<p>
<b>LAST UPDATE: 20.3.2010, 19:30 – video</b>
</p>
<p>
A máme tu poslední a závěrečný závod seriálu modelů 1/18 Brno / Březí. Tentokráte
se hlásíme z Brna Bosonoh. Kromě modelů 1/18 zde <!– separe –>opět budou zápolit i
modely Mini Z.
</p>
<p>
Je 8:25 a začíná postupně presentace jezdců do dvou kategorií a to Open a Stock.
Drahoslav Hejtmánek dnes pojede na novém softwaru a tak vyzval jezdce k přihlašování
již nyní. Aby v klidu vše zapsal a otestoval. Nový program bude prý mluvit, hlásit
pořadí a kdo ví, co ještě. Jedno je jisté – model za vás neodřídí.
</p>
<p>
Dráha opět postavená technicky a dalo by se říci bez jediné delší rovinky. Ale bude
to alespoň vyrovnané a nebude opět rozhodovat motor, ale spíše ruce.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/dlmfbSmlGBs&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/dlmfbSmlGBs&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Tribuna jezdců postavená opět z laveček. A na ní již první jezdci na ranním tréninku. Radek
Skopal, Jan Hrnčíř, Dan Čajda, Saša Žvak a další přicházejí. Na dráze je možno vidět jak 18tiny,
tak i modely Mini Z. Ty však pojedou kategorii zvláště.
</p>
<p>
Je potřeba zdokumentovat tvar dráhy a další drobnosti. A tak jdu nyní na to a zároveň vyzkoušet
nastavení Raptora. Na Hitu vše OK. Ale zde jsou jiné podmínky.
</p>
<p>
Presentace probíhá postupně a Drahoš se hodně snaží. Navíc Martin Láska každému
startujícímu nabízí dva druhy ostrého pití, protože se v rodině narodil „závodník“.
Ne jemu samému, ale jeho bratrovi. A tak bylo co oslavovat. A my jeho rodině
gratulujeme.
</p>
<p>
Radek Skopal se rozhodl jet kategorii Open a to s motorem 3000 kV a LiPo. Bude to zajímavé
srovnání. Já jedu EZRUN 5200 kV. Michal Čajda, Zbyněk Krasl také pojedou kategorii OPEN. První místo
v této kategorii je víceméně jisté, ale na dalších pozicích nikoliv.
</p>
<p>
Ve Stock je favoritem Martin Láska a vypadá to, že šasi Raptor TC18 obsadí nejvyšší příčku v obou
micro skupinách. Milan Parák se bude prát o pozici s Drahošm Hejtmánkem. Ve Stock dnes bude asi opět více
lidí, ale počkejme si na oficiální startovní listinu.
</p>
<p>
Raptor jede Igorovi po ránu špatně a převod 42/18 je pro tento typ tratě vyhovující. Jen bylo potřeba
nastavit ostřejší zatáčení.
</p>
<p>
Trénink stále probíhá. Potkal jsem i Broňu Fogta, který, jak je jeho zvykem, přijel na LAST MINUTE.
</p>
<p>
Rozprava proběhla za účasti všech a bylo sděleno podstatné a to hlavně ohledně testu
nového programu na měření. Modely byly vyfoceny hromadně a již nic nebrání startu závodu.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo první:</b>
</p>
<p>
Začínala skupina Mini Z a hned se do sebe pustili Michal Čajda, Zbyněk Krasl a Milan Parák.
A bylo to velmi těsné. Dan Čajda jel v druhé skupině a byl také favoritem na bednu. Honza
Reichard jel také ve skupině druhé a opět karoserii Nissan Nismo GT-R. Na modely Mini Z je
opravdu radost pohledět, protože vypadjí opravdu reálně.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/zh0Ll1HP-48&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/zh0Ll1HP-48&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
V depech se zatím připravovali kluci ze Stock. Martin Láska ladil Raptora, aby opět ukázal, že umí.
