Na tento závod jsem se těšil. Už v sobotu přes den jsem si vzpomněl na vybranou kategorii Yokomo GT, kterou já pracovně nazývám Japan Super GT (ona je to v postatě dokonalá kopie reálné předlohy) a opravdu jsem se těšil na závod celkově. Více jak 17 pilotů přihlášených do této prestižní kategorie.
K tomu jsem na prvním závodě nebyl a tak budu muset sám poprvé vyzkoušet mnou připravený model na koberci. Abych zjistil potřebné informace. A pak… se budu snažit potrápit konkurenci.
Přes 100 lidí přihlášených na tento druhý závod si však žádá jistou oběť. A to v podobě dlouhé doby strávené na závodě. Bude minimálně 10 skupin a tak na řadu se dostanu za delší dobu. Naštěstí naše Yokomo GT kategorie má delší jízdní čas. Finále budou hodně napínavá. Ale pořadatel zajistil občerstvení a tak nám to zde zpříjemní.
I ostatní kategorie jsou samozřejmě obsazené a to včetně buggy. Více je vyhledáváná 4WD než 2WD. Každý si zde vybere.
Tak jako minulou sezónu i nyní jsou postaveny dvě tratě. hala je na dvě poloviny. Na jedné je offroad a na druhé onroad dráha. Tribuna je společná. Jedete buggy, pak se otočíte o 180° a můžete vyrazit s onroad modelem.
Po vybalení depa jsem ihned jsem musel vyzkoušet model. I na opotřebovaných pneu jede velmi dobře. Rychlost na koberec výborná. Teď už se těším na závod a konkurenci.
Procházím halu, potkávám známé tváře. Nechybí ani Martin Bayer. Ale kromě něj je tu mnoho dalších závodních tváří.
Před den bude s online reportem problém. Wifi na hotelu nefunguje a tak jsem závislý na edge internetu. A to je děs. Pomalý přenos foto. O videu nemohu ani uvažovat. Ale nějak to dopadne. Každopádně video až po skončení reportu.
Ranní trénink je organizovaný Radkem Bokem. Formule a Yokomo GT mají svůj čas. Hraje hudba, probíhá prezentace.
Ranní rozprava byla sice delší, ale to vůbec nebylo na škodu. Podstatné informace pro závodníky. Modelky budou na příštím závodě. Škoda, já se na ně těšil :-). Ale oproti minulé sezóně je opravdu kladen důraz na drobnosti ohledně organizace, postihů při porušování pravidel atp. A to je jen dobře.
Ranní rozprava
Jednou z novinek je způsob nasazování. Odjedete jízdu, dáte si v klidu nabíjet akumulátor a pak jdete nasazovat až na další jízdu. Máte tedy jednu jízdu klid na přípravu.
Online výsledky můžete sledovat ZDE.
Report dnes bude dlouhý a náročný. A tak se zde nebudu podrobně rozepisovat o výsledcích. Bude to spíše souhrn po jednom kole kvalifikací a finále v každé kategorii. Foto snad protlačím, video určitě nyní ne. Začínáme závodit:
Kvalifikace kolo 1.
Buggy 2WD – 6 pilotů v kategorii. Tato kategorie byla méně vyhledávána i minulou sezónu. Jede ji například Martin Zvára ml., který nyní nechal za sebou na všech skocích Tomáše Jedličku. Tuto kategorii si vybral i Dušan Bayer. Ten jede i Yokomo GT.
Buggy 4WD – zde je mnohem vyšší účast. Především start Martina Bayera je dobrou vizitkou pro tuto kategorii, ale i seriál. S mním na tribuně další jména jako Radek Flek, Jiří Mára, Gabor Forrai či Václav Strupek. Ovšem nechybí ani Kuba Šimurda a další jedzci, kteří si buggy vybrali buggy jako druhou kategorii. Mezi jízdami jsou pomalu dvě hodinky času. Martin Bayer vítězí a nechává soupeře za sebou. Nejblíže mu po jízdě jsou Jiří Mára a Gabor Forrai.
