Připravuji modely na první kobercový závod MIBOSPORT, který se jede již tuto sobotu. První na řadu přišel model F1.
Vím, že motor Johnson nebude stačit na konkurenci a navíc se bude velmi hřát. Hřál poměrně dost na asfaltu. Na koberci bude mnohem větší grip.
Našel jsem však naprostou raritu na dnešní dobu – stejnosměrný motor REEDY Checkpoint 12×2. Motor má tak silné magnety, že nejde otočit s kotvou uvnitř…
Na tu dobu to byl jeden z nejvýkonějších motorů, které se používaly v kategoriích Modified.
Já se rozhodl tento motor nainstalovat do modelu Tamiya F103 RM. A otestoval na dráze Globus, jak se s ním pojede. Předem mohu říci, že na plný výkon to možné bylo jen velmi opatrně, jinak vůbec.
Pro pokus jsem provedl následující nastavení:
Šasi: Tamiya F103 RM
Motor: REEDY Checkpoint 12×2
Regulace: TEKIN FX-R
Převod: 3.7
Baterie: LiPo Zippy 4000 mAh 25C
Pneu: mechová kola
Vše uvidíte na následujícím záznamu a níže pak můj názor:
– příliš silná varianta motoru pro asfaltový povrch
– řiditelné to je až se sníženým výkonem
– určitě bude velká spotřeba z akumulátoru
– na koberci stoupne teplota a plný výkon nebude možné zřejmě využít
– navíc tyto typy motorů bez soustruhu brzy odepíšete. Konkrétně kotvu, která se vám bez údržby vypálí
V další fázi jsem do modelu namontoval motor MIG 500 Race a s tím závod nakonec absolvuji. Určitě se jedná o rozumnější variantu. Když pominu možnost střídavé varianty.
Další testy s motorem MIG 500 proběhnou možná ještě dříve, jak na závodě samotném.