Po příchodu do areálu jsem si nemohl nevšimnout, že se již něco děje. Přijeli první závodníci, kteří již nyní trénují na trati.
Takže je vše připraveno pro zítřejší den.
Každopádně zatím je zde zatím pouze malá základna jezdců. Ale očekává se poměrně velká účast a to nejen z ČR.
Na dráze se prohání modely Mini Z. S jedním pojedu i já kategorii Stock. Tento model zapůjčí Míla Kotraba.
Můj závodní model Kyosho Mini Z
Vytvořil jsem si depo a mým dvorním mechanikem bude Lubomír Vítámvás. Protože já této kategorii absolutně nerozumím. Pojedu kategorii Stock s karoserií Ferrari Enzo bílé barvy.
Moje prví jízda s Mini Z. Krása. Míla mi poradil se základním nastavením, Lubomír mi dal mechová kola a…. Krásná jízda po dráze, model seděl jsko přikovaný. A ani jsem ho neslyšel. Navíc mám model do kategorie Stock nastaven jako většina účastníků. A tak bych mohl být i konkurence schopný.
Další jízda pohoda, jsem zvědav na závod. Už se nemohu dočkat. Řežu zatáčky a jedu stopu. Kde skončím v celém poli ?
Já a model Mini Z
Petr Dvořák byl první, který mi věnoval chvilku času.
Petr Dvořák
Redakce: proč si přijel na závod již dnes, den před závodem ?
Petr: tak my to máme hlavně daleko, máme to skoror 200 km
Redakce: co budeš dnes večer ještě provádět ?
Petr: tak trénovat, poladit auta a spát
Redakce: těšíš se na zítřek a co očekáváš od závodu ?
Petr: tak jako doufám že to zítra bude probíhat dobře. Ale ve Stockách bych tak aspoň do toho pátého místa chtěl být
Redakce: jaké kategorie jedeš ?
Petr: Stock, Open, Formule a 1/24 Expert
Redakce: super, díky za čas a ať se ti daří
Tak a dostal jsem poukázku na večeři, která je k dispozici přímo zde. Nemohu odolat, co je připraveno. Proto následuje malá přestávka.
Občerstvení je na úrovni a jezdci si budou pochutnávat. A to je připravené na celý víkend.
Tréninky pokračují a za časomírou bude Míla Kotraba a zřejmě Rostislav Klement. Ale to uvidíme až zítra.
Zítra pak přineseme odkaz na online výsledky. Budou na MyRCM.
Hala se pomalu plní
Dnes tedy ještě budou dojíždět závodníci, někteří budou zde spát. Ráno pak bude pokračovat v registraci a začne vlastní závod. V tento den budou rozhovory, bude se natáčet video pro sestřih. Další plány se ještě budou dolaďovat.
Pro dnešek tedy reportáž končí, ale již zítra ráno naviděnou.
Reportáž bude pokračovat na tomto místě včetně fotogalerie.
ZÁVOD 31.1.2015
Tak po příchodu do haly jsem uviděl již spoustu účastníků. A to opravdu nejen z České republiky, ale i ze Slovenska.
Protože probíjá ranní trénink, ihned jsem dal na svoje Ferrari Enzo kamerku GoPro HERO3 a projel se po trati se soupeři. Nejprve směřoval objektiv dopředu a pak dozadu. Váha modelu vzrostla o cca 70g a také těžiště bylo vysoko. Proto jsem musel jet do zatáček hodně pomalu. Ale vznikly poměrně zajímavé záběry onboard z Kyosho Mini Z.
Na tribuně jsou mladí junioři, ale i ostřílení hoši. Navíc zde po letech potkávám mnoho známích tváří – pana Hájka, pana Diblíka a mnoho dalších tváří.
Celé závodění zahájí pan starosta obca Bystřice pod Hostýnem. Proběhne i společné foto účastníků. V této chvíli tvoří Míla Kotraba skupiny a probíhá registrace.
