S kolegy z Brna (Michal Abrahámek a Petr Rovný) jsme přijeli do Ostravy již 25.11.2011 kolem 22.30. Prvně jsme se ubytovali a pak se šlo podívat na stavbu tratě. Ta byla na svém počátku. Roman Krejčí vše řídil a pomáhali mu Luděk Szostek, Petr Holub a další kluci.
My jsem nakonec šli na pokoj. Tam jsme ještě hovořili o nadcházejícím závodě a studovali podvozky Serpent a Xray – oba Pan Car. Pak jsme se krátce 🙂 prospali.
Ráno v 6:30 přišla SMS od Romana Krejčího – hala je otevřena. A tak za malou chvíli jsme již byli na dráze.
Trať je poměrně široká a rychlá. Pokličky jsou nebezpečné, ale když se bude jezdit kolem nich, bude to paráda.
Test Serpent S100 vs LRP X12 3.5T, LRP SPX BULLET REVERSE
Mě a kolegy zajímala moje první jízda s modelem Serpent S100 a v něm umístěným kombem LRP (motor X12 3.5T Octa). A jak to nakonec v ranním tréninku dopadlo ?
– prvně jsem provedl otáčky motoru při plně nabité baterii naprázdno. Byly nekompromisně brutální. Když jsem s čerstvě namazanými koly protočil motor, mazadlo se z mechů jaksi oddělilo a letělo do prostoru
– pak jsem krátce projel model. Po cca 3. minutách jízdy jsem naměřil 70° na vnějším plášti motoru
– prvně jsem jel převod 96/25 (3.8). Se ztaženými parametry jsem nebyl schopen ani na chvíli dát nikde plný plyn. Pokud jsem se o to pokusil, pak jsem musel agresivně brzdit. Ale ten výkon bude zcela jistě na kameře vidět. Je ho příliš a tento převod není pro motor vůbec přijatelný. Motor se zbyteně hřeje a má spotřebu
– pak jsem zde zakoupil od fy Alfa.cz pastorek nejmenší, a to 18 zubů. Menší se dělá jen 17ka. Dosáhl jsem převodového poměru 5.3 a znova jsem projel auto
– akcelerace již byla lepší, ale stále nyní možné využít otáčky motoru. Při tomto nastavení jsem za 5 minut jízdy spotřeboval 3548 mAh, teplota motoru byla 101°. Regulátor by také nebyl v normálu, kdyby neměl aktivní chlazení. Kabely k motoru, pastorek, pohonné kolo – to vše topilo !!!
– díky ALU zadní kleci se motor chladil lépe. Po jízdě hřál v podstatě celý podvozek
Co mohu napsat na závěr prvního pokusu, kdy tuto kombinaci na závodě nepojedu ?
– i s tímto lehkým převodem je to příliš silná varianta. Jet se dá, ale s opatrností největší
– motor nemá požadovaný převod, a tak se hřeje
– není možné na krátké kobercové trati dát nikde plný plyn
– tento převodový poměr bude již možná použitelný na velké asfaltové trati (typ Slavkov apod.)
– v každém případě je to neskutečně výkonná kombinace a řídit ji mohou jen „vyvolení“. Dát toto do rukou začátečníka, brzy odchází s nepojízdným modelem
– ale i při tak velkém výkonu a s citem na plynu se dalo kroužit. Ten pocit, co máte pod kapotou a jak se musíte krotit, se ani nedá popsat !!!
Jízda na nejlehčí převod byla samozřejmě zdokumentována na kameru, a to díky Petru Rovnému. Večer zde bude krátká ukázka z jízdy.
Na samotný závod jsem do modelu vrátil kombo s motorem SP 13.5 a nastavení z minulého závodu neměnil. Pro výsledek v závodě je potřeba se prostě vrátit k vyladěnému. Další testy s brutálním motorem budou probíhat později.
Mezi tím, jak jsem měnil kombo v podvozku a nabíjel baterii, probíhala prezentace (u ní byl opět Jiří Veverka a Roman Krejčí), jezdci zaplňovali halu a ihned využili ranní trénink.
Po ránu opět občerstvení přímo v budově, restaurace nedaleko. Osvětlení haly dobré, ozvučení také. Není co řešit a můžeme začít za malou chvíli rozpravou.
