Open Tour Trutnov – report

Jiří Svoboda


<p>
Po tradiční páteční stavbě dráhy spojené s tréninkem, který se protáhl do brzkých
ranních hodin a po nočně-brzce ranním <!– separe –>dobrodružství páně Nečesaného, když se
konečně všichni probudili a rozkoukali, mohl konečně začít poslední závod naplánovaný v hale.
</p>
<p>
K závodu se nakonec sjelo padesát šest jezdců v pěti kategoriích. S populárními čtyřkolkami
Touring Car se jely tři kategorie, Modified, Stock a premiérově se jel závod Pro Stock,
který je součástí Česko-polského mistrovství. V dalších dvou kategoriích byly zastoupeny
modely s poháněnou pouze zadní nápravou, populární &#8222;zadohraby&#8220;. A to jednak zakončení
seriálu Airspeed Formula a taktéž kategorie GT.
</p>
<p>
<b>Kategorie Airspeed Formula (Formule 1)</b>
</p>
<p>
Poslední body si mohli připsat jezdci do soutěže Airspeed Formula Winter Cup. Do závodu
nastoupilo šest monopostů, z toho ale pouze tři splňovaly technická pravidla pro zmíněný
seriál. Zvítězil Ondra Šrámek před stájovým kolegou Filipem Veselým a Jirkou Ročňákem.
Jirka byl první s gumovými koly, tedy splňoval předpisy pro Airspeed Formuli. Čtvrtý
byl už jistý vítěz seriálu AF Jarda Miler, pátý Martin Volák a šestý technickými
problémy brzděný Béda Semián.
</p>
<p>
<b>Kategorie GT</b>
</p>
<p>
Sice pouze šest závodníku v kategorii s hnanou pouze zadní nápravou, ale minimálně
první čtyřka byla velmi vyrovnaná! Páté a šesté místo patřilo Davidovi a Dodo Ťažkým,
kteří ale do finálových jízd nenastoupili, škoda! Čtvrtý David Čermák byl jedním ze
dvou nováčků v kategorii, ale rozhodně to není jezdecký začátečník, takže hned
vystrkoval růžky. Třetí místo získal nestárnoucí Jirka Tlustý, který měl v autě
sice nejsilnější motor, ale v zatáčkách to tentokrát nebylo to pravé. Skvělé
druhé místo získal při svém návratu do zadokolek Tomáš Knopp. Tom celý den
laboroval s nastavením nového modelu Xray X10 Link a krůček po krůčku zrychloval,
takže poslední finálovku dokonce vyhrál! Na nejvyšší stupínek vystoupal trutnovský
Jirka Svoboda. Jirka zvítězil v takové konkurenci vůbec poprvé, závod mu skutečně
vyšel! Týmový skoroboss RCA SVČ Trutnov Jirkovi uděluje bezvýznamné plus;-)
</p>
<p>
<b>Kategorie PRO STOCK</b>
</p>
<p>
Kategorii Pro Stock jelo nakonec šest jezdců, z toho dva čeští a čtyři polští piloti.
Kvalifikaci nejlépe zvládl Matěj Řehák, za kterým startoval Marek Kusiakiewicz
následovaný ze třetí pozice Szymonnem Nieborou.
První dvě fimálové jízdy v pohodě vyhrál Matěj Řehák, a tak si zajistil
vítězství v tomto premiérovém závodě. Za ním stabilně dojížděl Marek
Kusiakiewicz, který si celkové druhé místo udržel i navzdory tomu, že
poslední jízdu vyhrál Ondra Polívka, čímž potvrdil svoji třetí pozici
na stupních vítězů.
</p>
<p>
<b>Kategorie STOCK</b>
</p>
<p>
Kategorie Stock měla jako poslední dobou obvykle největší účast ze všech, i když
počet jedenadvaceti jezdců je spíše průměrný. V mírně prořídlém poli závodníků,
kde chybělo několik tradičních favoritů, se své šance chopil Ondra Šrámek. V
kvalifikaci si počínal poměrně suverénně, jako ostřílený matador, pouze v první
rozjížďce si dovolil dojet na druhém místě za Danem Nečesaným, jinak byl
bezchybný a zajistil si tím TQ pro finálové jízdy. Za ním startoval Dan Nečesaný,
který si toto zasloužil jak vítězstvím v první jízdě, tak dvěma druhými místy.
