Máme 7.7.2012 ráno a před námi je druhý závod seriálu 6 hodin Tamiya TT-01. První závod se jel v Bosonohách, nyní tedy jedeme v Blansku.
Krásná dráha, více technická. Jak se bude týmům dařit ? Účast hodně podobná, jako na prvním závodě. Na vítěze čekají poháry a pak drobné ceny od sponzorů.
Já osobně závod pořádám. Ale Pavel Magda z klubu RC Blansko umí závody řídit a tak v tom nejsem sám a hlavně: zatím nevím, zda pojedu závod v týmu, či budu jen pořádat. A z toho plyne co ? Buď budu pouze pořádat a tím pádem bude online report a nebo pojedu. A pak bude jen začátek reportu a zbytek po závodě. Ale o tom vás budu informovat. Zatím týmy Masters 1 a 2 nedorazily.
Online výsledky budete moci sledovat ZDE.
Zde máte seznam týmů, které se dnes přihlásily do závodu:
Savage – Štěpán Klohna, Zdeněk Holacký, Petr Šťastný
W.I.P RC Vsetín – Zdeněk Janoš, Petr Jaremejko, Mirek Pazdera, David Maňák
Omega Sport – Česťa Doubrava, Jiří Ročňák, Marcel Dostál
RC Team Rychvald Junior – Matěj Matlák, Radek Matlák, Jakub Zapletal, Radim Hruška
RC Team Rychvald C – Luděk Szostek, Marie Szostková, Jan Szostek, Roman Kavan
Mipek Racing – Miloš Pokorný
RC Team Rychvald B – Patrik Zawadzki, Michaela Szotková, Samuel Ciencala, Kuba David, Tomáš Koudelka
Masters 1 – Igor Vlahovič, Adam Černý, Radim Nekuža
Masters 2 – David Černý, Marek Pilát, Oldřich Nekuža
RC Team Rychvald D – Kamil Tyroň, Petr Záhumenský, Adam Gitter
Tora Team – Tomáš Rajdus, Filip Rajdus
Prezentace týmů je u konce. Nyní se montují motory a blíží se rozprava. Kvalifikace je na 10 minut postupným startem a nejrychlejší kolo rozhodne o postavení na startu.
Rozprava proběhla a zde se řešilo pár drobností. Nicméně vše dopadlo dobře a mohla se jet kvalifikace. Její výsledek vidíte níže:
1 | 3 | Omega sport | 15.479 | 25 |
2 | 8 | Masters 1 Vlahovič, | 15.521 | 37 |
3 | 6 | RC Team Rychvald B Karel,Míša,Patrik | 15.750 | 34 |
4 | 10 | RC Team Rychvald C | 15.873 | 27 |
5 | 1 | Masters 2 | 16.014 | 34 |
6 | 11 | RC Team Rychvald junior | 16.208 | 27 |
7 | 5 | Tora Racing Team Rajdus Tomáš,Aleš,Filip | 16.406 | 31 |
8 | 9 | RC Team Rychvald D Kamil, Petr | 16.525 | 34 |
9 | 2 | SAVAGE RACING TEAM | 16.691 | 34 |
10 | 4 | MIPEK Racing | 17.938 | 15 |
11 | 7 | W.I.P.RC Vsetín | 21.301 | 5 |
Nyní je čas na doladění modelů a v 10:00 startujeme. Online report bude probíhat, ale informace budou po určité době. Já jedu vždy dvě baterie a pak mám vždy 20 minut na report. Takže díky za pochopení.
Start finále je v určitě v 10:00 hodin. Já zahajuji a tak 40 minut nebudou na portále informace. Pak vždy bude souhrn. Start bude natáčet kolega Adam Černý z týmu Masters 1. Jo a kdyby se mi pletly týmy Masters 1 a 2, pardón :-).
Závod
52 minut po startu a na čele OMEGA Sport. Masters 1 měnil dva akumulátory a nyní je za volantem Adam Černý a krouží. Já má mčas udělat pár fotek a natočit záznam. Týmy zajíždí pro výměnu baterií a občas je hodně ostrá atmosféra na trati. Ale jezdci by si měli uvědomit, že jedou pro zábavu a hlavně: dobří jezdci by měli mít ohled na slabší a nespěchat. Prostě počkat. Není to sprint na 5 minut.
Pořadí po hodině:
Na projektoru se promítají výsledky. Všichni mají přehled o pořadí ihned. Jinak pořadí online můžete sledovat ZDE.
Tak já jdu za malou chvíli na tribunu. S Adamem se střídáme na tribuně po dvou bateriích. Tedy po cca 40 minutách. Adam jede skvěle a Radim je super mechanik. Tým funguje dobře.
Já jel nyní nakonec 3 baterie. Model jede skvěle. A my máme pořadí po 2 hodinách a 30. minutách. Ale po 2 hodinách a 30 minutách odešel našemu týmu motor. Tým také měnil kola. To vše ho stálo cca 20 kol. Ale jsme na druhém místě. I po výměně.
Motor měnilo již 6 týmů. Omega, Masters 2, Masters 1 a další.
Zde je pořadí, kdy Masters 1 stál.
Já mám za sebou oběd. Vynikající párečky.
Natočil jsem výměnu akumulátorů, tribunu v půlce závodu. Snad se opět podaří pěkný záznam z celého závodu.
