Společnost Reichard Modelsport z Brna mi nabídla k prohlédnutí novinku od Traxxasu. Jedná se o Traxxas Summit ve verzi RTR se soupravou pracující v pásmu 2.4 gHz. A nejedná se o žádného drobečka. Papírově je to měřítko 1/10, ale mně to osobně připadá větší – 1/8.
Už jen krabice, ve které je vše zabaleno, je velkých rozměrů. Krabice má zajímavý potisk a opět, jak je zvykem, jste ihned seznámeni s obsahem a co je potřeba dokoupit.
Po vybalení je model samozřejmě sestaven včetně nabarvené karoserie. Dále najdete v krabici volantovou RC soupravu, návod, klíče a další drobosti. Jediné co musíte dokoupit pro zprovoznění jsou nabíječ a 4AA akumulátory do vysílače.
Model je osvětlen 10ti diodami a není to vázáno na karoserii. Tu můžete sejmout samostatně.
Model samotný je opravdu na první pohled větší jak 1/10. Na foto máte srovnání oproti mé dvouleté dcerce. Skoro se za modelem ztrácí.
I váha je poměrně velká – více jak 5 kg.
Jelikož jsem neměl nabíječ s potřebnou koncovkou pro nabití přiložených akumulátorů (dva 7mi články NiMh 3000 mAh), zkusil jsem pouze, zda model po zapojení bude fungovat. Stalo se tak. Model se rozsvítil po zapnutí a ihned jsem mohl jezdit.
Na vysílači si dálkově můžete uzavírat diferenciály, dále pak měnit na dálku převodové poměry pro různé typy povrchů. Dále můžete na vysílači nastavovat všechny potřebné funkce (EXPA, EPA, DUAL RATE atd.)
Akumulátory jsou v modelu hned 2 o kapacitě 3000 mAh /7 článků. Použití LiPo je možné. Obě jsou schované v plastové schránce, každá na jedné straně. Propojení s regulátorem není možné splést díky použitým koncovkám.
I přijímač je chráněn. Jediné co je venku jsou motor, regulátor (vodotěsný) a serva (vodotěsná).
Kardany jsou masivní a jsou kompletně krytované proti nečistotám. Převodovka je také v krytu.
Celé šasi je z masivního fiber kompozitu. Po chycení do rukou vypadá velmi robustě a pevně.
Ráfky jsou velké 3.8 „. Samotné pneu pak 7“ a jsou s vložkou.
Převodovka má nastavení poměru 70:1 a 25:1 a je možné je měnit prostřednictvím RC soupravy.
Rc souprava je velmi dobře ergonomická, dobře se drží v ruce a díky 4AA akumulátorům je i lehká.
Motor v modelu je stejnosměrný Titan 775 s velkým kroutícím momentem. Oska motoru má 5mm.
Regulátor je typ EVX-2. Je do 16.8V.
Tlumiče jsou samozřejmě nastavitelné. Jsou uložené podélně.
Serva jsou tedy vodotěsná. Jedno je na řízení, další pak na ovládání převdovky a diferenciálů.
Model se zapíná přímo na regulátoru jedním tlačítkem. Já jsem doma vše zkusil a jak bylo zmíněno, vše bez problémů. Ale vše pouze krátce. Akumulátory musíte před jízdou nabít.
Na závěr technické informace modelu (převzato z oficiálních stránek Traxxas):
SUMMIT (#5607) SPECS
Length: | | 22.17 inches (563mm) |
Front Track: | | 18.48 inches (469.5mm) |
Rear Track: | | 18.58 inches (472mm) |
Center Ground Clearance: | | 4.76 inches (121mm) |
Weight: | | 11lbs (4.98kg) (w/o batteries) 12.7lbs (5.75kg) (with batteries) |
Height (overall): | | 12.6 inches (320mm) |
Wheelbase: | | 14.84 inches (377mm) |
Front Shock Length: | | 87mm |
Rear Shock Length: | | 87mm |
Front Tires (pre-glued): | | Canyon AT™ (7.1″ x 3.8″) |
Rear Tires (pre-glued): | | Canyon AT™ (7.1″ x 3.8″) |
Front Wheels: | | 3.8″ Geode™ (chrome) |
Rear Wheels: | | 3.8″ Geode™ (chrome) |
Speed Control Type: | |
EVX-2 with Low-Voltage Detection Forward/Reverse/Brake |
Motor (electric): | | Titan® 775, High-Torque Fan Cooled (10-turn) |
Transmission: | | High-Low Two-Speed |
Overall Drive Ratio: | | Low: 70.18, High: 25.34 |
Differential Type: | | Remote Operated T-Lock™, Limited Slip, Sealed |
Gear Pitch: | | 32-Pitch |
Chassis Structure/Material: | | Molded Tub/Composite Nylon |
Brake Type: | | Electronic |
Drive System: | | Shaft-Driven 4WD |
Steering: | | Bellcrank |
Radio System: | | TQi™ 2.4GHz (4-Channel) |
Top Speed: | | 20+mph |
Skill Level: | | 2 |
*Battery Tray Dimensions: | | 156mm x 50mm x 29mm |
Included Batteries: | | Two Traxxas Power Cell Batteries (NiMH, 7-C Stick) |
Required Batteries & Charger: | | 4 „AA“ (transmitter) 7.2V or 8.4V Charger (6 or 7 cell) |
A jako poslední jsou zde informace k regulátoru:
EVX-2 (WATERPROOF) SPECIFICATIONS
Input voltage: | | 6-14 cells (7.2 to 16.8 volts DC) |
Case Size: | | 2.27″W x 2″D x 1.05″H |
Weight: | | 3.6 ounces |
Motor Limit (540 size): | | 10-turns |
Motor Limit (550 size): | | 12-turns |
On-Resistance (@Trans)–FWD/REV: | | 0.004 Ohms / 0.004 Ohms |
Rated Current–FWD/REV: | | 180 amps / 180 amps |
Braking Current: | | 360 amps |
Continuous Current (@100°F amb.): | | 30 Amps |
Reverse Delay: | | None |
BEC Voltage: | | 6.0 volts DC |
BEC Current: | | 2.5 amps |
Power Wire: | | 14 Gauge / 3″ |
Input Harness Wire: | | 26 Gauge / 9.5″ |
Motor Wires: | | 14 Gauge / 4″ |
Transistor Type: | | MOSFET |
PWM Frequency: | | 1700 Hz |
Thermal Protection: | | Thermal shutdown |
Profile selection: | | Sport Mode: 100% fwd, 100% brakes, 100% rev ![]() Race Mode: 100% fwd, 100% brakes, no rev. ![]() Training Mode*: 50% fwd, 100% brakes, 50% rev. |
Single-button setup: | | Yes, Traxxas EZ-Set® |