4. závod o pohár královehradeckého kraje – report

Radek Rusmich


Čtvrtý závod OPKK je úspěšně za námi a vy, kteří jste se nemohli zúčastnit, si zde můžete alespoň přečíst o co jste přišli. Vzhledem k termínu ve kterém se závod jel, se předem předpokládalo, že se pojede ještě na koberci. Pořadatelé z hradeckého klubu se nechali naladit hezkým počasím v druhé polovině týdne a rozhodli, že se tento závod pojede na asfaltové dráze na letišti.

V sobotu ráno ale toto rozhodnutí překazil nepříjemný deštík, který svojí přítomností na závodní dráze přispěl k modifikaci rozhodnutí o místě konání závodu a tak se v ranních hodinách všichni závodníci včetně techniky začali přemísťovat do tělocvičny na koberec. Po hromadném přesunu začali všichni zúčastnění pomalu rozbalovat svoje nádobíčko a pořadatelé za pomoci některých dobrovolníků v rychlosti rozbalili koberec a postavili dráhu, aby mohl být odstartován závod, na který se všichni netrpělivě celé tři týdny těšili. Bylo rozhodnuto, že i přes opožděný začátek se závod pojede ve stejném formátu jako za běžných okolností, tj. tři kvalifikační rozjížďky a čtyři finálovky a tak z důvodu uspíšení byl zahájen závod bez rozpravy.

Novinkou pro tento závod bylo řízení modelů z balkonu nad tělocvičnou, na což si někteří závodníci museli zvykat, ale netrvalo dlouho a problémy s řízením z výšky byly minulostí. Startovní pole čtvrtého závodu tvořilo 13 formulí, 4 GT Mini a 5 Stocků. Závodů se zůčastnili i dva nový piloti, Tomáš Janeček, který přijel posílit kategorii Stock se svým BMW a Petr Culka, který sice není žádným nováčkem, ale s formulí jel v sobotu poprvé. Jak je v tomto seriálu zvykem, nuda se tu nekoná a proto nebyla ani tentokrát nouze o dostatek napínavých soubojů a našlo se místo i pro několik karambolů.

V kategorii GT Mini se po odstoupení Martina Špráchala sváděli vyrovnané boje mezi zbývajícími třemi závodníky. V cíli byla tato kategorie dojeta v pořadí Pepa Tesař a Mischel Tesařová, kteří se vystřídali na jednom autě a dále následoval Lukáš Vater a na třetím místě Martin Minyuk.

Kategorie F1 se jela ve dvou skupinách. I v této kategorii se také závodilo až do samého konce, čtyři rozjížďky po sedmi minutách rozhodly o konečném umístění v tomto pořadí Marek Vácha, Česťa Doubrava a Jirka Ročňák. V kategorii F1 zazářil již zmiňovaný Petr Culka, čtvrté místo v premiérovém závodě za volantem „F jedničky“, v konkurenci jaká v Hradci byla,   je dost dobrý.

Poslední v pořadí startovala kategorie Stock. V této kategorii se tentokrát sešlo málo závodníků, takže se jela pouze v jedné skupině a již předem mohlo být leckomu jasné, kteří závodníci se postaví na stupně vítězů, jenom nebylo předem jasné v jakém pořadí. Po čtyřech odjetých finálovkách na pomyslné stupně výtězů vystoupili závodníci v tomto pořadí Pepa Tesař, Petr Culka a Tomáš Culka.

V podvečer byl závod úspěšně ukončen, závodníci, kteří se umístili na stupních vítězů byli oceněni a všichni zúčastnění se s dobrým pocitem po celodenním závodění rozjeli z HK všemi směry do svých domovů. 

Příští závod se pojede v sobotu 30.4.2011 na asfaltové dráze v Solnici u Rychnova nad Kněžnou. Všichni jste srdečně zváni.