Online výsledky můžete po celý den sledovat zde:
EXPERT M24 | |
FORMULE M24 | |
OPEN M28 | |
RETRO M24 | |
STOCK M28 | |
TRUCK M32 |
Dráha shora vypadá takto a je tady opravdu moře místa pro všechny.
Dráha a depa z jiného pohledu
Ranní rozprava proběhla za účasti starosty Bystřice pod Hostýnem, panem Mgr. Zdeňkem Pánkem.
Společné foto účastníků
Slova se ujal jak Rostislav Klement, tak pan starosta a pak další organizátoři akce. Bez sponzorů a obce Bystřice pod Hostýnem by se tato akce nemohla konat.
Míla Kotraba na záčátku jízdy vysvětluje zejména nováčkům a juniorům, jak se má startovat a závodit. Rostislav Klement na vše dohlíží a komentuje jízdy.
Výsledky jízdy jsou promítány na plátno. Což je další bonus pro jezdce.
Je výborný pohled na tribunu, kde stojí malá Sára Diblíková a povzbuzována svým otcem Lukášem, jede vstříc dobrému výsledku. A takových je zde více.
A blíží se moje první kvalifikační jízda.
Podíváme se na model Peter Mudrák, který jede kategorii Stock.
Podvozek: Kyosho Mini Z MR03 LM
Regulátor, přijímač, servo: společně na desce s přijímačem a servem
Motor: stock Kyosho
Rádio: Kyosho Perfex KT-18
Karoserie: Kyosho Sauber Mercedes C9
Baterie: Hahnel 1000 mAh AAA
Tak to byl krátký pohled na model Kyosho Mini Z pro kategorii Stock. Kráa pohledět.
Takže já jsem v první jízdě najel 25 kol. Ti nejlepší pak kol 28. Je to zde o výběru motoru a bateriích. Avšak svezení je super zábava. A o kontakty není nouze. Vzájmené oťukávání je zde na denním pořádku. Ale modely jsou lehké a jen se od sebe odrazí.
Profil dnešní tratě
Výše vidíte pohled na dnešní závodní dráhu.
Lukáš Diblík je konstruktérem modelů micro s pohonem zadní nápravy. Účastnil se malých i velkých závodů v minulosti. A dnes je opět na tomto Mistrovství. A optal jsem se ho:
Lukáš a Sára Diblíkovi
Redakce: co tě přivedlo na toto Mistrovství ?
Sára, Lukáš: Sára: nevím :-). Táta: chtěli jsme si zazávodit
Redakce: jakou jezdí dcerka Sára kategorii ?
Sára: žáky, autíčko mám Ferrari
Redakce: co jede táta za kategorie ?
Lukáš: Open a Retro
Redakce: jaká technika ?
Lukáš: vlastní konstrukce, technika vlastní
Redakce: jaké máte cíle na tomto závodě ?
