V první části jsem se seznámil s oběma zařízeními, které dodala společnost LRP ve spolupráci s firmou HOBBYTEAM.
Podrobnou specifikaci jak motoru, tak i regulace (včetně nastavování parametrů) vám přinesu v samostatných článcích. Aby to bylo více přehledné. Nicméně ve zkratce asi takto:
– celé střídavé kombo se skládá s nejvýkonějšího motoru LRP X12 3.5T a regulátoru LRP SPX BULLET REVERSE. Především regulátor je zvolen k motoru – tedy aby zvládl tak nízký počet závitů
– motor papírově točí 9800 ot. /V
– převodový poměr by měl být 8:1
– regulátor mám nastaven na jemnou regulaci plynu (parametr 1)
– motor je nečasován
– převodový poměr je prozatím 96/25, což u 2WD Pan Car Serpent S100 činí 3.84
– baterie je LRP 6200 mAh 65C
Instalace do modelu nebyla náročná. Pouze jsem přesně upravil kabeláž. Vše se volně hýbe a tak zadní klec nemá odpor.
Poté jsem zkalibroval regulátor s RC soupravou Spektrum DX3R a nastavil interní parametry regulace. Zde jsem deaktivoval zpětný chod.
Na ne zcela nabitou baterii jsem pak otestoval otáčky motoru, které byly jedním slovem neskutečné. Musel jsem pevně držet podvozek v ruce, protože při prudké akceleraci docházelo k jeho silným vybracím.
Takže první krok mám úspěšně za sebou a jaký je můj předběžný názor ?
– regulátor je na takto silný motor specifikován a zde nebude problém. Nebudu nastavovat agresivní profil plynu, na regulátoru je ventilátor
– motor samotný je velmi silný a pro 2WD model na koberec, ale asi i na asfalt s variantou LiPo 2S nevyužitelný v plné síle. Na koberci není dostatek prostoru pro demonstraci obrovské síly motoru. Na asfaltu se možná najde hodně dlouhá rovinka pro otestování TOP SPEEDu
– na koberci se bude muset jet velmi s citem a zcela jistě bude potřeba snížit výkon motoru pomocí RC soupravy, aby se dalo s touto kombinací vůbec jet
– budu muset hlídat především teplotu motoru, který nebude pracovat v optimálních otáčkách (příliš těžký převod)
– zajímá mě spotřeba za cca 5 minut jízdy
– uvažuji i o kombinaci LiPo 1S vs tento typ motoru (ale to až v další části)
– v závodním šasi 4WD se dá nastavit požadovaný převod 8.1 a výše. Možná dojde k testu i v této podobě
Celý proces přípravy a instalace do podvozku Serpent S100 jsem prozatím zdokumentoval i na video. Takže nyní se již můžete podívat na první část záznamu, který pak bude předán společnosti LRP. Testy začnou dne 26.11.2011 na závodě v Ostravě. V rámci online reportu bude vše sděleno.
Připravuje se podrobná specifikace a popis obou komponent.