Drahoš spíše seděl u časomíry a staral se o průběh závodu. Občas mu vypomohl Petr Fišer a i Broňa
Fogt přispěl radou ohledně nového softu.
</p>
<p>
Na dráhu vyrazily modely Micro 1/18 kategorie Stock a Vašek Fišer, Jan Hrnčíř, Petr Fišer – jako první
vyrazili na trať. A viděl jsem první kontakty s mantinelem. Piloti spoléhají na plastové zábrany a jedou
jako v NFS (Need For Speed) arkádovým způsobem. 8 minut jízdy prověří dostatečně jejich jezdecké umění.
A co potom ve finále.
</p>
<p>
Na dráze je na „cílové“ rovince zpomalovací retardér, který mnohým jezdcům dělá opradové problémy.
Toto se bude muset natočit, jak se s tím borci srovnají.
</p>
<p>
Skupina Stock v podobě Martina Lásky, Milana Paráka, Drahoše Hejtmánka, Broni Fogta a mladého Ošťádala
vyrazila na dráhu. Zde již kontakty s mantineli byly přece jen méně časté a i obávané místo
na rovince bylo lépe akceptováno. Martin Láska v čele skupiny v půlce jízdy. Že by dnes opět vítězně ?
</p>
<p>
Skupina Open byla tvořena těmito piloty – Igor Vlahovič, Michal Čajda, Saša Žvak, Ladislav Valko, Zbyněk
Krasl (ten dens nejede – prý odpočívá), Jarda Neubauer. Igor v čele a zajel i best lap. Jarda Neubauer
na druhé pozici. Chvíli se držel, ale pak chyboval. A tak Igor to bude míz dnes možná jednodušší.
</p>
<p>
Malá přestávka a jdeme na druhé kolo.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo druhé:</b>
</p>
<p>
Na scéně opět modely Mini Z. Já šel nasazovat s mírným zpožděním, protože jsem posílal data
na net. Bylo mi odpuštěno Petrem Fišerem, který moji neúčast toleroval. Zbyněk Krasl v prvním
kole vyhrál, ale byl v jednom kole se soupeři. Ale nyní jim nadělil hned dvě. Jeh Porsche Le
mans jede výtečně. Sice nejede 1/18, zato však o to lépe jede zde. V druhé skupině si vede
zatím dobře Dan Čajda.
</p>
<p>
Stock se opět rozjel a já zdokumnetoval průjezd inkriminovaným místem dráhy. A to jak první, tak
zkušenější druhou skupinu. No piloti měli opravdu problémy se do šikany vejít. Ostatně posoudit to
budete moci sami ve večerních hodinách. Druhá skupina byla „šikovnější“. Martin Láska opět výborně
a tatím nemá přemožitele. TQ na finále A ho nemine.
</p>
<p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/RMjfz4pIrWc&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/RMjfz4pIrWc&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/hXRGs6AEzL8&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/hXRGs6AEzL8&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
Open – tak zde Radek Skopal zatím ještě ponechla motor 3000k V, ale zvažuje o silnější variantě. Prozatím
vypomohl Milanovi Parákovi a vyrobil mu zadní přítlačné křídlo na jeho Mini Z. Igor nestačil nabít baterie
a 2 minuty před koncem skončil. A tak jízdu vyhrál Jarda Neubaer před Radkem Skopalem a Igorem. Ten skončil
třetí i přes dřívější odstavení modelu.
</p>
<p>
Nový soft jede dobře a vše běží zatím bez potíží. Chvilka pauzy mezi jízdami a tu piloti využili na doladění
svých strojů. A to jak Mini Z, tak i 18tiny.
</p>
<p>
<b>Kvalifikace kolo třetí:</b>
</p>
<p>
Zbyněk Krasl opět řídí model ze země a nikoliv z tribuny. Ostatní borci vesměs ano.
Zbyněk vedl, ael pak ztratil přední světlo a měl problémy. A tak ho pojel Michal Čajda.