Ještě před vlastním startem jsem před rozpravou otestoval rychlost modelu s motorem 13.5 a zdálo se mi to pomalé. V této chvíli bych dokázal uřídit mnohem rychlejší model. Takže pro mne to nyní bude jednodušší a dokonce přidám na regulátoru výkon. Aby to jelo :-).
Online výsledky najdete ZDE.
Kvalifikace 2WD 1
Skupina 1 – jedna žena na startu v této kategorii Marta Korotwiczka. Jinak dále Fiip Rajdus (mladý nadějný jezdec junior), Antonín Hudec a další jezdci. Karoserie GT různých značek. Pohodová rychlost pro modely se zadním náhonem. Jura Hrabec jede například Sophia GT od Protoformu. LMS 40 je asi nejpomalejší kategorií. Jede se jako jediná na pneu bezdušových Sorex 40. Jura Hrabec byl zde nejrychlejší v nájezdu dvou kol.
Skupina 2 – kategorie LMP1, LMP2 pohromadě. Rychlostní rozdíly mezi auty nejsou až tak velké. Piloti se snaží jezdit čistě a hlavně: nejede se na nájezd, ale průměr dvou nejrychlejších kol. Takže stačí počkat na volnou trať a zajet best lap a posouváte se kupředu startovním polem. Roman Štalmach zajíždí velmi dobře. Jede jako druhý nejlepší Han Wozniak LMP1. Ovšem kola za 13 sekund nejezdí zatím ani jeden.
Skupina 3 – Igor Vlahovič zajel nejlepší kola a ujal se vedení v této skupině. A to před Romanem Krejčím a Pavlem Rajdusem. Petr Rovný pak zajel čtvrtý čas. Ke konci jízdy měl Petr kontakt s Pavlem Rajdusem. Ten dnes možná pojede opět svůj agresivní styl jízdy. Každopádně přechod ze super silného motoru X12 3.5 na pohodový SP 13.5 je dobrý tah směrem ku prospěchu. Na další jízdu Igor otevře regulaci naplno a ulehčí na převodovém poměru. Aby získal rychlejší výjezd ze zatáček. Uvidí se kola a na finále pak zvolí lepší variantu. Václav Buchta nebo Luděk Szostek také jedou s elitou kategorie LMP1.
Kvalifikace 4WD
Skupina 1 – Rostislav Zapletal si vedl nejlépe před kolegy ze skupiny. Za něj se zařadil Matěj Matlák. I zde jedou kategorie Hobby, Stock a Open dohromady.
Skupina 2 – Michal Abrahámek naladil přes noc zřejmě dobře. Jeho XRAY jel skvěle a díky tomu nechal za sebou Karla Kratochvíla. či Jakuba Davida. Ve finále se dá očekávat souboj Kratochvíl / Abrahámek. Ostatní jezdci do toho asi moc hovořit nebudou. Na závod přijel i Vlastimil Švec, který dnes jede také OPEN.
Kvalifikace F1
Skupina 1 – Luděk Szostek opět nejrychlejší. Zde jdou Hobby a Open také pohromadě. Zbyněk Kratochvíl druhý s nájezdem dvou kol. Marie Szostková třetí nejrychlejší. Zde se na Igora Vlahoviče těšili junioři Szostovi, protože původně měl Igor jet právě F1 Hobby. Ale „člověk míní, časy mění.“
V galerii je aktuální foto z haly.
Kvalifikace 2WD 2
Skupina 1 – zde zaujali nyní první zice jezdci GT – Jura Hrabec, Filip Rajdus. V této jízdě již Igor Vlahovič a Petr Rovný mažou svá mechová kola. Lucie Krejčí jede opět LMP2 – jako na minulém závodě.
Skupina 2 -Roman Štalmach nechává za sebou Jiřího Adámka. Martin Krejčí dojel třetí. V této skupině jezdil kola kolem 13 sekund pouze Roman Štalmach. Stačí nahlédnout na výsledky na MyRCM.
