Ostrava Cup 22.10.2011 online report

Igor Vlahovič


V tuto chvíli se nacházím ve sportovní hale v Ostravě. Najít to včera nebyl až tak problém, i když navigace byla na chvilku zmatena. Já se tu nacházím, abych zde dnes jednak závodil a za druhé zde provedl online report.

Jsem tu také proto, že mě pozval Roman Krejčí. Ten má závod na starosti. Nikdy jsem zde nebyl, závod je v nové větší hale. Tak tomu se nedalo odolat.

Já jsem zde již od pátku. Ale přijel jsem hodně pozdě. Byl jsem služebně v Kutné Hoře, pak v Praze. A kdo jezdíte směr Praha – Brno po D1, znáte ten baner “ D1 je tu proto, aby se co nejméně pražáků dostalo do Brna“. Včera to platilo doslova. Protože řidiči jezdí divoce a na D1 byly 3 nehody. Abych nestál, vždy jsem sjel z dálnice a hledal alternativní cesty. Takže Praha – Brno to byly 3 hodiny jízdy. Doma krátká přestávka a 20:45 směr Ostrava. Zde jsem kotvil ve 22:40. Tak co dodat.

Nicméně se mi dostalo vřelého přivítání od kluků, co stavěli dráhu a já z posledních sil ji vyzkoušel ještě před spaním. Pak jsem byl rád, že jsem šel na ubytovnu a byl „mrtev“.

Tak a nyní k dnešnímu závodu a prostředí.

Hala je prostorná. Místa pro depa je dost. Osvětelní je dobré a nebudou bolet oči z umělého osvětlení. Měření bude klasickým AMB a výsledky budou k dispozici na My RCM. Na link čekám.

Restaurace je nedaleko a pořadatel zajistil občerstvení přímo v hale.

Ubytování je možné v ubytovně, která je hned v areálu. A tak je možné přijet dříve.

Kategorií je na vyýběr hned několik a zaměření závodu je hlavně na pohon 2WD. Tedy modely hnané pouze zadní nápravou. Já se přihlásil do kategorií Formule 1 Open a LMP1. V LMP pojedu mimo pořadí, protože pojedu karoserii Sophia GT, která zde není možná. Ale jde o test podvozku Serpent S100 tak, jak jsem ho dostal k dispozici. I když mi Roman Krejčí nabídl k zapůjčení svoji. Budu měřit teploty motorů, spotřebu střídavých systémů atd. A do toho psát online report.

V tuto dobu 7.41 se pomalu sjíždí jezdci. A já jdu trochu projet modely.

Nyní jsem slyšel i ozvučení a i to je dobré. Je slyšet všude a dobře.

Pozván byl i Michal Bok. Ale ten se nakonec omluvil. Škoda, protože to mohlo být zpestření kategorie 4WD. Ta se zde jede taky, včetně Hobby.

Tak jsem po ránu projel Formuli. Rychlost příjemná. Otupená mechová kola Tamiya HBR vpředu fungují výborně. Teplota motoru po cca 5. minutách jízdy 46°. Což je velmi slušná teplota. Společně se mnou kroužil Szostek, Petr Jeremejko, Adam Gitter a další. Většinu startovního pole zde tvoří domácí jezdci. Tedy z Ostravy a okolí.

Na dráze vidím krásné modely a mezi nimi například i Ford Mustang GT, LMP vozy Porsche, Peugeot, Mulsanne a další. Prostě přehlídka zadokolek. A do toho samozřejmě vozy F1.

Potkávám pana Gittera, který je tu se synem, ale dnes odjíždí na cesty a zastoupí ho manželka. Dále pak Jiřího Kunze a také Jiřího Veverku. Ten dnes bude sedět u časomíry.

Jak jste si všimli, v galerii již máte aktuální fotky. Galerie je již s náhledem, což určitě uvítáte a bude se vám lépe prohlížet. Trvalo to, ale je to zde pro vás.

Tak a zde máte link na online výsledky. Kromě mého reportu můžete tedy sledovat online přesné časy, průjezdy a detaily.

Začal nám hrát i hudba, což se mi osobně velmi líbí.

Začíná registrace. Vidím na tribuně nové jezdce. Například Pavla Rajduse. Jiří Veverka bzde jak měřit, ale i závodit. Prohlásil, že na ostravské poměry bude dnes účast velmi dobrá. Tedy kolem 60. jezdců.

Dal jsem si po ránu vynikající buchtu. Bufet má příjemnou obsluhu a nabídka je klasická včetně guláše :-). Ten taky mohu.