V tuto dobu jezdí všechny modely a vy se na to můžete podívat na online přenosu (link výše).
Za malou chvíli jdu střídat Adama Černého.
INFO: závod je nyní přerušen pro poruchu měření. Velké vedro se podepsalo i na PC a programu. Všechny modely jsou v PIT STOP, nesmí se na nich dělat a čeká se na restart závodu. Vyčkejte prosím na další info. Díky.
Závod restartován v 14:25 a máme před sebou hodinu a půl.
Obrovské horko. Jedna baterka se nám nafoukla. Vlastně už dvě. Děsné.
Po restartu vede Svage před RC Team Rychvald junior ( jedou skvěle kluci) a třetím Masters 1. Ale musím přičíst výsledek z předešla a pořadí je jiné. Vede Masters 1. Níže máte 23 minut do konce závodu plus nájezd před restartem.
Závod je u konce. Vítězí tým Masters 1 a pořadí máte náže. A my jdeme na vyhlášení výsledků.
Vyhlášení proběhlo a všechny týmy nastoupily postupně. Já fotil a natáčel. Každý tým si odnesl pozornost a vítězné týmy pak poháry a další drobnosti. A to díky sponzorům TORA TEAM, MASTERS.
Děkuji Pavlovi Magdovi za vedení závodu. Skvělá práce.
Na závěr ještě jednou pořadí po skončení závodu:
1. Masters 1 – 1256 kol
2. RC Team Rychvald junior – 1248 kol
3. RC Team Rychvlad C – 124 kol
4. SAVAGE Racing Team – 1219 kol
5. Omega Sport – 1199 kol
6. Tora Team Racing – 1166 kol
7. RC Team Rychvlad B – 1086 kol
8. RC Team Rychvlad D – 1069 kol
9. Masters 2 – 1035 kol
10. W.I.P. RC Vsetín – 1034 kol
11. MIPEK Racing – 923 kol
Nejrychlejší kolo závodu zajel tým MASTERS 1 to 14.960. Zajel jej Igor Vlahovič.
Já děkuji všem týmům za účast. Všem blahopřeji k dojezdu a dokončení závodu. Dnes to bylo opravdu náročné a to pro všechny – modely, jezdce, mechaniky, techniku. Motory hořely. Někomu ne, jiný tým potřeboval i dva. Je to ale další poznání.
Je potřeba doladit motory. Nyní na závodě v Otrokovicích se pojedou opět Saturny. Každý tým, pokud bude chtít, si před závodem zakoupí nový motor. Na další sezónu uvažuji o střídavé variantě 21.5T. Ale je to o dohodě mezi jezdci. Pokud se podaří doladit motory, bude to již naprosto v pohodě.
Pneumatiky v tomto horku také odcházely. Ale ono je to i o stylu jízdy. Než se podíváte na video z této akce, které je opět na části a vystihuje závod od začátku do konce – tedy snad, toto jsou týmové informace našeho týmu Masters 1. Tedy jak jsme jeli, co jsme měnili:
Počet akumulátorů: 4 v kapacitách od 4000 do 6000 mAh
Počet nabíječů: 2, každý jel na 6A nabíjení
Počet sad kol: dvě
Počet pilotů: 2 a super mechanik
Střídání: cca po dvou bateriích
Počet motorů: jeden motor zakoupen a vyměněn
Šasi: před závodem prošlo repasem a jelo výborně. O repasu jste měli možnost číst na tomto portálu
Výměna baterií: vždy ve dvou. Odkláněla se pouze přední část kapoty. Neměli jsme rychlosystém. Pouze sehraná výměna, která netrvala příliš dlouho (někdy jen jedno jediné kolo !!!)
Počet napomenutí: 2. Jedno já, jedno Adam Černý
Nějaké zvláštní přípravy: žádné, jen se auto zkontrolovalo. Nic extra tuning (olejové tumiče bez oleje atd…)
Tak toto byl přehled našich nastavení a co jsme prováděli. Všechno u nás fungovalo výborně. A pokud jedete s rozumem a držíte stopu a minimum nehod absolvujete, máte na úspěch. Každá nehoda vás stojí čas a někdy i peníze !!!
V první řadě mějte na paměti, že se jdeme tak nějak bavit. A né se stresovat. To se děje třeba v práci. Ale závody – to by mělo být jiné. Ale chápu adrenalin a když je neúspěch, naštve to a mnohé to odradí. Ale nevzdávejte to !!! Vytrvalostní závody – to je něco jiného než sprint. Ve sprintu jste možná králem. Ale zde do poslední chvíle nikoliv. I nejlepší tým Masters 1 mohla postihnout třeba 15 minut před koncem závada a první by nebyl. Ale o čem jsou tyto závody ? O vytrvalosti a trochu i o štěstí. Nebo ne ?
Tak snad se závod přes toto vedro a potíže líbil všem a v Otrokovicích naviděnou. Níže máte záznam :-). Nějak jsem to nestříhal. Jak jsem to natočil, tak to jde ven…
Bonus: restart závodu (který se nevešel do video reportu)
Děkuji ještě jednou RC klubu Blansko za zázemí a skvěle uspořádaný závod, který jsem ani neřídil. A pak samozřejmě TORA Team, který dodal ceny pro vítěze.