Tento akumulátor jsem pořídil jako zánovní. Při pořízení měl perfektní balancování, kapacitu.
Potom jsem jej používal velmi málo. V podstatě jsem jej měl chvíli v modelu Pan Car (cca jeden závod), kde jsem s ním poháněl motor 13.5T. V tu dobu byl ještě naprosto v pořádku.
Pak však přišla série testů rychlosti na Masarykově okruhu Brno. Šlo o zjištění maximální rychlosti na cílové rovince. A to ve třech případech: Xray T2R s motorem 3.5T, pak ten stejný motor v Pan Caru Serpent S100 a posledním hřebíčkem do rakve byl TOP SPEED Lamborghini Gallardo na podvozku Xray T2R v březnu.
Vždy byl v modelu velmi těžký převodový poměr. Již po prvním testu ke konci roku 2011 se obal akumulátoru mírně nafoukl.
Další zvětšení tohoto stavu nastalo po testu Pan Caru.
Definitivní konec této baterie byl dne 28.3.2011, kdy se v rámci akce ONE LAP jel opět TOP SPEED. Zde jsem projel rovinku cca 4x a model se zastavil.
Kdybych neměl HARD CASE zpevněn páskou, asi by se celá baterie rozletěla. Obal u sebe příliš dobře nedržel.
Dnes jsem se tedy rozhodl podívat dovnitř akumulátoru. Opatrně jsem jej rozdělal a zjistil, že sada LRP je typ 2S 2P a pouze jeden článek byl nafouklý. Ostatní se zatím jeví v pořádku. Na první pohled to však z foto neuvidíte.
I když se napětí při balancování tváří v pořádku, není vhodné takto poškozený akumulátor nadále používat. Proto jej vyřazuji z provozu.
Jak jsem se doslechl, tyto typy LiPo akumulátorů pocházejí z vadné série a je možné je reklamovat.
V galerii vidíte postupnou demontáž akumulátoru.
Nedoporučuji toto provádět především začátečníkům. Nesmí totiž dojít k poškození obalu článků nebo kabeláže. Pokud se vám stane něco podobného jako mně, pak je lepší se poradit s prodejcem a akku nechat bezpečně zlikvidovat.