Tak jsem si udělal menší výlet do Hrotovic 🙂 27.10.2012
Byl jsem totiž velmi zvědav, jak pojede kategorie Yokomo GT 1:12. Názory jezdců, na tuto kategorii, jsou totiž dosti rozdílné !!!
Jedněm se tato kategorie velmi líbí a myslí si, že má, do budoucna, velkou perspektivu, no a pak je druhá skupina jezdců, kteří naopak tuto kategorii považují za bezvýznamnou a bez velké perspektivy do budoucna. Nejkomičtější na tom je, že se o této kategorii, negativně vyslovují většinou jezdci, kteří toto auto nikdy neměli a ani nikdy neřídili !!! Kladné ohlasy pak jsou především od jezdců, kteří toto auto buď vlastní, nebo se s ním aspoň někdy svezli. Přesně to odpovídá myšlence, že co člověk neuvidí, případně nevyzkouší, tak tomu stejně neuvěří :-).
Podvozek Yokomo GT 1:12 v žádném případě není soupeřem špičkových podvozků 4WD, či 2WD PanCar. Zato skvěle vyplňuje vzniklou mezeru po již dosluhujícím podvozku Tamiya F103GT, který se vyznačoval přímo geniální jednoduchostí a tím i minimální náročností na údržbu a téměř nulovými provozními náklady. S nadsázkou se dá říct, že podvozek Yokomo GT 1:12 je vlastně takovou „novou evolucí“ podvozku F103GT :-).
A pokud by chtěl někdo tvrdit, že podvozek Yokomo GT 1:12 s motorem LRP 17,5T, Zero reglem, jednotným převodem a jednotnýma bezdušákama je spíš kategorie Hobby a zábava pro dítka, tak ať se zamyslí nad tímto srovnáním:
Nejlepší nájezd ve finále kategorie F-1 Open, kde se jel libovolný motor a mechové kola šířky 50mm, byl 20 / 5:08 a v kategorii Yokomo GT 1:12 byl 20 / 5:09 (výsledek je přepočítán na 5 minut jízdy). Myslím, že toto srovnání již nepotřebuje další komentář a že i naprostý laik pozná, jak skvělých nájezdů je tato kategorie schopna !!! A když se k tomu ještě přičtou krásné GT karoserie, které se prohání po dráze, tak je z toho supr závod a to jak jezdecky, tak i pro diváky. Nikde jinde v republice totiž neexistuje kategorie, ve které by se na dráze nahánělo 10 krásných GTček J A kdo neměl možnost, vidět něco takového naživo, má možnost se podívat zde: http://www.youtube.com/watch?v=F5ccmgsYBlM.
Jen si myslím, že by měl pořadatel rozhodně ke střídavému pohonu najít i nějakou stejnosměrnou alternativu (možná by vyhovoval motor Saturn20T), aby se novým, začínajícím jezdcům, výrazně snížily počáteční pořizovací investice a tím pádem by se, pro tuto kategorii, mohlo rozhodnout víc jezdců !!!
Specialitou závodu v Hrotovicích je, že má vedle sebe dvě dráhy. Stačí se na tribuně otočit o 180° a místo dráhy pro cesťáky má jezdec před sebou dráhu pro Buggy. A že i Buggy jsou v hale zajímavé a divácky velmi atraktivní, je možno se podívat zde: http://www.youtube.com/watch?v=HSpOBt12mYQ.
Protože v době, kdy se jel závod Buggy, byla dráha pro cesťáky uzavřena, tak jsem toho trošku využil a udělal jsem drobnou propagačku se svou RC moto a bylo to supr svezení 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=q6ZjeoKJi2M.
A co říci závěrem ???
Velmi pěkné závody se skvělou účastí i konkurencí. Pořád se bylo na co dívat. A vzhledem k počtu jezdců, nebyl žádný problém, jet 2 kategorie. Pořád byl dostatek času vše nachystat i nasazovat.
A co se týká nasazování, tak pořadatel úspěšně vyzkoušel jednu zajímavou novinku. Jezdec nešel nasazovat hned po jízdě !!!, ale šel do depa a měl možnost si v klidu zapnout baterky na nabíječku a udělat si rychlou kontrolu svého vozu. No a nasazovat šel až ob jednu jízdu. Takže se nemuselo čekat na dobíhající nasazovače na své místo. Nasazovači byli na svých místech minutu před startem jízdy, takže rozhodčí měl dostatek času vše zkontrolovat a nedocházelo ke zbytečným prostojům. Myslím, že by se touto myšlenkou mohli inspirovat i ostatní pořadatelé !!!
Zdroj úvodní foto: RC Media.cz