Sára, Lukáš: vyhrát (Lukáš), já chci taky vyhrát (Sára)
Redakce: tak vám oběma díky za rozhovor
A zde je krátký souhrn po prvmí kvalifikaci. 5 nejlepších pilotů:
Stock
1 | Michal Vítámvás | 28 | 5:06.213 | 1 | CZE | |
2 | Petr Dvořák | 28 | 5:09.630 | 1 | CZE | |
3 | Jakub Blecha | 28 | 5:10.932 | 1 | CZE | |
4 | Richard Škola | 27 | 5:01.786 | 1 | CZE | |
5 | Filip Rajdus | 27 | 5:04.549 | 1 | CZE |
Expert
1 | Petr Dvořák | 30 | 5:02.897 | 1 | CZE | |
2 | Jiří Vaněk | 30 | 5:07.181 | 1 | CZE | |
3 | Radovan Solanský | 26 | 5:07.938 | 1 | CZE | |
4 | Martin Supek | 24 | 5:14.092 | 1 | SVK | |
5 | Matěj Malík | 21 | 5:01.186 | 1 | CZE |
Retro
1 | Jakub Vaněk | 28 | 5:06.147 | 1 | CZE | |
2 | Lukáš Diblík | 27 | 5:08.770 | 1 | CZE | |
3 | Marián Kováč | 26 | 5:08.163 | 1 | SVK | |
4 | Ivo Novosad | 25 | 5:00.713 | 1 | CZE | |
5 | Marcel Kumičak | 25 | 5:04.232 | 1 | SVK |
Open
1 | Michal Vítámvás | 32 | 5:08.657 | 1 | CZE | |
2 | Jiří Vaněk | 31 | 5:05.210 | 1 | CZE | |
3 | Markéta Vítámvásová | 31 | 5:08.304 | 1 | CZE | |
4 | Tomáš Poul | 30 | 5:08.347 | 1 | CZE | |
5 | Luboš Kliský | 29 | 5:02.721 | 1 | CZE |
Truck
1 | Jiří Vaněk | 0:10.244 | 1 | CZE | |
2 | Jakub Vaněk | 0:10.636 | 1 | CZE | |
3 | Jakub Blecha | 0:10.665 | 1 | CZE | |
4 | Petr Sibeke | 0:10.704 | 1 | CZE | |
5 | Richard Škola | 0:11.107 | 1 | CZE |
Časomíra jede na čas a má dokonce časový předstih. Komentuje Rostislav Klement. Nechybí diváci na ochozech. Probíhá i rekreační jízda na zkušební dráze Kyosho.
V prvním patře probíhá výstava RC modelů letadel. Ve společenském sále je postavena dráha Kyosho pro veřejnost a i tam se jezdí. Rodiče s dětmi si užívají závodní adrenalin. Až si zajezdí, přijdou se podívat do závodní haly.
Nyní vyrážejí na svoji kvalifikaci Formule 1. A to je nádhera. prostě paráda.
Monoposty F1 Ferrari
Nyní následuje polední pauza. Dráha je otevřená pro volné tréninky.
Na závod se přijel podívat i Alan Tretera. Což je pocta pro toto Mistrovství.
12:05 jedou další jízdu Monoposty F1. Ty se vyznačují velkou realističností. Jede se finálová jízda.
Petr Dvořák jede i kategorii Formule 1. Jde o nádherně zpracovaný model monopostu.
Podvozek: Kyosho MF-015
Regulátor, přijímač, servo: společně na desce s přijímačem a servem
Motor: Kyosho X-Speed
Rádio: KoPropo EX-1 Kiy
Karoserie: Mc Laren Mercedes
Baterie:Enelope Pro 900 mAh
Finálové jízdy
V této chvíli se jede finálová jízda F1. Jede se i do depa a to po 3 minutách. Finále se jede na 20 minut. Pak pojede Stock a pořadí jako v kvalifikacích. Jinak se jela jen dvě kola kvalifikací a na celkové pořadí se podívejte na MyRCM. Já jsem si vybojoval druhé místo ve finále B kategorie Stock za prvním Tomášem Rajdusem. A velmi se těším na souboje se soupeři.
První finále máme za sebou. Tedy B finále. Těšil jsem se na souboj s Tomem Rajdusem. Ale byl o něco rychlejěí (o zoubek větší pastorek) a ujel mi. Ale druhé místo jsem i po startu udržel až do konce. Poměrně čistá jízda mezi soupeři.
Finále A Stock bylo hodně napínavé. Petr Dvořák vs Michal Vítámvás. Nakonec Michal vítězí. Ale krásně jel Filip Rajdus, kterého hlídal jeho otec Tomáš. Filip měl na třetí místo, ale soupeř si to zkrátil poněkud a tak to Filipovi nevyšlo. A emoce po jízdě byly úžasné. I Alan Tretera jej musel uklidňovat. Bylo se však na co dívat.