Fanán Stodola místo aby ladil, umísťuje v depu nezbytné občerstvení. Je to pro něho typické. Ale v kategorii si to rozdá například s Romanem Štalmachem.

Marie Szostková má v kokpitu Formule vlasatého jezdce. Nevím, zda to je v reálu povoleno, aby vlasy volně vlály za hlavou pilota ve vysoké rychlosti, ale budiž :-). Tento snímek už je taky v galerii. Krása.

A máme tu další zajímavost. V kokpitu dalšího jezdce týmu Szostek je černoch. Ano, je to tak. A klidně to může být Hamilton. Ještě že já mám monopost v podstatě reálný… Ale fantazii se meze nekladou.

Registrace je u konce. Na nástěnce jsou skupiny a všichni se jdou podívat, ve které skupině jedou a kdy.

Na tomto závodě je i více žen pilotek. Kromě Marie Szostokové také další ženy a dívky. Například Petra Vykydalová, Marta Korotwiczka. A juniorů také naní málo. A to je pro závody jen dobře.

Většinu lidé znám, ale jsou tu i jména pro mě nová.

Nyní pravidla závodu:

Všechny kategorie jedou dvě kvalifikace na 5 minut. A pak 4WD jedou 4 finále na 7 minut a jeden nejhorší výsledek se škrtá. 4WD je na nájezd kol. Le Mans jedou 4 finále po 10. minutách a nic se neškrtá, F1 také 4 x 10 minut bez škrtání. Tak tomu říkám pořádná porce jízdy.

Na rozpravě byli skoro všichni jezdci. Modely i piloti jsou již v galerii. A my můžeme pomalu začít s ostrým závodem.

 

Kvalifikace 1 2WD

1. skupina – jede se 5 minut a rozhoduje součet dvou nejrychlejších kol. Petr Jeremejko jel nejlépe na pohled i časem. Fanán ztratil kolo. I další jezdci měli technické potíže. Petr a Ondra Macháček tak jedou tuto kategorii. I Petru Vykydalovou postihly potíže. Lucie Krejčí taktéž krouží v této pohodové a pomalejší kategorii.

2. skupina – ihned na první pohled modely zrychlily. A to o hodně. 7 pilotů ve skupině tak, jako v té první. Kdo zajede nejrychlejší dvě kola, je na tom nejlépe. Zde a i ve skupině 3 to bude hodně napínavé. Dobří piloti s dobře naladěnými podvozky. Nejrychlejší pilot s časem kolem 14. sekund byl Ladislav Holásek. Ostatní jezdci měli součet 15 sekund a více. Rostislav Zapletal na druhém místě. Někteří piloti takticky čekají a pak se snaží na volné trati zajet nejlepší kola.

3. skupina – nejlepší kola zajeli Roman Krejčí, Pavel Rajdus a Igor Vlahovič. Igor měl motor na ZERO BOOST a teplota motoru bylo 49°. Takže na další kvalifikaci přidá. Serpent S100 jede výborně a drží stopu. Zvládne však vyšší rychlost. Spotřeba za 5 minut jízdy se ZERO BOOST nastavením a FEEL parametrem 3 činila 1290 mAh.

4. skupina – Jan Koniarik zajíždí průměrný čas 15. sekund v kategorii LMP2. Další jezdci zde jedou v kategorii GT. Tyto podvozky mají jiná technická pravidla. Proto také GTčka jezdí pomaleji.

Kvalifikace 1 4WD

1. skupina Open – Pavel Mojžíšek poráží Jiřího Mačejovského a vynikajícího juniora Adama Gittera. Zde jsou pravidla volná. jede se klasika na nájezd kol a dojezdový čas.

2. skupina Hobby – pohodová kategorie, kde můžete jet i s Tamiya TT-01. Zde jede například i Petr Jeremejko, který si prý na tribuně v této hobby rychlosti i popovídá :-).

Kvalifikace 1 F1

F1 21.5T -Jan Szostek, Marie Szostková a Jan Koniarik. Takto jezdci dojeli v pomalejších formulích. Ty mají motor předepsán 21.5T střídavý. Je to vidět i na pohled. Karoserie jsou autentické a některé jsou opravdu zajímavé.

F1 Open – Luděk Szostek zajel nejrychlejší kolo. Společně s Romanem Krejčím byli k nedostižení. Třetí nejlepší čas nakonec zajel Igor Vlahovič, který nechal za sebou Jana Košíka. Oba se přetahovali o cenné setinky. Igor Vlahovič měl po dojezdu na motoru teplotu cca 60°, spotřeba motou SP Competiton 3.0 13.5T činila na převod 3.7  1663 mAh. Nejlepším jezdcům monoposty sedí jako přikované a průjezdy zatáček jsou mnohem ostřejší. Také Luděk a Roman jsou považováni za lídry této kategorie.