Formule 1 – dvě skupiny pilotů. Ještě zkouška čipů před jízdou a může se jet. U časomíry je Vojta Novický. Ředitel závodu je Michal Bok. Pak tu máme technickou kontrolu a komisaře, kteří dohlíží na čistotu jízdy. V této kategorii jsou také noví jezdci. Příkladem může být Petr Novák. V týdnu složil model a dnes je na tribuně. Jezdce jako Patrik Maňoušek či Miloš Klaus není potřeba představovat. A pak celá brněnská galérka. Tady borci jedou nejen F1, ale i Yokomo GT. V prvním kole se v dobrém světle ukázal Toni Stangl (zajel i nejrychlejší kolo). Drahoslav Hejtmánek druhým místem určitě nedělá ostudu této kategorii. Patrik Maňoušek bude muset poladit.
Stock 17.5 – slušně obsazená kategorie. Dvě skupiny jezdců. Pomalejší 4WD kategorie. Jedou zde oba Černí (David a Adam), Jirka Pavlovec a mnoho dalších. Zdenko Kunak vítězí před Markem Černým.Adam Dubák třetí ve druhé skupině.
Yokomo GT – i zde dvě skupiny. Poměrně vyrovnané výsledky a hlavně – chyba se zde trestá. Já měl například kontakt a přišel ihned o třetí místo v jízdě. Jiří Tomanv první skupině nájezd 16 kol. Druhá skupina zrychlila a vítěz Jarda Vala dává kol 17. A za ním se seřadili další piloti – Martin Zvára st., Vojta Flek, Igor Vlahovič, Ladislav Mlčák atd. Krása pohledět na modely, které jsou mnohdy autentické. Jinak jsem si myslel, jak to bude jednoduché. A není… Jsou tu opravdu dobří jezdci a další zřejmě budou přibývat. A jak jsem zjistil hned v první jízdě – je to jen o umu.
Modified – tři skupiny super rychlých modelů. V první se modely potkávaly na trati a byly kontakty. Ve duhé, kde zvítězil Jiří Vyšín to bylo mnohem lepší. A ve třetí už jeli „profíci“. Zdeněk Hamák opět na scéně této kategorie. Společně s dalšími jezdci. Auta fakt jedou pekelně rychle a uřídit to na této trati je umění. Zdenko Kunak o kolo vpřed před soupeři. Za ním je to však naštosované. 21 kol v podstatě všichni ve skupině. Stačí se podívat na MyRCM na výsledky. Jiří Mára je dobrý v buggy a i zde má nyní dobrý nájezd.
Tribuna jezdců kategorie Modified (skupina 12)
Bez přestávky jdeme hned na druhé kolo kvalifikací.
Kvalifikace kolo 2.
Buggy 2WD – Martin Zvára ml. s Tomášem Jedličkou opět ujeli soupeřům. Roman Bílek odskákal jeden okruh a musel zastavit. Před jízdou se ještě opravovala dráha. To má na starosti Radek Bok.
Buggy 4WD – jak se dalo očekávat, Martin Bayer opět vítězí a blíží se pozici TQ. Tóth Barnabás zajel druhou pozici a dostal se tak před Jiřího Máry. Petr Hanák zvaný PUMA jede v této skupině také. Nyní zhruba uprostřed startovního pole. SKoky s modelem buggy nejsou jednoduché a musíte pro to mít cit. Každý pobyt na střeše se i zde trestá v podobě ztráty cenných vteřin.
Formule 1 – Dušan Růžička osedlal svoji formuli a vyrazil tak na dnešní závod. Jede ve skupině společně s Petrem Novákem. Toni Stangl opět poráží soupeře o kolo. Velmi těsný souboj Miloše Klause a patrika Maňouška. Jedna chyba a rázem je Patrik třetí. Jarda Sattler lehce na soupeře před sebou ztrácel.
