Je to tak. Maximální převodový poměr, který se dá dostat do podvozku Tamiya F103RM je 63/25, což je koncový finální převod 2.5.
Na posledním závodě jsem testoval nejprve převod 63/17. S motorem 21.5 to bylo pomalé a to i na BOOST 10. A tak jsem použil pastorek 23, čímž jsem dosáhl koncový převod 2.7. Když jsem měl nastaven ZERO BOOST, motor nevěděl o ničem a jeho teplota byla do 45°. A stále to mělo snahu táhnout.
Na finále jsem pak dal BOOST na stupeň 8, protože na 10ti už motor hřál k 70°. Na 8. to bylo do 60° a to i při tom ukrutném gripu na koberci. Ovšem narazil jsem na zajímavý jev – při ostrém startu od 0 model po startu zpomalil a až pak nabral rychlost. Jakoby byla buď slabá baterie, studený kontakt nebo prostě motor v tomto časování již neměl dost síly.
A tak jsem se rozhodl pro další test. Jak vidíte na úvodní fotce, podařilo se mi na převodové kolo 63 nasadit pastorek 25 zubů. To je koncový převod 2.5. To už je velmi slušná nálož na tento slabý motor, kterým SP Ultrasportsman bezesporu je.
U tohoto převodu je ještě minimální zubová vůle. Větší pastorek tam už nedáme, protože motor je nadoraz v kleci a tak nepomůže ani vybroušení posunu v motorovém loži.
Vzhledem k tomu, že na převod 2.7 motor nehřál při ZERO BOOSTU, pak si myslím, že ani na tomto těžkém převodu to nebude takový teplotní vzestup. Jen se vrátím k nastavení ZERO BOOST na regulaci a pak budu teprve postupně zvyšovat tento parametr.
Přitom budu sledovat chování modelu a jeho případné výpadky při startu, zpomalení. Možná právě dynamické přečasování má vliv na odběr a chování motoru.
Každopádně model jede s tímto motorem velmi slušně. A pokud odstraním pokles výkonu při startu, bude to zajímavé svezení.
Doma na koberci jsem otestoval start a vše vypadá naprosto normálně. Ale to se nedá porovnat s nagumovaným kobercem.
Pro zvědavce jsem natočil zvuk otáček při nezatíženém motoru. Je to zvuk, který rozhodně neříká, že je tam motor 21.5. Prozatím na BOOST číslo 8 !!! Neskutečné.
Testy proběhnou na závodě Mibosport 12.11.2011.