Jízdy komentuje Jiří Veverka, kontroluje čistotu. Nakonec Jirka nejede a pouze řídí závod. Start další kvalifikace je ihned.

 

Kvalifikace 2 2WD

1. skupina – pohodová jízda modelů po trati. Petr Jeremejko opět nejrychlejší. Ovšem Roman Šumi a Petra Vykydalová si vylepšili svůj nájezd. Petr Jeremejko je jeden z jezdců, kteří jedou dvě kategorie.

2. skupina – Ladislav Holásek dojel před Liborem Holubem. Ladislav si vylepšil průměr, ale nedokázal zajet pod 14 sekund.

3. skupina – Roman Krejčí posunul hranice top speed směrem vpřed. Stejně na tom byl i Pavel Rajdus. Ale i Igor Vlahovič zrychlil. Zajel průměr pod 14 sekund. Ovšem za cenu vyšší teploty motoru a to 90°. Igor jel BOOST na 3 a FEEL taktéž. Na finále sníží hodnotu BOST na 2. Pro jistotu. Spotřeba v tomto případě činila za 5 minut jízdy 1940 mAh.

4. skupina – zde také jezdci zrychlili. Tak jako Rostislav Kuš nebo Michal Švihel. Jsem zvědav na rozdělení jezdců do finále. Nyní jedou kategorie lehce promýchané.

Kvalifikace 2 4WD

1. skupina – David Jakub v Open zajížeí 20 kol a nechává soupeře za sebou. A to i Pavla Mojžíška a ostatní ze skupiny.  Mezi tím se se mnou loučí pan Gitter, který jede se zbožím mimo naši republiku. Jeho post manažera týmu zaujímá jeho manželka. I takové jsou závody.

2. skupina – pohodička s komentářem Jirky Veverky. Jirka se snaží a jestli takto vydrží mluvit celý den, možná přijde o hlas ? :-). Ale je to velmi dobré, protože jezdci ví své pořadí, diváci vědí, kdo jede atd. Ano přátelé, máme tu diváky.  Na tribuně se opět vítečně bavil Petr Jeremejko. Ten si závody vyloženě užívá. Má pseudonym „Jouda“.

Kvalifikace 2 F1

Skupina 1 – Marie Szostková si prohodila pozici s bratrem Janem. Že by nás ve finále čekal bratrský souboj. Ale do pořadí mohou promluvit i další jezdci. Ovšem budou to mít těžké. Ale jede se 4 x 10 minut a všechno se počítá. Bude rozhodovat čistota jízdy a vynucené stání v depu.

Skupina 2 – Roman a Luděk nejeli kvalifikaci. Oni už nyní závodili. Neskutečné, jak jim to jede. Igor Vlahovič obdržel pochvalu za bezchybné pouštění. Jan Košík stále ladil model na finále. Igor Vlahovič jel stejné nastavení na svém monopostu a Jana Košíka nechal za sebou.

 

Počkáme nyní na pořadí na finále a já pak zde zveřejním prvních 5 nejlepších jezdců. Nyní je čas na oběd. Závod má spád a kdyby nasazovači byli včas na svých místech, bylo by to ještě lepší. A to je časoměříč popohání. V galerii nové fotky.

 

Postavení na finále na prvních 5. místech. Zbytek najdete v galerii:

2WD

1. Roman Krejčí (Corally) LMP1

2. Pavel Rajdus (Xray) LMP1

3. Igor Vlahovič (Serpent) LMP1

4. Ladislav Holásek LMP1

5. Martin Krejčí LMP1

 

4WD

1. Jakub David OPEN

2. Jakub Zapletal STOCK

3. Pavel Mojžíšek OPEN

4. Matěj Matlák STOCK

5. Rostislav Kuš STOCK

 

F1

1. Roman Krejčí

2. Luděk Szostek

3. Igor Vlahovič

4. Jan Košík

5. Zbyněk Kratochvíl

A my jdeme na finále. Jede se na 10 minut bez škrtání v 2WD a F1. Dále pak 4 x 7 minut 4WD a jedna jízda se nepočítá.

