Yokomo GT300 – test nového šasi

Igor Vlahovič


Na videu jedu ještě s nedodělanou karoserií. Ale to nic nemění na jízdních vlastnostech modelu samotného. U testu byli přítomni Oldřich Nekuža (kamera a díky), Ladislav Mlčák a Radek Skopal. Poslední dva uvedení jsou odborníci na modely 2WD.

Začalo se kroužit ve 20:45 a kromě pár zastávek se jelo nonstop. Ladislav Mlčák mi nastavil centrální olejový tlumič a to na poměrně nerovnou trať Globus Brno. Na začátku testu jsem měl příliš měkké nastavení a zadní difuzor dostával zabrat.

Ladislav pak i podvozek řídil a pochvaloval si jeho „čitelnost“. I on konstatoval, že je nedotáčivý, ale na výjezdu drží stopu. Na hladkém a čistém asfaltu to bude opět lepší.

Osobně mám rád nedotáčivé modely. A tento se přesně tak chová.

Jel jsem nasatavení podvozku podle manuálu. 1° rozbíhavost na přední nápravě, 1° odklon na přední nápravě. Pneu opět stavebnicové (Medium předek, Soft zadek) a stavebnicový pastorek. Regulace měla křivku plynu nakonec lineární (nejedná se však časování motoru tzv. BOOST), motor TEKIN REDLINE 17.5 byl časován na 0. Použitý akumulátor v modelu: LiPo 2S Yokomo 2800 mAh 30C.

Doba jízdy: 45 minut a mohla dále pokračovat !!!. Ale již jsem na model špatně viděl

Teploty motoru a regulátoru: oba vlažné

Jízdní vlastnosti: v základu bez problémů, lehce nedotáčivé auto, sedí na výjezdu ze zatáček, drží stopu i směr

Zadní difuzor: na modelu vypadá krásně. Zatím nevím, zda má vliv na jízdní vlastnosti

Reálnost jízdy a modelu: dle mého názoru 100%

Výdrž pneu: nejde dělat závěry po 50 minutách jízdy. Ale pokud to pojede rychlostí /viz video/, nebude se jezdit smykem, myslím si, že vydrží dlouho

Váha modelu včetnš baterie: 1083g

Kapacita po jízdě a nabití: 2700 mAh

 

Test byl natočen Oldou Nekužou a zde jej máte. Názor si pak můžete udělat sami.

 

Náklady na provoz: zatím je předčasné dělat závěry. Je potřeba jezdit a jezdit. Ale pokud nebudete havarovat do pevných překážek, pak se budou řešit asi zadní pneumatiky. Starost o planetový diferenciál bude menší. Občas kontrola oleje v tlumičích a kontrola ložisek.

Srovnání s jiným typem šasi: jízdní vlastnosti podobné FG Porsche 1/5, Serpent S100 s motorem 21.5T v ZERO BOOSTU či Tamiya TT-01E s motorem Johnson.

 

Dne 27.6.2012 jsem ještě kroužil, ale pak jsem se pokusil natočit sám Demo kompletního modelu. V jedné ruce fotoaparát Panasonic TZ10, ve druhé ruce vysílač. A co vzniklo se můžete podívat zde. Foto pak v galerii.

 

A do třetice: profesionální sestřih jízdy tohoto krasavce B4 na okruhu. Takto bych chtěl někdy dělat videozáznamy 🙂 Zde jsem dal palec nahoru: