Reedy Checkpoint 12×2 vs Tamiya F103 RM

Igor Vlahovič


Připravuji modely na první kobercový závod MIBOSPORT, který se jede již tuto sobotu. První na řadu přišel model F1.

Vím, že motor Johnson nebude stačit na konkurenci a navíc se bude velmi hřát. Hřál poměrně dost na asfaltu. Na koberci bude mnohem větší grip.

Našel jsem však naprostou raritu na dnešní dobu – stejnosměrný motor REEDY Checkpoint 12×2. Motor má tak silné magnety, že nejde otočit s kotvou uvnitř…

Na tu dobu to byl jeden z nejvýkonějších motorů, které se používaly v kategoriích Modified.

Já se rozhodl tento motor nainstalovat do modelu Tamiya F103 RM. A otestoval na dráze Globus, jak se s ním pojede. Předem mohu říci, že na plný výkon to možné bylo jen velmi opatrně, jinak vůbec.

 

Pro pokus jsem provedl následující nastavení:

Šasi: Tamiya F103 RM

Motor: REEDY Checkpoint 12×2

Regulace: TEKIN FX-R

Převod: 3.7

Baterie: LiPo Zippy 4000 mAh 25C

Pneu: mechová kola

 

Vše uvidíte na následujícím záznamu a níže pak můj názor:

– příliš silná varianta motoru pro asfaltový povrch

– řiditelné to je až se sníženým výkonem

– určitě bude velká spotřeba z akumulátoru

– na koberci stoupne teplota a plný výkon nebude možné zřejmě využít

– navíc tyto typy motorů bez soustruhu brzy odepíšete. Konkrétně kotvu, která se vám bez údržby vypálí

 

V další fázi jsem do modelu namontoval motor MIG 500 Race a s tím závod nakonec absolvuji. Určitě se jedná o rozumnější variantu. Když pominu možnost střídavé varianty.

Další testy s motorem MIG 500 proběhnou možná ještě dříve, jak na závodě samotném.