Tamiya HBR Medium Sponge Tires C vs RIDE Typ A

Igor Vlahovič


Po delší době jsme se opět vrátil ke klasické verzi podvozku Tamiya F103 – tedy k tomu formulovému. Nasadil jsem zpět karoserii F1 a byl jsem zvědav na jízdní vlastnosti mechových kol Tamiya HBR Medium Sponge Tires C, které jsem měl jak na zadní, tak i na přední nápravě.

Přitom jsem neměnil nastavení podvozku. To zůstalo po verzi F103 GT. Převodový poměr 2.9, motor SP 21.5T. ZERO BOOST časování na regulaci NOSRAM PEARL V2.

Tamiya HBR Medium Sponge Tires C – přední i zadní náprava

Bylo mi jasné, že jízda na nových mechových kolech nebude hned ideální. Do doby, než se kola trochu sjedou a přizpůsobí se trati. Jízdní vlastnosti na nových HBR nebyly špatné, ale auto se na některých místech mělo tendenci přetočit. Až tak moc předek vedl. Po jedné baterii se to zlepšilo a ve Slavkově to bylo již dobré. Ale stále na dvou místech trati jsem se mohl „přetočit“. Pomohlo povolení diferenciálu a změkčení centrálního tlumiče. U Globusu to bylo opět o něco horší. Asi zaprášená trať.

 

Tamiya HBR Medium Sponge Tires C zadní náprava, RIDE type A přední náprava

Jako druhou variantu jsem zvolil na přední nápravu bezdušové pneu RIDE typ A. Navíc to jeté celou 12ti hodinovku. Tedy má už toho hodně z sebou. Obával jsem se přetáčrní díky měké směsi. Ale opak byl pravdou.

I na takto použitých kolech bylo auto plně řiditelné. A co více. Na nagumovaných částech slavkovské trati jsem se nebál přetočení. Model se choval nedotáčivě, ale když jsem potřeboval, zatáčku jsem dokázal zavřít. Trošku jsem musel držet auto na rovince, ale to bylo dáno stavem předních RIDů. Globus měl opět na jízdu vliv stav trati.

RIDE type B jsem ani nezkoušel. Jsou tvrdší a pokud jsem na RIDE typu A zatočil v pohodě, na typu B bych byl silně nedotáčivý.

Když jsem jel kombinaci mechy vzadu, gumy vpředu, model byl na přední nápravě snížen. A to díky většímu průměru nových zadních mechových kol. Výšku na zadní nápravě nastavovat nemohu. Tedy prozatím. Ale tento sklon neměl na jízdní vlastnosti vliv.

Výhodou použití pneu RIDE na přední nápravě je jejich dlouhá výdrž. Pokud bych jezdil mechová kola, určitě by se sjela dříve. Takto mám na asfalt vyřešeno. Zadní kola přitom vydrží mnohem déle, protože se odvalují a nejedou smykem.

Pokud se ptáte, ko natáčel tyto záznamy, byl jsem to já osobně. Stačilo přilepit aparát oboustrannou páskou na RC soupravu Spektrum DX3R a pak stačilo jen mířit anténou na model…