<p>
RC Team Rychvald uspořádal 6.3.2010 již páté pokračování Moravskoslezského
poháru rc modelů aut (on road).
</p>
<p>
Vzhledem k probíhajícím jarním <!– separe –>prázdninám se trať tentokrát stavěla o den
dříve než obvykle – tedy už ve čtvrtek a hned po postavení tratě mohli
závodníci začít s tréninkem Ale hlavní tréninkové dávky většina z nich
„polykala“ až v pátek.
</p>
<p>
Doslova tréninkový maratón a velmi intenzivní testování si naordinoval
Libor Holub. Snažil se najít nějaké ty rezervy ve své T3. A tak byl v pátek
v tělocvičně už v 9.00 a jezdil, ladil, nabíjel, testoval a zase jezdil….. a
pořád dokola. Já jsem se synem Martinem do tělocvičny dorazil kolem 14
hodiny a Libor pořád jezdil! A pořád ho to bavilo! Stíhal 3 jízdy za hodinu!
No ale do večera bylo ještě daleko a tak jsme se s Martinem k Liborovi přidali.
Postupně se začali objevovat i další závodníci a kolem 16. hodiny dorazil i
závodní tým Luďka Szostka (on a jeho dvě děti) a i zbytek rychvaldského týmu.
Kolem 17. hodiny už bylo na trati hodně plno a testování už nešlo tak rychle –
přece jen se muselo ježdění na trati korigovat, aby jezdili najednou vždy
výkonově srovnatelní jezdci. Po 18. hodině jsme s Martinem trénink ukončili
a jeli domů. A věřte nebo ne, Libor pořád dál jezdil ! Skončil až kolem 21.
hodiny ! Tomu říkám tréninková porce !
</p>
<p>
V sobotu se závodníci začali scházet v 7 hodin. Byly vypsány kategorie 1:10
Super STOCK, 1:10 HOBBY (STOCK), 1:10 žáci, 1:10 F1 a 1:12 TAMTECH. Vzhledem
k tomu, že ve stejný den se jel v Brně další závod Xray série, bylo přihlášených
závodníků o něco méně než obvykle.
</p>
<p>
Po ranní rozpravě, kterou jako obvykle vedl Luděk Szostek, se rozběhly 3 kola
rozjížděk. Vše probíhalo hladce – jak by taky ne, u počítače seděl zkušený Roman
Kavan. Bufet „u Hrušky“ vydával jedno jídlo za druhým, sem tam nějaký ten frťan –
prostě pohodička. Jen ten bufetář chvílemi řešil dilema mezi rychlou obsluhou
bufetu (ale v Rychvaldu by měla být obsluha Rychlá ne ?) a servisováním modelu
svého syna Radima. Ale zvládal obojí na jedničku. Jen tam mimochodem –
dortíčky měl extra vypečené….
</p>
<p>
Po rozjížďkách se závodníci rychle přeskupili do finálových skupin a rozjely se
3 kola finálovek. Na čistotu jízd dohlížel u mikrofonu Luděk a padlo i nějaké to
stop&go. Ale celkově to byl hladký průběh a pokud vím žádné velké škody na modelech nebyly.
</p>
<p>
A jak to nakonec dopadlo ? Výsledky najdete na stránkách
<a href=“http://www.rcteamrychvald.cz/“ target=“_blank“>RC Team Rychvald</a> nebo přímo
<a href=“http://vysledky.rcteamrychvald.cz/ZAVODY/VYSLEDKY/RK-RC-Dv69.htm“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>
<p>
Smolařem dne byl Libor Holub. Ve čtvrtek a pátek absolvoval neuvěřitelnou dávku
tréninkových jízd a to téměř bez technických problémů ! Zato v samotném závodě
tomu už tak nebylo a nakonec z toho bylo „až“ 4. místo. A to jsem mu v pátek říkal,
aby to s tím tréninkem nepřeháněl, ale ne a ne si nechat poradit !
</p>
<p>
Po samotném závodě se jel už tradiční „slušňák“ o pohár Tomáše Rajduse na 10 minut
a to v kategorii 1:10 – rozděleno na žáky a ty ostatní. O co tady vlastně jde ?
Hromadný start všech jezdců kategorie 1:10, ale v obráceném pořadí než dojeli hlavní
závod tj. vepředu ti nejslabší, vzadu ti nejsilnější. Jezdci do sebe nesmí narážet
a kdo zůstane stát tak, že nemůže dál jet, končí. Prostě žádní nasazovači! Jakmile
se nějakého auto někdo jen dotkne, okamžitě končí. A vítězem je ten, kdo zůstane na
trati jako poslední nebo pokud je jezdců na trati více i po vypršení limitu 10 minut
tak vyhrává ten, kdo najel více kol. U žáků je s údivem, že dokážou ujet 10 minut
bez nasazovače ! A vítězem se stal poprvé domácí závodník Radim Hruška – táta
servisman a taky bufetář v jedné osobě zjevně odvedl dobrou práci J. U druhé
kategorie, bez rozdílu věku, bylo na startu dobrých 25 aut ! Takže si dovedete
představit, jak „husto“ bylo na trati bezprostředně po startu. A vítězem se nakonec
stal Martin Kratochvíl, který by stále ještě mohl jezdil v kategorii žák. I když
nutno podotknout, že mu k vítězství tentokrát trochu pomohla týmová režie po vzoru F1.
</p>
<p>
Na závěr proběhlo vyhlášení výsledků a předání pohárů vítězům v jednotlivých
kategoriích. A byla udělena i jedna mimořádná cena – za odjetých 100 jarních kilometrů
pro Libora Holuba. Pak už začala přestavba tratě na další závod off-road, který
následoval v neděli.
</p>
<p>
Takže další pohodový závod v Rychvaldu je ze námi a nezbývá než se těšit na další,
závěrečný díl MSP, který proběhne 3.4.2010. Přihlášky jsou už nyní možné na stránkách
klubu, nebo přímo <a href=“http://www.rcteamrychvald.seniortip.cz/“ target=“_blank“>ZDE</a>. A opět pojedeme
i „slušňák“, tak ho přijďte vyzkoušet !
</p>
<p>
Fotoreport k tomuto závodu najdete také <a href=“http://www.rc2wd.cz/photo18.php“ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>