Testuji nyní pravidelně dobu letu na větší baterii o kapacitě 3850mAh LiOn 2s v režimu Normal. V tomto režimu letí Mini 3 Pro až 34 minut dlouho a nálet může činit až ke 20ti km.
Provedl jsem několik letů za bezvětří, mírném vánku a i silnějším větru. Velmi záleží na povětrnostních podmínkách. Silnější vítr zkracuje dobu letu a celkový nálet.
Bezvětří, mírný vánek
Za bezvětří nebo mírného vánku letí Mini 3 Pro rychlostí 37 – 38km/h. V tomto případě je doba letu kolem 34. minut a nejvyšší nálet byl 21 km. Což už je pořádný kus cesty. Přistával jsem kolem 4 – 5% kapacity při napětí 3,3V/čl. Napětí je v pořádku, jedná se o LiOn články. A potvrdilo se mi, že i pod 10% kapacity je Mini 3 Pro schopen letět 37km/h s větrem v zádech. Tzn. že z delší vzdálenosti se dá v klidu vrátit a je možné počítat s možností letu do 0% kapacity. Samozřejmě mírný vítr kolem 15 – 20km/h zvyšuje úměrně spotřebu. Dron pořád má snahu letět alespoň 36km/h, ale už letím kratší dobu.
Silnější vítr kolem 30km/h
V tomto případě už dron nedokáže vyvinout výkon a zpomaluje. Jakmile letí proti větru 25 – 28km/h, nálet se výrazně zkracuje. Není problém se pak dostat na 14 – 15km nálet za 20 minut letu.
Automatika návratu
Ověřil jsem si, že řídící jednotka vždy nabídne návrat včas a s dostatečnou rezervou. Za předpokladu, že se vracím po větru. A dokonce počítá se silo protivětru. Protože někdy nabídne návrat v 55%, jindy zase až v 45%. Samozřejmě pokud letím celou cestu 37km/h a nezpomaluji pod 10% kapacity, 50% mi vždy bude stačit.
Zpomalení dronu pod 10%
DJI Mavic Mini 1měl taktéž LiOn baterie. A tam již kolem 25% začal dron zpomalovat. Tudíž zde se nedalo počítat s plnou rychlostí po celou dobu kapacity baterie. Technologie pokročila a dnes použité dvoučlánky LiOn v Mini 3 Pro při nižším napětí udrží dron v rychlosti. To je optimalizováno motory a vrtulemi.
Základní baterie 2453mAh
S touto baterií za ideálních podmínek lze nalétat kolem 13km a vydrží dron v letu cca 25 minut. Což také není špatný výsledek.