Skupina 3 – zde Igor Vlahovič otestoval pastorek 18 zubů. Ten, co jel na motoru 3.5T. Tento pokus ukázal, že i s tímto převodem Igor zajel druhý nejlepší součet. Dále, že motor byl po dojezdu vlažný a spotřeba byla „směšná“. Best Lap měl Igor v podstatě hodně podobný a neztrácel ani tím, že na rovince byl pomalejší. Ovšem výjezdy ze zatáček byly mnohem agresivnější. V této jízdě Roman Krejčí zajel lépe. Třetí čas zajel Petr Rovný, který se pod 13 sekund nedostal. Nezadařilo se ani Pavlu Rajdusovi a jeho bratru Tomášovi. Na finále Igor bude hodně váhat, který převod ve výsledku pojede.
Kvalifikace 4WD
Skupina 1 – Matěj Matlák výborně. Filip Rajdus a Adam Gitter za ním. Junioři jdou opravdu dobře a jedou z nich něco bude. A to zcela jistě. Michaela Szostoková jede Hobby a umístila se v zadní části pole.
Skupina 2 – Michal Abrahámek má dnes naladěno. Vypadá na úspěch ve finále. Podobný čas na kolo zajíždí jen Karel Kratochvíl. pak již jezdci mají ztrátu.
Kvalifikace F1
Skupina 1 – zde bude kralovat Luděk Szostek před Karlem Mojžíškem. Oba jdou OPEN. V Hobby F1 pak budou úřadovat pravděpodobně Jan Koniarik a Marie Szostoková. Minulý závod si to také pěkně užívali. A bylo se na co dívat.
Finálové kolo 1
2WD C skupina – sedím za stolem, vychutnávám si vepřový gulášek a pozoruji první finále. Komentář v podání Jirky Veverky je neustálý. Počítač do jízdy v podstatě nemluví. Ze třetího místa ke konci jízdy odstoupil jezdec. A to je problém. Ztrátu kol již bude těžko dohánět. To je právě na Le Mans sérii zajímavé, jiné a napínavé. A když víte, že máte před sebou 4 jízdy v délce 10. minut, tak podle toho musíte i jet. Rychle, bez chyby a kontaktů !!! Vítězí Marta Korotwiczka před Petrem Macháčkem a Anonínem Hudcem. Dva jezdci GT a jeden LMS40. Zajímavé.
2WD B skupina – o něco rychlejší skupina dle nájezdů. Luděk Szostek nebo Jan Košík ? Oba v souboji a pouze ke konci jízdy po kolizi Honza začal mít problémy s pastorkem. Na Honzu se pak dotáhl ještě Jura Hrabec.
2WD skupina A – tady se po startu zahříval cca 3 minuty Igor Vlahovič, který pak takticky pustil na první místo Romana Krejčího a pak jen kroužil. Po chybě Romana se dostal na první místo, a to udržel. Ostatní jezdci pouštěli vzorně. Petr Rovný na začátku tlačil, ale pak ho auto přestalo poslouchat. Pavel Rajdus dojel třetí, ale nemohl se vůbec stočit do zatáček. Libor Holub, Tomáš Rajdus byli na dalších místech za třetím Pavlem. Níže vidíte bets lapy, průměrnou rychlost prvních třech borců:
1 | 2 | LMP1 Vlahovič Igor | 46 | 10:07.223 | 12.978 | 13.200 | 47,16 |
2 | 1 | LMP1 Krejčí Roman | 46 | 10:11.701 | 12.538 | 13.297 | 48,81 |
3 | 3 | LMP1 Rajdus Pavel | 45 | 10:12.415 | 12.933 | 13.609 | 47,32 |
Igor Vlahovič jel nyní motor SP 13.5T, převod 96/25 a regulátor na parametru 7. Na další jízdu dá lehčí pastorek 21. Aby byl rychlejší na výjezdech. Na trati je více zatáček jak rovinek. Nebude to taková ztráta, když i s převodem 96/18 zajel hodně dobrý výsledek.
4WD skupina B – masakr, a to ultimátní. Karamboly, kolize, promáčklé karoserie, zkracování trati – to vše zde bylo vidět. Navíc zdržení při řazení na trati. Nejlépe z toho vyjel Matěj Matlák.
4WD skupina A – neskutečný souboj Karla Kratochvíla a Michala Abrahámka. Karel vítězí, a to velmi těsně. Podívejte se na ty dojezdové časy. Neskutečné !!!