Stock 17.5 – Radek Voda sbírá cenné informace v depu Kunaků. Pro Radka je to velmi důležité. Aby podával dobré výkony v budoucnu. Pomohlo mu to nyní v jízdě ? Radek dojíždí první ve své skupině !!! Laco Tótha nechal za sebou o krásných 7 sekund. Dobrá práce. Na špici se stále drží Zdenko Kunák. Ostatně proč ne, když je králem kategorie Prostock v prestižní EURO TOURING SERIES. Zdenka se drží Marek Černý jako jediný.
Radek Voda s mechanikem Zdenko Kunáka
Yokomo GT – neskutečná jízda. Dušan Bayer kvůli zlomené těhlici nedokončil jízdu. Ovšem v druhé skupině to byl souboj Mlčák / Vlahovič. Igor nakonec těsně druhý. Jarda Vala zatím nemá soupeře a dominuje jízdním stylem. Pouhé namazání předních kol po celé šíři posunulo Igora vpřed. A mělo to za následek i zlepšní BEST LAPU. Ani Martin Zvára st, neztrácí. Pouhé setinky na třetího Ladislava !!! Níže máte porovnání dojezdů Igora a Ladislava.
Vlahovič Igor | 17- | 5:00.556 | ||
Mlčák Ladislav | 17- | 5:00.782 |
Modified – i zde jsou mezi jezdci velmi těsné rozdíly. Duo Černý / Flek toho bylo v této jízdě důkazem. Víťa Hola svým třetím místě v jízdě překvapil. Radek Flek lehce chyboval a Víťa toho využil. Blažej Orlovski (PL) zůstal za Michalem Blahovským. Opravdu těsné roudíly. Ovšem ani Jirka Vyšín si nevede v celkovém pořadí špatně.
U dnešního reportu opravdu trpím. Připojení na internet je bída a přenos trvá strašně dlouho. Navíc je spojení nestabilní. Trpělivost je zde dnes na místě.
Kvalifikace kolo 3.
Buggy 2WD – poslední možnost zajet nejlepší výsledek. Pak už přijde sort na finále. A potom začne show. To se samozřejmě týká i této kategorie. Zde bude na TQ pozici stát Martin Zvára ml.
Buggy 4WD – Martin Bayer má TQ v této kategorii. Několikráte se mu povedl skok přes největší překážky vcelku. Pokoušel se o to i Jiří Mára. TÓth Barnabas o sekundu lepší jak Jiří Mára. V konečném pořadí máme TOP tyto tři piloty:
– Martin Bayer (TQ)
– Tóth Barnabas
– Jiří Mára
Buggy Martina Bayera
Formule 1 – Toni Stangl (AT) si bez potíží udržel TQ pozici na finále. Za ním to však bude ve finále hodně našlapané. Miloš Klaus dokázal zajet druhou pozici celkově. Patrik Maňoušek po saltu na finále až 4. za Jirkou Grochem. Nováček Petr Novák na prvním závodě sedmý. Dušan Růžička pak desátý. Miroslav Horák bude uzavírat startovní pole.
Stock 17.5 – tak zde to bylo pomalu od začátku jasné. Prim hrál Zdenko Kunák a má právem pozici TQ. Za něj se postaví Marek Černý. Adam Dubák dokázal zaujmout třetí místo na finále A. Gabor Forrai tedy až čtvrtý. Do Ačka se dostane, pokud zde pojede 10 modelů také David Černý.
Yokomo GT – tak zde Toník Pospíchal ovládl skupinu a zajel par excelent. Ovšem skupina další – Jarda Vala k nedostižení a má právem TQ. Igor Vlahovič zrychlil a nájezd 18 kol je skvělý výsledek. O dvě sekundy za ním Ladislav Mlčák. Také nájezd 18 kol. Matin Zvára st. bude pak čtvrtý. Celkové pořadí Yokomo GT máte níže. Modely druhé skupiny šly povinně na technickou kontrolu. A je to jen dobře.