Tátoš Hájek je milovníkem malých měřítek. Jezdí Určice Cup a další závody jako je Pozděchov atd. A nechybí dnes na tomto Mistrovství.
Tátoš Hájek
Redakce: jak se ti vydařilo první finále ?
Tátoš: dobře. Ze šestého místa jsem poskočil na čtvrtý, dobrý
Redakce: jací byli soupeři ve finále ?
Tátoš: dobří. Tradičně. Já je všechny znám, takže žádné překvapení
Redakce: co jedeš za techniku ?
Tátoš: domácí výroba, vlastní výroba samozřejmě, jako vždycky
Redakce: jaké máš vyhlídky na finále v pořadí ?
Tátoš: mně stačí, když budu v půlce startovního pole
Finálové jízdy běží dle časového harmonogramu.
A já jsem oslovil i zde přítomné diváky, aby mi odpověděli na jednu otázku a to:
Divácká anketa
Redakce: jak se vám líbí atmosféra tohoto závodu ?
A odpovědi respondentů:
Je to výborné a jsme rádi, že jsme se mohli podívat
Dobrý, daří se mi a super (mladý závodník)
Je to zajímavé, určitě
Perfektně je to zorganizovaný a líbí se mi to z pohledu diváka a opravdu, má to úroveň
No závodníci se soustředí a diváci jsou potichu. Takže u toho se tady moc nefandí co ? Tady se moc nefandí, že ? Tak jakou by jste chtěli atmosféru :-). My jsme poprvý na něčem takovým, vzali jsme prcka a jsme tady
Tak to bylo pár názorů z pohledů diváků.
Ještě poslední kolo finále a bude se vyhlašovat. Ale to není vše. Zítra pak závod pokračuje měřítky 1/18 onroad a 1/14 offroad. A sem již míří borci z Polska. A já pojedu svůj LC Racing MT. Jen musím zalepit karoserii. Ale od Tomáše Rajduse beru novou karoserii a tu udělám krásnou, jak je mým zvykem. Ta současná bude na závody, nová pak na prezentace.
Oficiální Mini-Z Safety Car
Dnes již budou moci večer trénovat piloti na zítřejší závod. A to včetně offroad LC Racing kategorie. Tuto kategorii velice milují borci z Polska. Ti jsou raději více ve vzduchu, než na zemi.
Ve finále Truck musí piloti 2x do depa. To se řeší připnutím kolíčku na viditelné místo a tím se potvrdí zastávka v boxu. A zde je to o taktice. První zastávka je již po 3 minutách závodu.
Peter Mudra a moje maličkost
Teď jsem si užil vynikající finálovou jízdu a kolegou Peterem Mudrákem. Více jak 3 minuty v těsném závěsu za sebou. Těsné kontakty, čisté souboje. Nemusíte zvítězit, ale najít si svého soupeře.
Rostislav Klement v posledním kole představoval jezdce v každé kategorii a nevynechal ani zadní finále. Diváci tak měli přehled. Dobré to bylo.
A zde máte ještě jedno panorama z haly
Poslední kolo finále finišuje. Za malou chvíli budeme znát vítěze.
A jak dnešní závod dopadl ?
Stock M28
1. Michal Vítámvás
2. Richard Škola
3. Filip Rajdus
EXPERT M24
1. Petr Dvořák
2. Martin Supek
3. Radovan Solanský
RETRO M24
1. Jakub Vaněk
2. Lukáš Diblík
3. Jiří Vaněk
Open M28
1. Jiří Vaněk
2. Michal Vítámvás
3. Markéta Vítámvásová
TRUCK M32
1. Jakub Vaněk
2. Petr Sibeke
3. Jakub Blecha
F1M24
1. Petr Dvořák
2. Zdeněk Jánoš
3. Petr Jeremejko
Nyní se chystá vyhlášení vítězů.
Dnešní závod skončil. Zítra pokračujeme druhou částí, a to onroad 1/18 a 1/14 offroad. Reportáž začne kolem 10:30 cca.