citu na plynu. Skoky až tak obtížné nejsou, ale…
Shortcourse – tak zde to byla tak pěkná podívaná. Jedna skupina, ale o zábavu postaráno. Petr Rodina ukázal všem záda. Více najdete v sortu. Foto níže…
Shortcourse modely v akci
Na jízdu dohlíží Luděk Szostek (předseda sekce buggy E), kontroluje pozice nasazovačů. Pomáhá mu také Roman Kavan z pozice časomíry.
Nyní se provede přeskupení skupin dle dosažených výsledků. Aby se k sobě přiřadili piloti s podobnými výkony. Což je dobře.
Sorty po první tréninkové jízdě
Na závod se přijel podívat i Michal Bok (Mibosport) jako podpora týmu Yokomo.
Na akci nebudou chybět hostesky. Ty budou rozdávat čísla na nadcházející kvalifikace.
Druhé kolo tréninkových jízd jelo bez přestání. Luděk Szostek na tribuně hlídá jízdu, nasazovače a komentuje jízdy.
V každé skupině probíhaly těsné souboje mezi některými jezdci. Já jsem skoro zajel 12 okruhů a trochu si přidám na výkonu motoru. Abych se zkusil posunout trochu vpřed.
Jinak jsem byl na obědě a byl velmi dobrý. Na výběr je z několika jídel a pohodlně se můžete posadit i dovnitř „restaurace“.
Miroslav Jurenka se stará i o takové detaily, jako je čistota toalet. Organizátor myslí zjevně na všechno.
Já natočil, jak to vypadá v depech.
Jak to vypadá v depech
Nyní se opět přesortují skupiny, já vám je za chvíli přinesu v foto. A nyní již pojedou ostré kvalifikace.
Sorty po druhém kole tréninků
V galerii máte skupiny na kvalifikace.
Kvalifikace 1
Já jsem točil jízdy některých skupin. Bylo vidět, že zadní skupiny potřebovaly více nasazovače, kdežto nejlepší skoro vůbec. Občas bylo na tribuně husto a atmosféru sklidňoval Luděk Szostek. Dráha je opravdu hrbolatá a sám jsem to okusil. Osobně v půli jízdy mi začal model vypínat. Pak se opět rozjel. Nebrzdil. Závadou byl povytažený kabel plusový z baterie. Jak se to mohlo stát, to nevím. Junioři jezdí velmi dobře a je vidět, že se rychle učí.
Martin Bayer ve 2WD buggy musel hodně bojovat, aby zajel druhé místo. Ve 4WD je na tom mnohem lépe.
Martin Zvára st. pomáhá technicky, pokud je potřeba.
Nasazovači se občas nenudí
Nejlepší byly Shorcourse, protože některé karamboly opravdu stály za to. Jeden pěkný přemet udělal například Marcel Dostál. A sám se pochválil.
Níže máte pořadí celkové po prvním kole kvalifikací. Uvidíte i nejlepší nájezdy.
Sort po 1. kvalifikaci
Kvalifikace 2
Slyšel jsem, že se závod zbytečně žene moc kupředu a že pak v depu nestíhají připravovat model. Já to mám jednoduché. Píšu, fotím, natáčím a jen nabíjím. O model se nestarám. Tedy pokud zrovna nehledám důvod, proč mi model vypíná.
Martin Bayer ve 2WD buggy nedojel pro závadu na modelu. Nasazovači byli popohnáni k rychlejšímu nasazování.
Diváci se na dráhu také přicházeli podívat, co se tu děje. Trochu nás rušil řev motorů motorek, které soutěžili na nedaleké ploché trati.
Počasí se vylepšilo a svítí slunce. Teplota příjemná.
Start jedné skupiny buggy 2WD
Krátký záznam z jízd v kvalifikaci, díl 1
A zde je sort po druhém kole kvalifikací
Sort po druhém kole kvalifikací
Kvalifikace 3
A závod pokračuje. Kameru jsem nyní umísťoval pod skoky a modely létaly nad ní. Celkem odvážné, zato napínavé.
Já jsem si zvýšil výkon o dalších 10% a postupně chci zrychlovat se svým motorem Speed Passion 6,5R.
