Nejprve k pravidlům:
A teď to hlavní. Pro finálové jízdy se určil nějaký čas, který se nastavil do počítače. Prakticky ten čas se stanovil podle mého průměru. Ten jsem měl 19,5 sekundy, či-li v počítači bylo nastaveno 19s. Pointa! Ten, kdo jel rychleji než 19 sekund, tomu to nezapočetlo kolo.
Pro pochopení celého experimentu doporučuji navštívit TENTO ODKAZ !!!
Report:
I přes to, že se počasí vůbec neřídilo předpovědí meteorologů, se vše nakonec podařilo zdárně zvládnout.
Vzhledem k povětrnostním podmínkám, se na rozpravě jezdci dohodli, že místo testu kategorie FšeStock, se raději uskuteční test kategorie FšeHobby. A jak průběh závodu ukázal, byla to správná volba s naprosto překvapivým vyvrcholením závodu :-).
Ráno byla dráha sice vlhká, ale bez problémů sjízdná a tak závod začal hned po rozpravě, neb meteoradar neukazoval nic optimistického.
Kromě známých tváří, se závodu zúčastnili i dva závodníci z Prostějova, kteří se v rozjížďkách s dráhou seznamovali a jízda se jim velmi líbila. Leč povětrnostní podmínky, si na jejich vozech, vybraly svou daň a do finálových jízd, pro technické problémy, již nemohli nastoupit. V rozjížďkách byl zastoupen i jeden vůz Pro10 šířky 240mm. Uřídit tento vůz na vlhké dráze, si vyžadovalo značné umění, ale pilot to s přehledem zvládl. Rozjížďky krásně ukázaly, že JDE nastavit pravidla tak, aby i v kategorii FšeHobby, mohly jet společně a přitom naprosto rovnocenně, totálně rozdílné podvozky ( uhlíkové i plastové 4WD, 2WD Pro10 i F103GT ).
Po dojetí rozjížděk se vyplnilo to, co ukazoval meteoradar – začalo pršet a z téměř suché dráhy se stalo koupaliště.
Po nucené přestávce a po vysušení dráhy, v rámci možností pořadatele a závodníků se rozhodlo, že začnou finálové jízdy. Jezdci PEJ s formulovými vozy, které jsou proti vodě přece jen líp chráněny, než kapotované vozy, se rozhodli, že finále pojedou, jezdci kategorie FšeHobby vsadili vše na jednu kartu. Buď dráha postupně oschne tak, aby se na ní dalo jet finále, nebo se finále neuskuteční. A i přes nepříznivou předpověď počasí se ukázalo, že to byla správná volba.
Formulové vozy odjely všechny své finálové jízdy a i když v průběhu finálovek trošku sprchlo, tak dráha přece jen pomalinku vysychala. Po dojetí formulí a následném vyhlášení výsledků závodu, byla již dráha v takovém stavu, že si troufli jet své finálovky i jezdci kategorie FšeHobby. Prodloužení závodu, vlivem nepříznivého počasí a technické problémy si vybraly svou daň a tak do finálových jízd již nastoupily „jen staré známé tváře“.
A jak netradičně byla nastavena kategorie FšeHobby a jak netradiční byly vrtochy počasí, tak i netradiční byl průběh závodu a jeho VÍTĚZ !!!
Svůj životní výsledek zajel Fanán Stodola, který nejdokonaleji využil podmínek, za kterých se závod konal a s přehledem zvítězil !!! – Gratulujeme.
Rovněž skvělý závod zajel Simon, který v součtu kol, za 30 minut jízdy, zaostal za vítězem jen o pouhých 10 kol !!!
1. Fanán Stodola 90 / 30:40
2. Petr Macháček 86 / 30:27
3. Šumi 86 / 30:36
4. Simon 80 / 30:49
Po dojetí do cíle poslední finálové jízdy, začalo opět pršet, takže závod vyšlo dojet doslova na chlup !!!
Velký dík patří „šéfovi závodu“, Petru Novotnému, který s přehledem řídil celý závod a nebyl nejmenší problém cokoliv domluvit tak, aby mohl závod bez problémů proběhnout i za velmi ztížených podmínek.
A co říct závěrem ???
Když se chce, tak to de a neni žádný problém nastavit kategorii tak, aby i totálně rozdílné podvozky, mohly jet společně rovnocenný závod J