 

Finálové kolo 1

2WD – tři finále. C, B a A. Cčko bylo hodně karambolové. Zejména na konci rovinky modely potkávaly hrazení a ozývaly se velké rány. Vydrží však hodně. Až neskutečné. Vítězí po tuhém boji Roman Šumi před Petrou Vykydalovou a Fanánem Stodolou. B finále bylo klidnější. Ale i zde byla potřeba práce nasazovačů. Ono soustředit se 10 minut na jízdy není legrace. Pořadí Štalmach, Kuš a Zapletal. Ovšem A finále – to byla přímo pastva pro oči. První dva se utrhli a udělali si dostatečný náskok. Třetímu Liborovi Holubovi nadělili oba piloti 2 kola. Takže první v jízdě Roman Krejčí, druhý Pavel Rajdus. Celých 8 minut spolu soupeřili Igor Vlahovič a Libor Holub. Neustálá výměna míst a dojezd v jedné setině. Fair play jízda Igora Vlahoviče, do tohoto soupeři o kolo a více zpět. Jedete 10 minut s vědomím že: nesmíte se zastavit, ohrozit soupeře, nerozbít auto. A nic se vám neškrtá. Musíte pořád jet. Děsné, ale neskutečné. Navíc podvozek Seprpent S100 jede brutálně ve stopě a neuhne. Je citlivý na plyn a řízení. A Igor prostě chyboval. Ostatní kluci ze skupiny se pokoušeli uhýbat.

Protože jsem dělal diferenciál na modelu Serpent, lepil kola atd. nyní jen stručně a jasně:

4WD – B finále pořadí: Filip Rajdus (stock), Adam Gitter (Open), Michaela Szostková (Stock). V A finále to bylo následující: Jakub David (Open), Pavel Mojžíšek (Open), Jakub Zapletal (Open)

F1 21.5T – Marie Szostková 38 kol), Jan Koniarik (38 kol), Jan Szostek (37 kol)

F1 Open – Luděk Szostek, Roman Krejčí, Igor Vlahovič. Jan Košík odstoupil pro poruchu a závod ukončuje.

Psát report u dvou kategorií je sebevražda. A to hlavně v situaci, kdy musíte „ladit“. Což já běžně nědělám…

 

Finálové kolo 2

2WD – a opět tu máme C finále. První tři jezdci jsou z kategorie LMS40, a to Roman Šumi, Petr Jeremejko a Petr Macháček. Ondra Macháček jede také v tomto finále nyní dojel 10. B finále ovládl zadokolkař Roman Štalmach. Ovšem těsně za ním a ve stejném kole dojel Rosťa Kuš. Zatímco Roman jede LMP1, Rosťa GT. Rosťa Zapletal jako třetí jde LMP1. Vidíte promýchání kategorií ve finále. A finále bylo opět dost dobrá podívaná. Roman Krejčí sice dojel první, ale pouze o kolo před Igorem Vlahovičem. Ten dobře naladil podvozek, který poslouchal na slovo a jel doslova po kolejích. Igor zajel i lepší kolo jak Pavel Rajdus. Ten skončil za Igorem. Za Pavlem pak jeho bratr Tomáš. Hodně kolizí a například Libor Holub mě technickou přestávku pro ozubené kolo. Nic není uzavřené. Pořád musíte jet, a to na jistotu a přitom naplno !!!

4WD – B finále krásně zajel pan Jouda (Petr Jeremejko, Hobby), který skončil druhý za rychlejším Filipem Rajdusem (Stock). Další hobbysta Davd Maňák je třetí.  Ačko jsem po očku sledoval a po sedmi minutách dojel do cíle první

F1 21.5T – do závodu z první pozice startovala Marie Szostková. Udržela pozici do konce časového limitu ? Tak nebylo to zadarmo. Potrápil ji Jan Koniarik. Neskutečně dlouhý souboj. A Marie pozici uhájila!!! V F1 Open to vřelo a na konci jízdy jen 4 modely v jízdě. Luděk Szostek v pohodě první a s náskokem. Igor Vlahvoič dojíždí druhý po tom, co Roman Krejčí ztratil přední spoiler a museli mu jej oddělat. To ho posunulo za Igora. Krásná jízda Igora bez chyby a na jistotu…

Jiří Veverka se snaží komentovat každou jízdu tak, aby i jezdci byli pobízeni k lepším výkonům. A daří se mu to !!! To dodává závodu lepší atmosféru, než když hlásí počítač každou minutu pořadí.

 

Finálové kolo 3

2WD – Cčko a krásný souboj Petra Jeremejka a Romana Šumiho (Štalmacha). Jezdili od sebe cca 10 metrů a stále stejně. Petr nakonec první. Při jízdě se musel opravovat koberec. To provedl jak Roman Krejčí, tak Igor Vlahovič.

