Subaru Iprezza WRC 2007

Igor Vlahovič


Dlouho jsem váhal, kterou značku zakoupit. Věděl jsem zcela jistě, že chci opět značku Tamiya. Ta se vyznačuje realistickým zpracováním se všemi detaily. Ale nevěděl jsem zda krátkou verzi (např. Suzuki SX4) nebo klasický rozvor 257 mm.

Po delším zvažování jsem se rozhodl pro klasiku – Subaru Imprezza WRC ve verzi 2007 Monte Carlo. Tvarově je ještě „po starém způsobu“ a má agresivní desing přední masky a zadních světel.

Po zakoupení balení jsem se opět setkal s obsahem tak charakteristickým pro firmu Tamiya:

 

– lexanová karoserie o šíři 190 mm s ochrannou fólií

– obtisky předřezané

– maskování oken předřezané

– paraboly

– přítlačné křídlo zadní

– oboustranná páska, sponky a další drobnosti

– návod

 

Práce a postup byla opět stejná jako vždy tedy:

 

– vyříznutí karoserie z formy dle naznačení (bez blatníků)

– nasazení na podvozek

– vyříznutí blatníků

– zkrácení sloupků s mírnou rezervou (aby to vypadalo reálně)

– zalepení oken a dalších částí, které mají zůstat průhledné

– odmaštění

– lakování v několika vrstvách

– sejmnutí ochranné fólie

– aplikace samolepek (předřezány)

 

Barvu jsem také váhal. Nakonec  s ohledem na přítlačné křídlo a zrcátka jsem zvolil GUN METAL odstín. Na něm se i tak budou vyjímat obtisky s reflexním nádechem. A polepení bude trochu decentnější jak originál. Ale na půvabu to zřejmě modelu neubere.

Naštěstí na rally je design vozu volný. Pouze karoserie musí být taková, co rally jezdí nebo jezdila. To vše jsem si již zjistil a jsem opět chytřejší.

V další fázi na mě čeká osazení modelu elektronikou a první jízda.