<p>
Kvůli tenčícím se zásobám zadních mechových kol soft speciál, které bohužel není
možno od subdodavatele znovu objednat jsem byl nucen zahájit hledání <!– separe –>vhodné náhrady.
Vzhledem k tomu, že jak známo mechovky jsou alchymie, nebylo možno dopředu odhadnout
jaký materiál se podaří zajistit. Posouzení kvality a vhodnosti mechovek je vždy
možné až po nějakém čase stráveném s modelem na dráze.
</p>
<p>
Mechovka SOFT EXTREM je velmi zajímavý polotovar, který již od prvního osahání
sliboval nadějný výsledek. Guma od zahraničního dodavatele je v cca 80% své síly
(směrem k vnějšímu obvodu polotovaru) velmi hutná s nízkou porézností a jeví se
také velmi pružná a houževnatá. Tyto výchozí aspekty spolu s tvrdostí někde mezi
25-28 SH jednoznačně předurčují její použití na zadní kola modelů a to jak 2WD tak 4WD.
</p>
<p>
První test proběhl na modelu zadokolky ALSracing M189L ovšem s poněkud výkonější
motorizací než byl původní motor MIG280racing. Model byl pro testy osazen motorem
řady 300 s lipol napájením. Původní tvrdý převod 15/63 byl nepatrně změkčen na 15/65.
V této konstelaci je pro klasické osmnáctinové tratě model dostatečně rychlý. Pneu
byly nabroušeny na výchozí sílu vrstvy cca 4,5mm (šířka kol 25mm, průměr 39mm). Bylo
použito mazání LRP na koberec. Teplota na testovacím kobercovém okruhu cca 14-16°C
tedy spíše odpovídající venkovním podmínkám. S modelem bylo odjeto celkem pět plných
akumulátorů lipol 1800mAh což představuje celkový čas jízdy spolehlivě přes 80minut.
</p>
<p>
Model vykazoval výbornou přilnavost i když ke konci intervalu (po cca 15-té minutě
bylo patrné snížení přilnavosti vlivem ojetí mazání) už malinko občas klouznul, ale
rozhodně se nestal přetáčivým. Co ale předčilo veškéré očekávání je opotřebení. Po
více než hodině jízdy s modelem o hmotnosti cca 380g byl úbytek gumy jen cca něco
kolem 1mm a ani hrany nejevily známky obvyklého trhání přestože nebyly před jízdami
nijak ošetřeny a zpevněny. Viz. foto.
</p>
<p>
Dalším testem bylo ověření použitelnosti SOFT EXTREM na modelech 4WD tedy především
na modelu Xray M18pro. V testovacím modelu byl osazen motor Speed370 a výkonu bylo
dostatek. I zde se pneu osvědčily bez jakéhokoliv problému. S modelem bylo odjeto cca
30 minut a obutí vypadá jak nové.
</p>
<p>
Celkový závěr jednoznačně potvrdil předpoklad, že pneu budou výbornou náhradou za
Soft Speciály a dokonce je reálná naděje, že tato nová směs díky značné odolnosti
vyhoví i na asfaltovém povrchu (Soft speciál na asfaltu přeci jen hodně trpěly kvůli
vyšší křehkosti). Testů na asfaltu se patrně ujme Sváťa Hájek a tak se jistě můžeme
těšit na nové poznatky publikované v jeho skvělém vyprávěčském stylu.
</p>
<p>
Polotovary lze objednat přímo na stránkách ALS Racing. Bližší info naleznete
<a href=“http://alsracing.net/?p=1123″ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>