Jinak nyní jsme obdrželi informaci z časomíry, že se pojedou dnes jen tři kola finálových jízd. Aby byl konec závodu včas a časoměřič mohl jít dříve. Ale i tak si všichni jezdci zajezdili dnes dosyta. Tedy já osobně toho mám už dost :-).To znamená – ještě jedno kolo jet bez chyby !!!

Tak a co dále v 2WD ? B finále pokračovalo po této informaci. Roman Štalmach potvrdil roli favorita a vítězí v poslední jízdě. Zabodoval ale Peter Mudrák (LMP1) a se ztrátou kola dojel za Romanem. Rostislav Zapletal třetí do mariáše. Jiřímu Kunzovi se dnes nedaří – dojel poslední a uzavřel pole. A finále bylo něco, co se jen tak nevidí. Igor Vlahovič využil drobných chyb soupeřů a po chvíli se dostal do čela závodu. A to byl na začátku dvakrát atakován Pavlem Rajdusem. Ale model to vydržel a pak se Igorovi podařilo nejen vyhrát, ale i nadělit kolo Pavlovi Rajdusovi a udržet za sebou mnohem rychlejšího Romana Krejčího. I Pavel byl na rovince mnohem rychlejší. Igor využil motor LRP X12 17.5 naplno a bezchybnou jízdou si zřejmě přijel pro druhé místo celkově. Pravda je, že s každou jízdou se lepšil a více se seznamoval s podvozkem. Ovšem jel naplno a neměl „motorovou“ rezervu. Ale když se jede stále stejným výkonem, může to na špici stačit. Libor Holub byl na začátku velkým konkurentem pro první trojici, v konci závodu již ne. Škoda. Snad příště.

4WD – B finále Filip Rajdus vítězí i v poslední jízdě a je neporazitelný. Šikovný a nadějný mladý jedzdec. Jen tak dále. I Adam Gitter jetdí skvěle. Každý jel dnes jinou kategorii a jak jim to klapalo. A finále dnes vyhrál pokaždé někdo jiný. Nyní to byl Pavel Mojžíšek před Jakubem Zapletalem a Jakubem Davidem.

F1 21.5T – již se neopakovala krásná a těsná jízda Marie Szostkové a Jana Koniarika. Což je škoda, protože to, co ukazovali minulou jízdu, nemá obdoby. I Luděk Szostek z toho byl lehce na nervy :-). Teď Marie v klidu vítězí a bude se radovat z celkového prvního místa. Na další si počkáme na vyhlášení. Poslední jízda F1 Open: Luděk je jasným vítězem. Ale co dále ? Roman zasáhl do podvozku a v jízdě se převracel. Igor jel na jistotu,  ale naplno. Jeho druhé místo v jízdě a nájezd o dvě kola více v této jízdě bude znamenat celkové druhé místo. Ale uvidíme.

 

Tak a závod je u konce. Počkáme si na vyhlášení vítězů, které bude dokumentováno. Večer pak bude krátký záznam z haly – jak to tu vypadá. Já na úplný konec mohu napsat toto a v bodech:

– závod měl úroveň

– nebyl zbytečné prodlevy

– komentáře u každé jízdy jsou dobrá věc

– koberec je hodně zaplátovaný a modely jej dnes opět trhaly. Je potřeba na to dávat
pozor. A nebyl na rovince ideálně rovný. Ale na jízdní vlastnosti to vliv nemělo

– občerstvení v hale dobré a velmi slušná obsluha

– ozvučení jasně srozumitelné (snad jen na dvou místech ne, ale ta nejsou důležitá)

– vyznačení tratě dobře viditelné a celkově dráha navazovala a byly zde všechny typy
zatáček

– hodně dlouhá doba jízdy

– snad jen nemýchat například LMP1 a LMP2 kategorie k sobě. Jsou tam někdy velké
rychlostní rozdíly, a to může dopadnout občas špatně

– online přenos výsledků na MyRCM ze začátku fungoval, pak již nikoliv. Chce to pohlídat na
příště

 

Já jsem jel dnes s podvozkem Serpent S100 mimo soutěž jako host (neměl jsem předepsanou karoserii). Proto vyhlášen budu zvláště a vítězové LMP1 jsou posunutí. Opravdu jsem si to tady užil. Počkejme na ty fotky z vyhlášení. I Roman Štalmach nebyl na stupni vítězů z jedné z kategorií.

Na úplný závěr proběhla tombola a ta zakončila velmi zajímavý závodní den. Za ten můžeme poděkovat Romanovi Krejčímu a jeho kolektivu. Generálním sponzorem je společnost Alfa.