Saša Žvak změnil karoserii. Lambo za MC Laren. Jestli mu to pomůže k lepšímu výsledku
se uvidí. Ale nyní stál chvíli a opravoval. Lukáš Buchtela a Leopold Kohoutek jedou ve
skupině druhé. Ale na první pozici v A finále to nevypadá. Ani Honzovi Reichardovi se
zatím nedaří del jeho představ.
</p>
<p>
Ve Stocku opět kontakty s mantinely a to v první skupině. Po jízdě počítač ukázal, že ve skupině
číslo 1 vyhrál Petr Fišer. Nájezd 34 kol a ponechání Zdeňka Singera v této jízdě za sebou ještě
není jistota A finále. Martin Láska s dostatečným náskokem před Drahošem a Milanem. Martin dnes
asi opravdu dokáže, že celkové vítězství si zaslouží.
</p>
<p>
V Open dal Radek Skopal silnější motor. Měl by si polepšit, protože na malých drahách je jako
doma (lekce alá domeček). A jak si vedl v jízdě číslo 3 ? Radek si zvykal na rychlejší model
a zajel 36 kol. S motorem 3000 kV se mu vedlo lépe (38 kol). TQ tedy Igor, který vylepšil i nájezd.
Druhý bude Jarda Neubauer a třetí místo ve finále vybojoval Michal Čajda. Zde všichni piloti jsou
v A finále a tak to bude velmi zajímavé. Radek ze čtvrté pozice bude také útočit na bednu.
</p>
<p>
Nyní přichází krátká přestávka na přípravu. A pak se rozpoutá finálový boj o poslední body do
konečného pořadí.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/WYXlZOoaHk4&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/WYXlZOoaHk4&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Finále kolo první:</b>
</p>
<p>
<b>Mini Z</b>
</p>
<p>
Všichni jezdci v jednom finále. Nádherný souboj Zbyňka Krasla a Dana Čajdy. jen jezdci o kolo zpět rozhodli
o pořadí. Zbyněk vyhrál první finále. Ale na záznamu budete mít jezdce naskládané jak na dráze, tak i na
tribuně. na obou místech to bylo nacpané k prsknutí. Modely po startu vyrazily na dráhu a bylo opravdu
plno. Uvidíte, jak byla pořád plná trať. Kupodivu nebyla často potřeba práce nasazovačů.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/GZ2jAGExBSU&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/GZ2jAGExBSU&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Stock</b>
</p>
<p>
Dvě finálové skupiny. Ačko zahajuje Martin Láska, Bčko pak Zdeněk Singer. B finále vyhrál Bronislav Fogt,
který dal kolegovi Zdeňkovi Singerovi dvě kola. Jízdu si Broňa pochvaloval. A finále hned po startu ovládl
Raptor TC18 Martina Lásky. Druhý v klidu Drahoš. Ale o třetí místo bojovali Milan Parák a Zdeněk Ošťádal.
Milan se nakonec od Zdeňka odloučil a jel si svoje tempo. Martin Láska až do konce v pohodě až ke konečnému
vítězství v této jízdě číslo 1.
</p>
<p>
<b>Open:</b>
</p>
<p>
Jedna skupina, kde TQ má Igor Vlahovič před Jardou Neubauerem a třetím Michalem Čajdou. Igor získal náskok dvou kol
na druhého Jardu Neubauera a vyhrál. Ale v posledních kolech mu opět docházela energie. Ale problém je ve špinavé řemeničce.
Bude muset dojít k očistě. Třetí dojel Michal Čajda a nechal za sebou Radka Skopala ve stejném kole. Z vozu Ladislava
Valka se ozývala prapodivný zvuk.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/RutQpW_i6I0&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/RutQpW_i6I0&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
Technická přestávka a jdeme na kolo druhé.
</p>
<p>
<b>Finále kolo druhé:</b>
</p>
<p>
<b>Mini Z</b>
</p>
<p>
Výtečný souboj Dana Čajdy a Zbyňka Krasla. Nakonec Dan úspěšný a vyhrál toto finále. Takže bude rozhodovat
poslední. Jan Reichard si to pořádně rozdal s Lukášem Buchtelou a oba si u toho užili mnoho legrace.