Třetí místo zbylo na Davida Čermáka.
</p>
<p>
Finále C ve finálových jízdách ovládl Filip Veselý, který si třemi vítězstvími
zajistil výhru před druhým Dodem Ťažkým, který dnes jel také velice pěkně a třetí
místo zbylo na Michala Kneyse. B finále stejným způsobem ovládl Radek Orendáš,
který porazil Ondru Polívku. Třetí dojel nestárnoucí Béda Semián.
</p>
<p>
Ve finále A se tentokrát nedařilo favoritovi Davidovi Čermákovi, který skončil
čtvrtý. Supr výsledek zajeli pátý Martin Ševčík, šestý Jarda Miler a sedmý
Radoslav Ďurana. Stupně vítězů se pořádně otřásly v základech, takové složení
totiž nepamatují! Pěkné třetí místo získal Roman Jandera, který s novou
elektronikou jel hodně rychle. První dva ale byli vždy o kousek vpředu. Dan
Nečesaný již na minulém závodě ukázal, že umí, když byl třetí. Tentokrát byl
Dan ještě rychlejší, po celý den jel velmi čistě a vyrovnaně. Po krásných
soubojích z toho bylo druhé místo! No a vítěz? Ondra Šrámek byl hvězda dne.
Snad poprvé udržel nervy na uzdě a nedal nikomu šanci. Uvidíme, jak si kluci
poradí s asfaltovou tratí, protože mají našlápnuto k velkým úspěchům v celkovém
pořadí na konci roku!
</p>
<p>
<b>Kategorie MODIFIED</b>
</p>
<p>
Kategorie Modified se zúčastnilo pouze sedmnáct jezdců a to ještě někteří zaskočili
z kategorie Stock a jeli se Stockovým motorem, to bohužel svědčí o menším zájmu o
tuto kategorii. Péťa Grof neměl dnes konkurenci, ve výsledcích je sice ve třetí
rozjížďce až druhý, ale to proto, že se mu nezapočítalo jedno kolo z důvodu moc
dlouhého minimálního kola nastaveného v časomíře. Druhý skončil Zdenda Beneš před
Matějem Řehákem a tak trochu smolařem Míšou Blahovským.
</p>
<p>
Finálovou skupinu C vyhrál lodičkář Jirka Mašek před Jirkou Těhníkem a Adamem
Osiewalou. B finále vyhrál nejlepší Stock pilot Ondra Šrámek před Romanem
Janderou a Radkem Orendášem. Ve finále A to bylo celkem jasné. V prvních dvou
jízdách s přehledem zvítězil Péťa Grof a do třetí jízdy již nenastoupil. Sice
ne z důvodu nepotřeby zajet ještě nějaký výsledek, ale prostě se zakecal a z
apomněl do ní nastoupit. Druhé místo si zajistil vítězstvím v poslední jízdě
Zdenda Beneš, který v ní v přímém souboji porazil a na třetí místo odsunul
Michala Blahovského. Čtvrtý byl nakonec smolař finálových jízd Matěj Řehák,
který ale doplatil i na vlastní chyby. Páté místo patří druhému ze Stocku
Danovi Nečesanému a šesté Radovi Ďuranovi, který tak v kategorii Stock i
Modified byl ve finále A!
</p>
<p>
Po skončení se provedlo vyhlášení vítězů a pak nastalo ještě úmorné uklízení.
Nicméně koberce jsou složeny a doufejme, že zůstanou na svém místě do zahájení další halové sezóny.
</p>
<p>
Další závod seriálu pokračuje 15. května 2010 v rámci seriálu SpeedPassion Challenge,
tentokrát se snad již sejdeme na venkovní asfaltové dráze. Pro případ špatného počasí
se budeme snažit zajistit opět i halu, o tom všem Vás samozřejmě budeme před závodem informovat.
</p>