Ve čtvrtek 21.4. 2011 se poprvé otevřela brána slavkovské dráhy pro širokou veřejnost. Krásné počasí přilákalo první zájemce o testovací jízdy modelů elektro a nejen to.
Než se začalo kroužit na hladkém asfaltu, dráha byla kompletně zametena. Já společně s Jirkou Lukášem jsme vzali do rukou pojízdné smetáky a několikrát projeli dráhu. Aby bylo vše čisté.
Mezi tím jezdci museli trpělivě čekat. Ale dočkali se. Marek Černý, Filip Uher, Filip Pykal (ano i on má již 1/10 XRAY T3 2011), Roman Hradecký, Jirka Tlustý… Ti všichni byli přítomni.
Nechyběl René Pšurný, který pomáhal také s úklidem dráhy. Všemu velel Dušan Bayer. Ten pohovořil s Jirkou Lukášem o členství a Jirka se stává novým členem ARC Slavkov a již v sobotu pojede svůj první závo s modelem Porsche.
Filip Pykal dnes poprvé se závodním desítkovým speciálem. Sbírá první zkušenosti a seznamuje se jízdními vlastnostmi.
K vidění byla i stavební technika, kterou si oblíbili členové ARC Slavkov. Sedí si v klidu na kempinkové židli a ovládají svoje miláčky. K vidění (i na videu) jsou kamiony s návěsem skříní a sklápěčkou. Bagr naložil hlínu a řidič náklaďáku si zatím skočil na oběd. Ve skříni se zatím odvezly palety s rozličným nákladem. Na fotkách vypadají auta jako skutečná.
Létalo se z helikoptérou. A to i vrtulí směrem k zemi.
Když jsem testoval Hot Bodies s BOOST nastavením 5 a FEEL 3, stačil jsem Filipovi Uhrovi, který jel kombo Nosram a motor 9,5 (bez nastavení ZERO). Filip byl rychlejší, ale já jel klidnější stopu a neztrácel jsem. Na Trenčín mám model vyladěn na 100%. Po dojezdu byla teplota na motoru 78°. Což je stále v normálu. Převodový poměr mám 4.85 koncový.
TEST TT-01 na závody Tamiya Cup
Já jsem provedl s kolegou Martinem Pavlíkem test nastavení modelů Tamiya TT-01E na sobotní Tamiya Cup. Níže uvádím naměřené hodnoty teploty po cca 5. minutách jízdy v mém modelu a jak to bylo vyrovnané či nikoliv:
– převod 55/28 – teplota 53°, Stock Racing program na regulaci LRP QC3.
– Martin Pavlík měl regulaci LRP QC2 a na motoru jsme naměřili podobné teploty. I on měl převod 55/28.
– já mám LiPo IP 5000 mAh40C, Martin RAY 5000 mAh 25C.
Test rychlosti byl na takto velké trati učiněn a zjištění bylo takové, že můj model byl rychlejší než Martinův. Bylo to způsobeno částečně parametrově horší baterií a potom především regulací. Výrobce na svých stránkách uvádí, že QC3 má o 60% nižší vnitřní odpor než QC2. A asi má pravdu.
Takže na závodě uvidím, jak budu rychlý oproti ostatním a v případě potřeby půjdu na nižší převodový poměr, abych se přizpůsobil většině. Ale…
Ale nedalo nám to a já si dal převod 55/25. A v tomto nastavení byl Martin o malinkou rychlejší. Takže já tam dám 55/26 a budeme na tom zcela stejně co se týče TOP SPEEDu. Boje by měly být těsné a vyrovnané. Dráha Bosonohy je zase jiná a tak nastavení proběhne až na ranním tréninku.