Funnycars Cup offorad – report

Pavel Otruba


V neděli 27.11.2011 se jel první zimní závod Funnycars Cupu kategorie offroad, já jsem byl nahlášen do kategorie buggy 4WD a buggy 2WD. Přijely jsme na místo v půl deváté ráno, dráha byla otevřená od osmy hodin. Dráha se oproti loňskému roku přesunula z Trmic do tělocvičny základní školy u které je i venkovní offroad dráha. Při prvním pohledu na dráhu jsem měl pocit, že je dráha poněkud stísněná, rozložily jsme stoly a šly si zajezdit a situace se náhle změnila, moje Durango DEX410 se na dráhu vešlo naprosto bez problému, dráha byla totiž moc hezky postavená, plynulá, zatáčky a skoky krásně navazovaly a i pro kategorii 1:10 naprosto dostačující.

Kolem půl desáté proběhla rozprava (někteří opozdilci teprve přijížděly  ) . Při rozpravě jsme se domluvily na sedmy minutových rozjížďkách, toto nechal pořadatel na jezdcích, všichni se přiklonily k tomu, že si raději víc zajezdí, než brzy odjíždět. Já samozřejmě taky.
Závodní program začal kategorií buggy 2WD, následovala kategorie Mikro, poté 4WD a jako poslední jely OPEN elektro. Nebudu zde procházet jednotlivé rozjížďky ale každá kategorie měla své zvláštnosti.

V kategorii buggy 2WD jsme byly nakonec nahlášeni jen tři, nevím proč, ale i když v letní sezóně je tato kategorie hojně obsazená, v zimě jsem jel již čtvrtý závod a účast je všude prostě minimální. Výhodu to mělo a to, že jsme si ve třech krásně zajezdily, škoda jen, že nebyla další konkurence, snad příště.

Následovala kategorie Mikro, v té se „setkaly dvě kategorie v jedné“ a to příchodem nového modelu Mini Losi 8ight, což je něco mezi desetinou a mikrem a to jak velikostně tak jízdními vlastnostmi, což samozřejmě nevyhovovalo majitelům klasických mikro podvozků, které i v naprosto „vytuněné“ podobě a i ve skvělých rukou jezdců neměli moc šancí. Ale o této novince v dalším článku.

Jako třetí se jela kategorie 4WD,  zde nás opět nebylo mnoho, ale musím říct, že pro mě to byla kategorie nejnapínavější protože jsem zažil na vlastní kůži asi nejtěsnější výsledek finálových jízd. Finále se zde rozhodlo až třetí jízdou díky shodě bodů z prvních dvou finálových jízd. Celé třetí finále jsem se přetahoval o první místo s Petrem Pšondrem a ještě v 24 kole nebylo jasné, kdo vyhraje, jeli jsme kolo na kolo. Nakonec jsem malinko cca 5 metrů před smyčkou dříve přidal, auto to ustálo a vyhrál jsem o 1 desetinu sekundy. Pohledově rozdíl cca 30 cm, což je po ujetých cca 70 kolech ve finálových nejtěsnější a nejkrásnější vítězství.

Poslední nastoupila skupina OPEN elektro, zde jelo hodně juniorů, pro které je tato kategorie ideálním začátkem v jejich modelářských začátcích a doplňovaly je začínající jezdci na modelech, které si může pořídit téměř každý, čímž dokázaly, že je možné si celí den zajezdit na závodech i s levnější technikou.

Závěrem chci poděkovat panu Plechačovi za moc hezky postavenou dráhu, bezproblémové měření a především za skvělou atmosféru, odjížděl jsem s úsměvem na rtech a to i přes to, že mě čekal pracovní týden. Škoda jen, že se nás nesešlo víc, příště to snad bude s počtem jezdců lepší.

Celkové výsledky :
Micro
1.Lepič Martin
2.Nyvlt Václav
3.Veselka Miloslav
4.Červinka Radim jun.
5.Veselka Martin
Open
1.Turek Václav
2.Bureš Michal
3.Kapras Jakub jun.
4.Bečvář Nik jun.
5.Jareš Milan
6.Turek Václav jun.
7.Kapras Petr jun.

Buggy 2wd
1.Otruba Pavel
2.Pšondr Petr
3.Šebesta Zbyšek

Buggy 4wd
1.Otruba Pavel
2.Pšondr Petr
3.Andýsek Ivan
4.Pokorný Láďa
5.Červinka Radim jun.