V odpoledních hodinách jsem přijel na dráhu Slavkov a jako mnozí kolegové využili možnosti doladění modelu Porsche FG. Minulé závody mne provázely problémy a model zhasínal.
Dnes se mi na model podrobně podíval Dušan Bayer a já mu mohu jen a jen děkovat. A co vše mi na mém Porsche provedl ?
– zkontroloval geometrii
– světlost podvozku
– stav tlumičů
– vyladil motor
– upravil přepadovou hadičku
– vyměnil těsnění v nádrži
– zkontroloval model celkově
Já jen koukal a snažil se opět učit. Ale stále je to pro mne obtížné. Pak jsem vyjel jednu plnou nádrž. A co jsem zjistil ?
Doba jízdy: přes 30 minut
Teplota motoru: 90°
Teplota kol: 60°
Model krásně poslouchal a byl na výjezdech hodně živý. Byl mírně nedotáčivý. Ale tak nastavený model mi vyhovuje.
To vše při horku a teplotě asfatu 50°. Jsem připraven na nedělní závod MČR EKO a TC. Níže vám přináším podrobné nastavení modelu. Je to první pokus o podrobnější informace ohledně nastavení modelu FG Porsche.
FG Porsche nastavení | Igor Vlahovič |
SVĚTLOST PODVOZKU | |
Světlost podvozku předek | 8mm |
Světlost podvozku zadek | 9mm |
GEOMETRIE | |
Zadní sbíhavost | 2° |
Odklony zadní | 2° negativ |
Přední rozbíhavost | 1 – 2° |
Odklony přední | 1° negativ |
OSTATNÍ NASTAVENÍ | |
Převodový poměr | 23/40 |
Kapalina tlumiče přední | 7000 |
Kapalina tlumiče zadní | 4000 |
Pružiny | Bayer Sport |
Vazelína v diferenciálu | silikonová |
Pokud se tato tabulka osvědčí, i ostatní jezdci zde budou zveřejňovat svá nastavení. Tak, aby všichni měli informace, jaké nastavení jezdí jednak špička, ale třeba i mírně pokročilí.
Jinak jsem při té příležitosti na dráze pořídil pár fotek. Porsche bude hodně napínavé a nedělní závod zcela jistě také. Třeba do něj zasáhnu a budu se radovat z dobrého umístění :-).
Online report bude probíhat v neděli. Ze sobotního Porsche bude souhr.