Přihlášky slibovali v osminách 8 startujicích, který jsme chtěli s tatinem ještě rozšířit o jeden náš starý podvozek. V pátek jsme s ním stihli krátké testování – motor jaksi taksi šel, takže jsme se rozhodli, že v sobotu to doladíme. No nakonec jsem ho pořádně nerozchodili. Zkoušeli jsme různé věci (nový karburátor, přidat podložku pod hlavu, jiné palivo). Aspoň máme na čem pracovat. Do závodu jsem tak vtrhl pouze se svojí Evolvou.
No vtrhnul, vzhledem k tomu, že jsem z osmičkou na dráze nejel, tak to bylo takové brnkání a poznávání auta. První dojmy jsou skvělé, oproti šestkovým buggynám je to mnohem větší kalup, člověk musí dávat velký pozor na ostatní auta. Jeden infarktový moment jsem si schoval do druhé kvaldy, kdy mě upřostřed cílovky vysadil motor. Chtěl jsem sklouznout k mantinelu, ale v tu ranu kolem mě prosvištěl na dvojku nakopnutej Kubrtův Shepherd. Naštestí jsme se asi milóšek minuly. UFFF tohle se u offroadů jen tak nestane.
K technice, která se na závodě sešla. Z amatérskými podvozky jeli kluci z Rožnova David Rubner a Jan Pekárek. Jardovi Čípovi se, stejně jako nám, dědečka nepodařilo zprovoznit.Staří pardi tak aspon měli čas vzpomínat, třeba nad krabicí starých náhradních dílů
Z nových 4WD podvozků se ukázaly – Serpent 966 (Petr Surý), Xray RX8 (Igor Lipták), Shepherd Velox V8 (Martin Zvára), Edam Razor (Aleš Rajdus) a Kyosho Evolva 2005 (já). Tahle čtyřka (beze mě) jela hned od začátku pilu a bylo jasné že mezi nimi se rozhodne o vítězi. Finále se jelo na 20 minut. Co jsem jako jezdec stihl sledovat, tak Petr Surý finále dobře rozjel, ale po chvilce serpenta někde štípnul (tuším že spojovačku řízení), Davidovi Rubnerovi zřejmě cuklo servo na konci cílovky a výsledkem bylo prasklé laminátové plato – velká to škoda na veteránovi. Já jsem střídavě jel a nejel, stejně tak Honza Pekárek. O bednu jeli Igor, Kubrt a Aleš. Tihle tři předváděli to co dělá z osmiček královskou kategorii. Nakonec vyhrál Igor, jedno kolo před Kubrtem, tří místo bral Aleš.
Co řící závěrem??? Na to, že to byl po x letech jeden z prvních pokusů o obnovení osmiček, tak se závod podle mého velmi vydařil. Já beru jako úspěch, že jsem evolvu nerozštípal, ikdyž sem ji párkrát poslal zkontrolovat obrubníky a přilehlou břízku.
Osmička je kategorie je to o něco finančně náročnější než desetiny, ale dnes už šla cena pneu dolu a stockové 3,5kové motory se dají pořídit také za dobrý peníz. Starších podvozků se také po internetu válí spousty, takže říkám JEN TAK DÁL a třeba ve Svitavách, nebo ještě dříve NASHLEDANOU.
Někde jsem viděl slogan: Nitro is better a k tomu přidávám 1/8 is best.