Mikulčice 10.6.2009 z jiného pohledu

Martin Láska


<p>
Na sobotu 6. června bylo naplánováno slavnostní otevření nové tratě pro modely 1:18 v
Mikulčicích. V pátek večer vypadalo počasí všelijak jen ne moc hezky, tak jsem si řekl že
pokud nebude ráno pršet tak pojedu. Ráno nepršelo. Super, <!– separe –>sedl jsem do auta a vyrazil směr
Mikulčice. Projíždím Mikulčicemi a hledám trať a už si říkám, že jsem se na tu mapu na
internetu podíval nějak špatně, když jsem uviděl poutač, tak se mi ulevilo že jsem nezabloudil.
Jak jsem vystoupil z auta a podíval se na trať tak mi mi spadla čelist až na zem (WOOOW).
Velmi pěkná rovná trať s pitlane zakomponovanou do skalky.
</p>
<p>
Po chvilce začali přijíždět další účastníci otevření tratě (přijel jsem první) a nebyli to jen
modeláři s modely 1:18 a 1:10, ale i modeláři s bojovou technikou a kamiony, ti si přivezli
svoje koberce s vyznačeným parkovištěm a benzínkou.
</p>
<p>
Po nějakém tom úvodním slově se začalo jezdit já jsem si nachystal auto již den předem, takže
stačilo zapojit baterku a mohl jsem vyrazit na dráhu po projetí rovinky jsem zjistil, že je
něco špatně. Při předělávání modelu (měnil jsem šasi sklotextitové za obyčejné plastové a
předělával jsem unášeče pročkové za obyčejné) jsem zapomněl nalepit pneumatiky na ráfky.
Tak jsem si půjčil od Bronislava Fogta lepidlo a přilepil gumu k ráfku. Po zaschnutí lepidla
jsem vyrazil na trať, ale stále to nebylo ono, tak jsem vyměnil gumové pneumatiky za mechovky
(45/35) a vystartoval a konečně jel model dle mých představ. Sice se nejel ostrý závod pouze
se kroužilo a za nejlepší besttime byla cena věnec špekáčků. Jak jsem se seznámil s tratí
tak jsem si myslel že zrychluji, ale časomíra říkala něco jiného a tak jsem díky Pavlu
Martincovi zjistil, že mi časomíra počítá každé druhé kolo. Problém byl v tom že Broňa
nastavil 10s minimální čas kola a já jezdil časy kolem 8 a půl vteřiny. Po přenastavení
časomíry už to bylo zajímavější. Nejdříve kolo 8:933 něco ale neustále jsem svůj besttime
zlepšoval až na konečnou hodnotu 8:161. Druhy nejlepší besttime zajel neustále se
zlepšující mladý závodník Pavel Martinec (na mistrovství v Polné jsem jej porazil snadno,
ale po zkušenostech z Mikulčic si myslím, že za rok v Polné to bude tuhý souboj z kterého
nevím kdo vyjde lépe), který před přenastavením časomíry na mě ztrácel jen 39 setin sekundy.
Po správném nastavení to již byly zhruba 4 desetiny vteřiny. Další závodníci byli zhruba
jednu vteřinu za mnou a Pavlem.
</p>
<p>
Za celý den jsem nakroužil skoro 300 kol a mechovky se sjely zhruba na polovinu, takže ideální
obutí na tuto trať. Jel jsem střídavý systém EZrun s motorem 5200ot/V a myslím, že silnější
motor by na této trati byl jen na škodu.
</p>
<p>
Během jízd jak jsem se bavil s ostatními účastníky jsme se shodli, že na této trati by se dali
jezdit závody ve dvou kategoriích a to 180 a OPEN, ale nejdříve by to chtělo v některých místech
dodělat mantinely, protože při výjezdu z trati na štěrk se vždy trochu štěrku ze skalky dostalo
na trať. A jinak trať obehnat umělým trávníkem, aby se na trať nedostávala hlína. Obehnání
tratě mantinely by pro závodní účely bylo jistě nejlepší, ale tím by tento okruh ztratil na kráse.
</p>
<p>
Co říci závěrem? Skvělá akce, super trať a výborná atmosféra. Už se nemůžu dočkat až se tu
pojede nějaký závod. Foto je společné s příspěvkem pana Martince.
</p>