Mistrovství Švýcarska ET TC 1/10 – Schaffhausen

Radim Vrabec


<p>
První závod Mistrovství Švýcarska se konal 9.-10.5. v Schaffhausenu.
</p>
<p>
Vzhledem k tomu, že trávím čas na mateřské dovolené v zahraničí, rozhodl jsem závodu se zúčastnit.
Oporou mi byla <!– separe –>během závodu moje manželka, která mi trpělivě dělala celé dva dny překladatelku.
</p>
<p>
První trénink začal v sobotu v 10 hod. dopoledne a trval až do 19 hod. Účastník má možnost celý
den trénovat a „ladit“, přičemž jedna rozjížďka je měřena. U tribuny je velká magnetická tabule,
kam si každý závodník dává svůj magnet se svým jménem a sám si svoji rozjíždˇku určuje po cely den.
</p>
<p>
V polední pauze, od 12 do 13hod. nesmí vyjet žádné auto na dráhu.
</p>
<p>
Po každé rozjížďce se měří výška a šířka zadního křídla, váha a výška vozu. Já jsem měl štěstí,
prošel jsem i s křídlem „tip top“ :o)) , ale spousta závodníků neprošlo technickou kontrolou
právě kvůli zadnímu. křídlu. Jsem toho názoru, že podobná technická kontrola by se měla zavést
i v Čechách
</p>
<p>
Druhý den začínala první rozjížďka už v 8:30 hod a po chladné noci používali všichni závodníci
nahřívače, jenom já ne :o)) , takže první jízdu jsem se vůbec „nesvezl“ . Tak jsem si pro
uklidnění koupil alespoň mazání od (CS elektronic TireMax Grip) . Mazaní je povolené a druhá
jízda už byla tím pádem mnohem lepší.
</p>
<p>
Nakonec po 4 rozjížďkách jsem se umístil ve skupině C, takže jsem jel už jenom 2 finále. 3 finále
jede jenom skupina A.
</p>
<p>
Závod byl velice vyrovnaný, všem to „jelo“ stejně rychle, „ladilo“ se jenom převodem, všichni
mají stejné podmínky. Jezdci jsou rozděleni do 2 kategorií: Standart a Expert :
</p>
<p>
V kategorii Standart je možnost výběru – „jede“ se 10,5 motor s 5-ti článkem (max.4600mAh)a
motor se může časovat, min.váha modelu je 1400g nebo se jede 13,5 s Lipol-bateriemi. (max.4600mAh).
</p>
<p>
V kategorii Expert nejsou „Lipolky“ povoleny, jede se pouze 5-ti článek a baterie musí být podle
předpisu EFRA.
</p>
<p>
Celý závod se jede na jedny GUMY, které jezdci dostávají a které jsou velmi kvalitní (
Schumacher/Sorex 36R), „jede“ se na nich např i EFRA v Lucembursku.
</p>
<p>
Pro zajímavost: v Expertech jeli Sacha a Rony Lněničkovi („poloviční Češi) za X-Ray Team. Team Xray
měl radost z jejich výsledku, dojeli na 4. a 5.mistě. Dále pak Toni Rheinard, který dojel na 9.
místě.
</p>
<p>
Musím velmi poděkovat p. Lněničkovi (nejstaršímu) za rady a Retovi Doblerovi za pomoc s
„nastavením“ modelu :o)) , stejně tak celé společnosti dalších závodníků za příjemné přijetí.
</p>
<p>
Příští závod se jede v kantonu Tessin na známé trati Lostallo, kam se moc těším. Zde máte k dispozici <a href=“ http://www.youtube.com/watch?v=czhvtEtvmyc&feature=channel_page“ target=“_blank“>krátký záznam ze závodu </a>.

</p>