Masters.cz využívá Google Analytics

Igor Vlahovič


Doposud měla redakce tohoto portálu k dispozici pouze čtenost článků. To je údaj zajímavý, ale může být zkreslený. Co kliknutí na článek, to započtený přístup. Ale nyní je díky Google Analytics možno detailně sledovat denní a jiné časové úseky návštěvnosti. A že tato aplikace je opravdu detailní s velkým množstvím informací, o tom není pochyb.

Jen zběžně jsem prošel po přihlášení včerejší návštěvnost. Pozoroval jsem ji z několika úhlů. A tak jsem se například dozvěděl následující fakta:

 

Dne 2.5.2011 se například událo toto:

– 509 návštěv z toho 325 unikátních

– bylo zobrazeno 1682 stránek

– průměrná doba strávená na webu činila 3 minuty 48  sekund

– nejvíce navštěvovanou byla úvodní stránka a pak článek o nákladech na provoz modelů Petra Nesládka

– návštěvnost byla tvořena čísly: 433 (přímé přístupy), 42 (odkazy), 34 (vyhledávače)

– 438 přístupů bylo z ČR, 43 z SK, 14 z DE, dále pak přístupy byly z IT, GB, USA (1 přístup)

– 204 čtenářů si prohlíželo Masters přes IE, 187 přes Mozilu, 63 přes Google Chrome…

 

Data se do načítají se zpožděním. Tedy dnes 4.5.2011 jsem pozoroval předcházející den.

Kromě těchto údajů je možné si nastavit vlastní přehledy, exportovat údaje do pdf, excellu a jiných souborů pro další zpracování. Doporučil bych tuto statistiku přístupů kolegům z branže. Dozví se opravdu spoustu informací a mohou tak reagovat na zájem či nezájem čtenářů.