Zakoupením nové LiPo baterie NOSRAM 5900 mAh 50C mi nastaly drobné problémy s jejím umístěním do mých podvozků Tamiya TT-01E a Hot Bodies TC (model 2006). Do obou byl problém tuto baterii narozdíl od kapacity 5000 mAh dostat.
Zatímco u podvozku Tamiya TT-01E stačilo povysunout sloupek pro uchycení baterie, u Hot Bodies byla situace jiná. Zde celý podvozek a spodní plato není konstruováno přímo pro LiPo články 2S v HARD CASE. Pokud jsem vkládal baterii klasickým způsobem, tedy spodní částí dolů, pak chyběl cca 1,5 mm, aby se baterie dostala pod zadní ALU blok.
Pokud jsem otočil baterii opačně, trochu jsem si sice pomohl a po vynaložení síly jsem tam LiPo o tomto rozměru dostal, ale…
Horní karbonové plato se naplo a v podvozku tak vznikl zkrut. A to prostě nejde akceptovat. A tak jsem musel část ALU bloku vybrousit, aby se tam NOSRAM baterie dostala lehce a podvozek se nekroutil. To jsem uskutečnil za pomocí pilníku.
Po této úpravě je již možné i takto „velkou“ LiPo baterii do šasi Hot Bodies Cyclone TC umístit bez problémů. Navíc tam zapadne díky spodním výliskům v obalu a drží tam dobře.
Tato úprava byla nutná pro další srovnávací testy, které proběhnou v Trenčíně na závodě Xray Challenge (NOSRAM Challenge). V podvozku HB Cyclone TC budu testovat jak IP 5000 mAh 40C – starší, tak i novou NOSRAM 5900 mAh 50C. Výkon modelu při stejném nastavení regulace a motoru by měl být vyšší právě s novou NOSRAM baterií.
Na foto je vidět srovnání obou baterií a vlastní úprava.