Přijal jsem pozvání na závěrečný trialový závod, který se koná dnes ve Svitavách. V areálu modelklubu Svitavy se jedzci mohou těšit na sekce pro trial i expediční auta. K pravidlům závodu se ještě dostanu, musím dostat instrukce.
Smyslem ale je projet danou sekci vbez dotyku vyznačení, nesmí se do protisměru a převrácení modelu se taky trestá. Účast má být až kolem 40. pilotů a na pořadu je dnes i závěrečné vyhlášení výsledků.
V tomto reportu bude aktualizována fotogalerie, večer pak dodám střih videa. Plus postřehy z mojí jízdy a ostatních. Jako další přispěvek bude od Josefa Speráta, který jede kategorii expediční a dodá fotky a krátký text.
Samotný klub pilně pracoval a areál doznal změn. To vše proto, aby mohl pořádat závody onroad i offroad a piloti a doporovod měli co nejlepší zázemí.
Dnešní závod bude o rozpravě, pak proběhne vlastní závod a na závěr proběhne vyhlášení výsledků a to i těch celkových.
Byl jsem se teď podívat na sekce. A pilně se vytyčuje trať v každé z nich. Pro trial je celkem 5 sekcí, pro expedice jedna. Ale to má výhodu, že se může jet společně. Pomalu se sjíždí účastníci závodu, v bufetu se chystá občerstvení včetně oběda.
Mezi jezdci panuje výborná nálada. Začíná registrace a já si vyzkouším expediční sekci. A pak sdělím sovje osobní dojmy. Tuším, že to nebude tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.
Tak nakonec rozprava nebyla. Jezdci přijedou, udělají registraci a mohou v podstatě vyrazit na dráhu. Já jsem se zaregistroval expedici a počkám na kolegu, který bude můj rozhodčí a bude zapisovat body. Na trati expedice jsem koukal na pilota, co havaroval, porazil branku a bylo vymalováno. Asi to chce hodně přemýšlet, kam a jak najedu, projedu daný úsek.
Svoje zázemí mám v klubovně, kde se už nyní chystají řízky na oběd. Navíc se zde krásně ohřeju, neb venku už je podzim v plné parádě.
Sleduji maximální soustředění jezdů na jednotlivých sekcích. Vládne zde naprosto pohůodová atmosféra a to je hlavní. Kdo nesoutěží, může skočit do klubovny na teplou polévku, čaj. Mě terpve jízda čeká.
Na tratích vidím nejen chlapskou část společnosti. Tento RC sport je i pro ženy a především pro děti. Ty vedou zkušenější rodiče. A ta radost, když se podaří danou sekci projet bez chyby.
Toto odvětví RC sportu je především o klidu, přemýšlení a soustředění. Samozřejmě modely musí na jednotlivé kategorie splňovat technická pravidla, ale především u RC expedice se ještě pravidla budou dořešovat.
Moje jízda v sekci 2:
Vyrazil jsem na trať s Pepou Sperátem, který mi zapisoval trestné body. Ještě že jsem měl navigátora. Díky tomu jsem se lépe orientoval. I přes maximální soustředění jsem musel couvat, jednou auto dávat na kola a dotýkal jsem se branek bohužel. V součtu tedy:
Couvání: 33 trestných bodů
Dotek branky: 20 trestných bodů
Dotek auta řidičem: 50 trestných bodů
Celkem tedy: 105 bodů
A to prý není špatný výsledek. Jízdu jsem si užil. Jel jsem v podstatě s neupravným modelem Axial.
Závodění je jedna věc. Ale obědové menu je věc druhá. Výborná zeleninová polévka a kuřecí řízeček, co se rozpadal na jazyku. K tomu pití. Co k tomu dodat. Už se mi nechce závodit.
U některých sekcí se tvoří fronta na projetí. Ale do 10. minut má jezdce sekci zvládnutou a na řadu jde další závodník.
Mezitím se v klubovně postupně zpracovávají výsledky do konečného pořadí tohoto závodu. A pak do celkového pořadí.
Nyní se počítají výsledky a proběhne vyhlášení. Foto v galerii bude z vyhlášení tohoto závodu. Později budou k dispozici fotky od Josefa Spráta včetně vyhlášení celkových výsledků sezóny 2021.