Christian Kopec je nováčkem a začátečníkem v kategorii Hobby, respektivě pro závod Tamiya Cup. Je čerstvým majitelem šasi Tamiya TT-01E a učí se s ním jezdit. Zkušenosti má prozatím pouze s modelem XRAY M18 PRO v měřítku 1/18 a jak říká, 10ka je prostě něco jiného. A jak všichni uživatelé tohoto šasi znají, řízení tohoto typu podvozku je jiné jak například se závodním speciálem. A jelikož je Christian členem týmu Masters 2 na vytrvalostní závod 10 hodin TT-01, pak je potřeba ho pořádně připravit…
Proto jsem se rozhodl nabídnout mu pár školení ohledně stylu jízdy a Christian tuto nabídku přijal. A proto tento den proběhla první instruktáž.
Vysvětlil jsem mu, že s tímto podvozkem je potřeba provádět všechny úkony dříve, aby auto udělalo to, co po něm chceme. Předpokladem je nastavení EXPO funkce na řízení na 20 – 30%, dle potřeby pilota. Christian má nyní 20%.
Dalším krokem bylo snížení výkonu našich modelů, protože přesnou stopu se lépe učí v nižší rychlosti. I pro kolegy to bude mnohem lepší. Až pochopí co se v které části bude provádět, nejlépe bez brzždění, pak začneme zrychlovat.
V první části školení jsem projel okruh rychle, v druhé části jsem přesněji popsal každý úsek trati pomaleji. A pak jsem jel před Christianem a ukazoval mu nejlepší průjezdy zatáčkami a stopu. Ten ji buď provedl přesně dle mě, popřípadě vyrobil chybu a hned jsem mu vysvětlil důvod chyby.
Takto to probíhalo do doby, než nám došly LiPo baterie.
Instruktážní videa se bohužel špatně natočila. Ale našel jsem možná pozatím jasnější způsob, jak všem vysvětlit princip jízdy na této dráze. Proto na foto vidíte foto dráhy s návodem, jak kterou část tratě projíždět. Při zrychlování je potřeba všechny úkony dělat s předstihem. Obdobně to bude fungovat i na kterékoliv jiné dráze.
Nechybí samozřejmě foto „učitele a žáka“ z této „autoškoly“.