Všechno je velmi jednoduché, dobře přístupné a v podstatě to máte za chvíli hotové. Tedy za předpokladu, že jste nejeli extrémně náročný terén a nemusíte podvozek kompletně „odbahňovat“.
Já jel pouze na sněhu a v jehličí. A tak jsem pouze očistil podvozek a pak provedl následující úkony:
– oddělal jsem kola a očistil je
– rozdělal jsem oba diferenciály a zkontroloval promazání
– všechna kuličková ložiska v kolech jsem očistil a promazal
– dále jsem promazal ložiska v okolí unašečů hlavních kardanů
– zkontroloval všechny šroubky
To byla základní kontrola. Tu budu provádět po každé jízdě. Moc času to nezabere. Teď se bude jednat hlavně o kontrolu ložisek. Diferenciály jsou dobře utěsněné a udělám je jednou za čas. K utěsnění se ještě dostanu.
Na základě rad zkušených expedičních jezdců jsem provedl další kroky k tomu, aby podvozek fungoval lépe a byl méně náročný na údržbu:
– utěsnil jsem otvory v krytech diferenciálů (šroubky 3mm x 3mm)
– vymezil jsem gumičkou vůli při uchycení karoserie (bez tohoto byla volná na sloupcích)
Osobně se mi zdála svítivost zadních světel příliš vysoká. A tak jsem samolepkou ztlumil jejich svítivost na přijatelnou úroveň.
Nyní je podvozek Axial SCX-10 opět připraven do terénu. Celá výše uvedená práce mne bavila a užíval jsem si ji. To se mi tak často nestává :-).