</p>
<p>
<b>Stock</b>
</p>
<p>
Bčko opět v režiji Bronislava Fogta. A opět poráží Zdeňka Singera. Raptor TC18 dnes ovládá jak Open, tak i Stock. A zde
jak A finále, tak i Bčko. Takže zde je o vítězi B rozhodnuto. Ačko opět v klidu Martin Láska. Ihned si získal náskok před
Drahošem.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/7ax2Jy7cJ1w&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/7ax2Jy7cJ1w&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>
<p>
<b>Open:</b>
</p>
<p>
Zde opět Igor vítězně a bez problémů. Michal nyní pojel Jardu Neubauera a tak třetí finále rozhodne. Igor dá na poslední
jízdu dne motor 3000 kV a Radek poede 280ku. Uvidíme, jak Igor zajede s touto slow kombinací.
</p>
<p>
<b>Finále kolo třetí:</b>
</p>
<p>
<b>Mini Z</b>
</p>
<p>
Zbyněk vs Dan. Nakonec Zbyněk s náskokem první a tímto vyhrál dnešní závod této kategorie. Dan Čajda
druhý celkově. Na třetím místě se dnes umístí Michal Čajda. Takže bratři Čajdové dnes za sebou v závěsu.
Ale i ostatní si závod dnes užívali plnými závodními doušky.
</p>
<p>
<b>Stock</b>
</p>
<p>
B finále – zde se opakoval scénář z prvního kola finále. Broněk opět v klidu první, druhý Zdeněk Singer a třetí
Vašek Fišer. Vítězem B finále se stává Bronislav Fogt. A finále – zde již první místo bylo jasné – Martin Láska. A i
další pozice. tedy druhá, kde je jasným borcem Drahoš Hetjmánek. Každopádně dnešní Stock ovládly stroje Raptor TC18.
</p>
<p>
<b>Open:</b>
</p>
<p>
Igor s motorem 3000 kV. Radek 280ka. Oba LiPo 2S. Oba nyní jedou proti borcům s mnohem silnějšími motory. Jadra i
Michal. S 5200 kV je Igor nechal za sebou. Dokáže to i s 3000kou ? Kolik dostane kol i když pojede čistě ? Po startu
Igor do vedení a koem pod 11 sekund opět v čele. A soupeřům pomalu jížděl. Ale po náskoku dvou kol se náhle model zastavil.
Něco s převody. A tak Igor končí. A tak Radek Skopal dojel nyní druhý a třetí Michal Čajda. Tuto jízdu vyhrál Jarda Neubauer.
</p>
<p>
Nyní proběhne vyhlášení výsledků jak tohoto závod, tak i celé sezóny. Počkejme si na tento akt, ze kterého bude
jak foto, tak i video. Prosím vyčkejte na fotogalerii a záznamy z celého závodu. Bude to na tomto místě zhruba ve
večerních hodinách.
</p>
<p>
Po celý den vládla přátelská atmosféra mezi všemi. Drahoš odvedl skvělou práci pořadatele. Ale dík patří i Petrovi Fišerovi,
Sašovi Žvakovi. Všichni přispěli svou měrou a to v celém průběhu seriálu. Příští rok opět naviděnou.
</p>
<p>
<CENTER>
<object width=“425″ height=“344″><param name=“movie“ value=“http://www.youtube.com/v/xrUmRlcxIW8&hl=cs&fs=1″></param><param name=“allowFullScreen“ value=“true“></param><param name=“allowscriptaccess“ value=“always“></param><embed src=“http://www.youtube.com/v/xrUmRlcxIW8&hl=cs&fs=1″ type=“application/x-shockwave-flash“ allowscriptaccess=“always“ allowfullscreen=“true“ width=“425″ height=“344″></embed></object>
</CENTER>
</p>