Všiml jsem si, že nejedu dnes motor vzadu jen já. Asi kvůli jeho chlazení.
A koberec se nám pomalu nagumovává. Neskutečné.
Nagumovaný koberec na konci cílové rovinky ? Ano, jistě
Já se posununuji ze 24. místa na 22.
Modely hodně vydrží. Když vypadla spojovačka Tomáši Kembitzkému, chtěl jsem mu pomoci. Ale Asso to má tak neprakticky udělané, že jsem to vzdal. A vzdal to i Martin Zvára st.
Kamera přežila záznamy bez úhony.
Krátký záznam z jízd v kvalifikaci, díl 2
Sort po třech kolech kvalifikací
Kvalifikace 4
Ještě dvě šance pro zlepšení výsledku.
Konkurence hlavně ve 2WD buggy je obrovská. 10 pilotů v A finále bude hodně zajímavá podívaná. Stačí se podívat na výsledky po čtvrtém kole.
Podvozky jsou zde zastoupeny hojně – Asso, Xray, Durango, Proken, Schumacher, Yokomo… A to jak ve 2WD tak i ve 4WD.
Já jsem nyní zajel nejlepší jízdu bez chyby a dokázal najet i 12 kol.
Martin Bayer to právě ve 2WD nemá vůbec jednodché. Jiří Mára zatím všem ukazuje záda. Karel Novotný studuje, proč jsou všichni rychlejší jak on. Ale v depu se to bude na poslední kolo určitě řešit.
Občas někdo ztratí kolo a to i před samotnou jízdou. Ale modely na 90% drží. Nechají si toho opravdu hodně líbit. Sám za sebe mohu říci, že Durango DEX210 po ztužení ALU platem jede „lépe“ a taky vydrží tyto podmínky již mnohem lépe. Investice cca 2000 kč se mi asi vyplatila.
Skoky jsou velmi zajímavé. Tento patří k těm lehčím
V SC Marcel Dostál nyní zabojoval a jel i na třetí pozici. Ale kluci ze severu jezdí velmi dobře. I zde je solidní konkurence. Když jsem byl v Rychvaldě, viděl jsem, jak si to tam na malém prostoru dávají co proto. A co se stane, když je pustíte na velký prostor…
No a máme zde výsledky po čtvrtém kole. Následuje 20 minut přestávka.
Sort po čtyřech kolech kvalifikací
Kvalifikace 5
Na ploché dráze se proháněla bugatka, nebo jak to nazvat a já ji vyfotil na cca 300m svým ultrazoomem Panasonic TZ30. Rozhodně však dělala menší kravál jak motorky.
Mezi tím jelo poslední kolo a já ze svého redaktorského postu slyšel i ostré výrazy. Co uslyším zítra ?
Ale fakt je ten, že dnes je to zatím v poklidu a emoce nejdou moc slyšet. Zítra bude mít pořadatel mnohem více práce s krocením občas „divoké zvěře“.
Zajímavé bude, až se škrtnou dva nejhorší výsledky a udělá se pořadí na finále. Rád bych zůstal na 21. pozici, což by bylo první místo v C finále.
Já jsem poslední jízdu poněkud pokazil a tak o 12ti kolech si mohu nechat jen zdát. Velice se mi líbilo na jednom bodě. Tam jsem vždy uvízl :-).
V těch nejlepších skupinách se opět bojovalo o setinky či sekundy. Jedna chyba a těžko ji dohánět.
Navíc se můžete těšit na fotoreport v podání Josefa Víchy. Ten mi poskytl své foto a bude večer na co koukat. Tady je malá ochutnávka.
Radek Flek při skoku
Já jsem byl zvědav, kde nakonec budu. Ještě se některým hříšníkům škrtl nejlepší výsledek (většinou za neúčast při nasazování) a výsledky na finále máte níže. Finále se pojede po 10ti, takže například já budu startovat z první pozice ve finále C.
Jinak se zítra začíná v 8 hodin. Do 9. hodin volný trénink, pak měřený trénink a pak ostré finálové jízdy. Počasí by mělo být příznivé.
Sort konečný po pátém kole kvalifikací
V galerii na konci máte finálové skupiny.
Takže zítra pokračujeme…