Má zvědavost nezná mezí. A přípravu na ONE LAP rozhodně nepodceňuji. Čekat na lepší počasí se mi nechce. A než bude okruh zcela průjezdný…
Ale dnes mne napadl zátěžový testík. Zkusil jsem nasimulovat co největší odběr z akumulátoru. Za pomoci mrazu, těžkého převodu, který pojedu a také agresivním stylem jízdy.
Abych tento test mohl vůbec absolvovat, kromě modelu jsem připrvavil důkladně i sebe.
Nejprve k modelu:
Regulátor: LRP SPX Stock Spec (lineární křivka plynu 3)
Motor: TEKIN REDLINE 17.5T (bez časování)
Převodový poměr: 3.9 koncový (78/34)
Akumulátor: LiPo LRP 2S 6200 mAh 65C
Pneumatiky: LRP VTEC
Digitální servo: Sawox SC-1251MG
Něco k jezdci:
– spodky a zateplené kalhoty
– podkolenky
– triko, rolák a zimní kvalitní bunda
– kukla, zimní čepice, sluneční brýle
– prstové rukavice (byly příliš tenké)
– sportovní boty Adidas fungovaly do cca 15 minut testu
Test samotný byl hrozně jednoduchý. Připravil jsem model, nabil na 100% akumulátor. Po příjezdu na dráhu Globus jsem zapnul Holux GPSport 245, zapnul Xray T2R a vyrazil na jízdu. Úkolem bylo na kapacitu 6200 mAh (skutečnou kapacitu se dozvím večer po nabití a zde doplním) kroužit co nejdéle při zapnuté ochraně LiPo na regulaci.
Podmínky byly opravdu skautské: mráz -9°, jízdní styl hodně agresivní (brzda plyn). To vše proto, abych nasimuloval co největší odběr z baterie. Mráz také snižuje výdrž a brzda také baterii příliš nešetří.
Propočetl jsem, že Masarykův okruh pojedu maximálně 15 minut. To je hranice jízdní doby. A dnes jsem zjistil, že není důvod, abych to jedno jediné kolo nedal na jednu baterii. Protože:
– doba jízdy činila 31 minut
– jízdu jsem ukončil dříve než tak učinil regulátor (pravda je, že výkon LRP 6200 mAh kolem 20 minuty mírně poklesl)
– za dobu 31. minut jsem ujel 13,77 km
– maximální rychlost na tomto okruhu činila 48,5 km/h
– průměrná rychlost byla 26,5 km/h (členitá trať)
– kapacita akumulátoru po nabití: 5358 mAh
Z toho jsem usoudil, že vzdálenost 5,4 km, kterou má Masarykův okruh, musím na jednu baterii zvládnout. Bude teplo, pojedu konstatní rychlostí. Doba jízdy bude cca 13 – 15 minut a tento testík ukázal, že bych měl mít dostatečnou rezervu jak v kapacitě, tak i v čase.
Teď už zbývá pouze při generální zkoušce otestovat styl řízení modelu ze skutečného auta a budeme zase o kousek blíž pravdě.