1 | 2 | Open Kratochvíl Karel | 31 | 7:08.577 | 13.676 | 13.825 | 44,75 |
2 | 1 | Open Abrahamek Michal | 31 | 7:08.655 | 13.751 | 13.827 | 44,51 |
3 | 3 | Open Holásek Ladislav | 30 | 7:12.574 | 14.012 | 14.419 | 43,68 |
Formule 1 skupina A – všechny F1 v této finálovce. Luděk Szostek TQ pozici a po prvních 10ti minutách – jak jinak první. Svým soupeřům nadělil dost kol. Vynikající výkon podala Marie Szostková s modelem specifikace Hobby, když dojel druhá za otcem a nechala za sebou Ivo Novosada. Ten jede OPEN. Jan Szostek dostal na páté pozici kolo od Rosti Zapletala.
Finálové kolo 2
2WD skupina C – nyní to byl Petr Macháček, který vítězí. Tomáš Jírů nechává za sebou Tondu Hudce. Marie Szostková byla vynikající nejen na tribuně, ale i jako v roli nasazovače. Nasazovala jako o život.
2WD skupina B – poslední přípravy Luďka Szostka před startem. Jan Wozniak / Luděk Szostek. Opět v pozorovacím úhlu časoměřiče Jirky Veverky. Honza Wozniak po jízdě nebyl spokojen, ale Luďka za sebou ponechal. Honza Košík s GTčkem pak třetí.
2WD skupina A – Roman Krejší teď nekompromisně nadělil Igorovi kolo. Ten jel lehčí převod a jeho průměr na kolo se zhoršil. A tak na další kolo se Igor vrací k původnímu převodu. Tomáš Rajdus bojoval s Pavlem Rajdusem o třetí pozici. Pavel pak zrychlil. Petr Rovbý sice jízdu dojel na 4. místě, ale v depu pak měnil motor. Dnes opět bojuje s modelem, a to v podobě elektroniky.
4WD skupina B – opět plno havárií, kde Matěj Matlák opět podjel Filipa Rajduse.
4WD skupina A – nyní Michal Abrahámek zajíždí své vítězství. A naděluje Karlovi Kratochvílovi cca 11 sekund. Do mariáše pak třetí Ladislav Holásek. Mezi Michalem a Karlem to bude ještě zajímavé.
Formule 1 skupina A – Luděk v této kategorii v pohodě. Za ním obě děti – Marie druhá a Jan třetí. Pro Jana je to vzestup nahoru a posun v pořadí.
Report je nyní stručný, protože dělám opravdu hodně na svém Serpentu. Příprava je opravdu důležitá !!!
Finálové kolo 3
2WD skupina C – LMP2 a Lucie Krejčí nyní dojela na krásném třetím místě. Žena ve startovním poli a zadařilo se jí. Ovšem na první dvojici (Petr Macháček, Antonín Hudec) nestačila.
2WD skupina B – Wozniak, Szostek a do toho Košík. Tři adepti na první místa v jízdě. Naknec to byl Luděk, co se radoval.
2WD skupina A – Igor nyní potrápil svoji strojovou jízdou Romana Krejčího. Pouze sekundu za ním. Zvolený převod 96/25 je tou nejlepší variantou. Podobné nejlepší kolo jako vedoucí jezdec, podobný průměr. Pavel Rajdus od začátku tlačil na druhého Igora, ale pak již nestíhal a ke konci pak odstoupil. Tak stejně i Tomáš Rajdus. To posunulo Petra Rovného v pořadí na třetí místo. Pavel Holub do poslední jízdy dojel třetí za Igorem. Jezdci jedou hodně ohleduplně a pouští.
4WD skupina B -naprosto jiné pořadí v této jízdě. Rostislav Zapletal první před Adamem Gitterem a Filipem Rajdusem.
4WD skupina A – Michal Abrahámek doplatil na neohleduplnou jízdu jezdců o kolo a jeho model se stal nepojízdný. Oprávněně si šel stěžovat k časomíře. Tím pádem Karel Kratochvíl vítězí. Pavel Mojžíšek druhý, Vlastík Švec třetí. Všichni pak OPEN skupina.