Vala Jaroslav | 18 | |
Vlahovič Igor | 18 | |
Mlčák Ladislav | 18 | |
Zvára Martin st. | 17 | |
Jedlička Tomáš | 17 | |
Flek Vojtěch | 17 | |
Groch Jiří | 17 | |
Groch Oldřich | 17 | |
Toman Jiří | 16 | |
Pospíchal Antonín | 16 | |
Bayer Dušan | 16 | |
Janiček Martin | 15 | |
Volek Lukáš | 14 | |
Jurčák Miroslav | 14 | |
Ajmut Zdeněk | 14 |
Modified – i zde poslední možnost vylepšení. Za Zdenko Kunaka se postaví Zdeněk Hamák. I on a Jiří Mára dokázali najet v kvalifikaci 22 kol. Další pořadí uvidíte na MyRCM. Je to tam hodně našlapané. Stačí se podívat.
Video preview z kvalifikací je hotovo. Ale nahráno bude opravdu až v pozdních večerních hodinách. Má délku 6 minut cca a ukazuje, jak to zde v Hrotovicích probíhá.
Losovala se také skupina, která pojede soutěž o nejrychlejší kolo v opačném směru. Pojedou ji všichni jezdci kategorie Modified A a vítěz dostane poukza v hodnotě 1000 Kč na odběr zboží u fy Mibosport. Finále se jedou za malou chvíli.
Finálové kolo 1.
Buggy 2WD – Martin Zvára ml. potvrdil formu a vítězí před Tomášem Jedličkou. A má dostatečný náskok. Dušan Bayer třetí. Ten všam měl pouhou sekundu na Romana Bílka.
Buggy 4WD – C finále: pouze tři jezdci. Radim Kubina s dostatečným náskokem před Tondou Polívkou a Petrem Holčákem. B finále: 10 pilotů a velmi vyrovnané. Standa Malý poráží Dominka Maška a Jana Domanského. A finále bylo natočeno a Martin Bayer bez problémů bere první vítězství. Jiří Mára najel stejný počet kol, ale hodně ztratil. Tóth Barnabas třetí. Jízdu uvidíte později na záznamu.
Formule 1 – B finále: onroad kategorie zahájila kategorie F1 svým B finále. Miloš Pokorný poráží Miloše číslo 2 – Saturku. V A finále se příliš nedařilo favoritům – Milošovi Klausovi a Patrikovi Maňouškovi. Toni Stangl jasně první. Ovšem velmi dobře zajel Drahoš Hejtmánek (2.) a také Jiří Groch (3.). Prostě a jasně, chyby se trestají.
Stock 17.5 – B finále: Černý Adam dojíždí do cíle první. Jeho bratr po nehodě končí. Zde jede jediná žena v poli – Míša Saturková – nyní na třetím místě. A finále natočeno: TQ Zdenko Kunák a jasně a lehce vítězí. Marek Černý také v pohodě s nákokem druhý. Souboj Dubák / Forai vyšel dobře pro Adama Dubáka.
TQ pozice Zdenko Kunáka v kategorii Stock 17.5 ZERO
Yokomo GT – Dušan Bayer využil TQ pozice v B finále a nechává soupeře za sebou. A finále a 8 minut jízdy. Jarda Vala zatím opravdu k nedostižení. Igor Vlahovič dojíždí na druhém místě (bez chyb) a i on má náskok před třetím Ladislavem Mlčákem. Ten měl těsně za sebou Martina Zváru st. Twn už za sebou měl bratry Grochovi. Finále se obešlo bez vážnějších osobních kontaktů (u mého pohledu). S jedním incidentem s nasazováním se mi svěřil Jiří Toman.
