Potřeboval jsem náhradu za zničený TEKIN FX-R. A tak volba padla na Robitronic Speed2Star.
Jedná se o jednoduchý regulátor s cenou lehce nad 1000 Kč. Jedním z prodejců je i společnost LESTR Models.
Součástí balení je regulátor s konektory Plug and Drive. Dále jsem dostal český návod.
Regulátor je malých rozměrů s pasivním chladičem. Specifikace jsou:
Rozměry: 35 x 27 x 17mm
Hmotnost: 49g
Akku: 6 – 7 článků NiMh, NiCd, 2S LiPo
Frekvence: 1 kHz
BEC: 5V, 1A
Odpor: 0,0035 ohm
Programy: LiPo mode, akcelerace
Motor limit: od 12 závitů výše
Kalibrace s RC soupravou:
– zapnout regulátor
– nechat páku plynu v neutrálu, zmáčknout a držet tlačítko SETUP (začne blikat zelená dioda) – mám nastaven neutrál
– pak dáme plný plyn (rozsvítí se červená dioda)
– dáme plnou brzdu a rozsvítí se červená i zelená dioda
– potom regulátor čeká, zda chcete zapnout ABS (necháte-li páku v neutrálu, pak je ABS off. Pokud dáte po signalizaci plný plyn, plnou brzdu a neutrál, zapnete ABS
Pokročilé nastavení:
– je možné nastavit křivku plynu a LiPo či Racing Mode
Křivka plynu:
– podržíte tlačítko SETUP než začne blikat čerevená didoda. Pak tlačítko pusťte a
– po jedné sekundě blikne červená dioda jednou = nejkratší prodleva
– podalší sekundě blikne dvakrát = delší prodleva
– po další sekundě blikne třkrát = nejlépe na mokrý povrch
Parametr vyberete potvrzením po bliknutí. A je hotovo.
LiPo Mode, Racing Mode
– podržíte tlačítko SETUP do doby, než blikne červená a zelená dioda a pak
– jedno bliknutí obou diod = LiPo Mode
– dvě bliknutí obou diod = Racing NiMh, NiCd Mode
Opět parametr potvrdíte tlačítkem. A je hotovo.
Více nastavovat nelze. Vyzkoušel jsem krátce regulaci a její funkčnost. Vše v pořádku, krásně plynulá odezva plynu a brzdy.
Zpátečku nelze vypnout a couváme až po neutrální poloze plynu. Což vítám, protože některé levné regulátory ihned couvou.
Zátěžový test však proběhne až v rámci vytrvalostního závodu Tamiya TT-01 v délce 10 hodin.
V této chvíli je model týmu Masters připraven. Pojede se s krásnou karoserií Ferrari 599XX Competitione.