Formule 1 A skupina – Luděk Szostek se stal vítězem OPEN v této kategorii. Marie Szostková bude první v Hobby skupině.
Časomíra velmi dobře komentuje a sleduje průběh. Ale chtělo by to do příště stanovit komisaře, který bude dohlížet na čistotu jízdy a občas rozdá tresty. Tak jako to dělá Pavel Magda na Xray Challenge. Když piloti samotní neumí jezdit slušně, pak musí nastoupit dozor, a to přísný.
Tento závod navštívil i Martin Straka, který například komentoval živě i Le Mans. Martin okomentoval právě jízdu A LMP1. Krátce se seznámil s jezdci a jejich modely a pak již mohl začít svoji profesionální práci komentátora.
Finálové kolo 3
2WD skupina C – níže vám v tomto kole přináším dojezdy z MyRCM. Aby jste měli představu o kategoriích, jezdcích a výkonech. Údaje jsou za sebou z leva do prava: počet kol, počet kol, dojezdový čas, nej kolo, průměr kolo, průměrná rychlost
1 | 5 | LMS40 Macháček Petr | 36 | 10:14.455 | 15.733 | 17.068 |
2 | 3 | GT Hudec Antonín | 35 | 10:17.744 | 16.711 | 17.649 |
3 | 10 | LMP2 Vykydalová Petra | 33 | 10:11.859 | 17.661 | 18.541 |
2WD skupina B
1 | 1 | LMP1 Szostek Luděk | 42 | 10:08.870 | 13.850 | 14.496 |
2 | 6 | GT Košík Jan | 41 | 10:10.204 | 14.449 | 14.883 |
3 | 8 | GT Hrabec Jura | 40 | 10:17.197 | 14.783 | 15.429 |
2WD skupina A – neuvěřitelně rychlý Pavel Rajdus, souboj Igora a Romana. Roman se modlil, aby mu vdržela zadní kola. Měl je totiž totálně sjeté.
1 | 3 | LMP1 Rajdus Pavel | 46 | 10:04.905 | 12.453 | 13.150 |
2 | 2 | LMP1 Vlahovič Igor | 45 | 10:01.150 | 12.875 | 13.358 |
3 | 1 | LMP1 Krejčí Roman | 45 | 10:04.738 | 12.494 | 13.438 |
4WD skupina B
1 | 1 | Stock Matlak Matěj | 27 | 7:06.552 | 14.209 | 15.798 |
2 | 2 | Stock Zapletal Rostislav | 27 | 7:07.158 | 14.601 | 15.820 |
3 | 5 | Stock Gitter Adam | 26 | 7:02.040 | 15.767 | 16.232 |
4WD skupina A – Michal Abrahámek nakonec na poslední jízdu nastoupil. Michal výborně, ale opět jezdec o kolo zpět a karoserie zablokovala zadní kolo. Byl to jezdec o více jak dvě kola zpět !!!
1 | 2 | Open Kratochvíl Karel | 32 | 7:10.798 | 13.181 | 13.462 |
2 | 1 | Open Abrahamek Michal | 31 | 7:04.755 | 13.322 | 13.701 |
3 | 9 | Open Rajdus Tomáš | 30 | 7:12.962 | 13.957 | 14.432 |
Tak a závod je u konce. Formule jely pouze 3 finálové jízdy. Podívejte se na MyRCM na konečné výsledky. Vítěze uvidíte na foto za malou chvíli.
Co napsat na závěr dnešního dne ?
– otestoval jsem nejsilnější motor současné doby a zjistil, že na koberec bez převodového poměru není využitelný. problém je, že do Pan Caru se v modulu 64DP nedělá žádaný pastorek a převodové kolo. Natočila se jízda a bude přidána ke stávajícímu záznamu
– takticky jsem si zazávodil v LMP1 a vyrovnaou jízdou jsem obhájil podruhé druhé místo na tomto závodě. Dnes s karoserií LMP Mulsanne. Auto jelo výborně, snad více gripu na předek. Po celou dobu jelo stabilně a bez vykyvů
– doladit kontrolu jízdy a nasazovače a bude to zase o krok kupředu
Na závěr nechyběla tombola, kterou zajistila společnost Alfa.