Modified – C finále: Jiří Král s náskokem kola před soupeři. I zde jedou oba bratři Černí. David dojel druhý. B finále: vítězí Blažej Orlowski. Zde jsem nasazoval a padaly tresty STOP nad GO – Igor Lipták a Marcel Dostál chvíli stáli na vyhrazeném místě. A finále: souboj Mára / Kunák vyšel lépe o sekundu Jiřímu Márovi. Oba borci nájezd 22 kol a to je o kolo více oproti soupeřům. Marek Černý s podvozkem Schumacher třetí. I on měl co dělat se čtvrtým Tóthem Barnabášem.
Finálové kolo 2.
Buggy 2WD – zde máme jistého vítěze martina Zváru ml. O další pozice se kluci ještě poperou. Bude to mezi Dušanem Bayerem a Romanem Bílkem.
Buggy 4WD – Martin Bayer se stává vítězem kategorie. Dvě první místa mu stačí. V Ačku ale mýchají pořadím jednak Petr Hanák a také Václav Strupek ml. C finále má jistého vítěze (Radim Kuběna) a B finále nikoliv. Zde zabojoval Jan Domanský a vzal vítr z plachet soupeřům.
Formule 1 – dokonalá řežba v A finále, které uvidíte na záznamu. Ihned po startu skrumáž, kterou mnozí nepochopili. Jirka Groch pro technický problém v depu. Mnoho kolizí do mantinelů atp. Rakušan Toni Stangl už může být v klidu. Je celkově první. Jeho jízda nebyl nejrychlejší, ale čistá a přesná stopa = úspěch. Drahoslav Hejtmánek může začít pomýšlet na stupně vítězů. Miloš Pokorný se raduje z prvního místa v B finále.
Stock 17.5 – Marek Černý poráží Zdenko Kunáka a nejen oni sklízí potlesk od diváků. Tímto faktem však není o vítězi rozhodnuto. B finále je králem Adam Černý.
Yokomo GT – V B finále podruhé dominuje Dušan Bayer a pokud by byl v Ačku, pohyboval by se kolem 5. místa. V Ačku je dnes absolutním vítězem Jaroslav Vala, který nemá přemožitele. Igor Vlahovič ze Subaru Legacy B4 druhým místem je blíže stupni vítězů. Ale ohrozit jej mohou jak nyní třetí Martin Zvára st., tak i Ladislav Mlčák.
TQ Jaroslava Valy v kategorii Yokomo GT aneb Jaapan Super GT
Modified – C finále a Drahoslav Hejtmánek se bude snažit i v poslední jízdě a nebude sám. B finále: Mateusz Ogonowski také dělá nepořádek v pořadí. Tomáš Lipták doráží na Vaclava Sauera a daří se mu to. A finále, startovní představení a pak start. Na jeho konci si prohodili pozice Kunák / Mára a také třetím místem Víťa Hola také mýchá kartami. Uvidíme, co se bude dít v třetí jízdě. Ta bude natáčena.
Finálové kolo 3. aneb jak to nakonec dopadlo
Buggy 2WD – zde bude třetí Roman Bílek, který dnes naposledy jel podvozek Durango. Vítěze již známe – je jím Martin Zvára ml.
Buggy 4WD – Martin Bayer zkusil skočit oba velké skoky naráz. Otestoval podvozek Xray a ten nevydržel. Bližší info nemáme. Ale už mu o nic nešlo a tak mohl zariskovat. Třetí jízda rozhodla o pořadí celkově. Po prvním Martinovi Bayerovi je toto pořadí:
– Petr Hanák druhý
– Gabor Forrai třetí
– těsně pod bednou Václav Strupek ml.
Zbytek pořadí a podrobné výsledky na MyRCM. Kuba Šimurda v konkurenci osmý, Vojtěch Flek například devatenáctý.
Formule 1 – jaké bude pořadí ve formuli 1 ? Rakušanovi jeho prvenství již nikdo nevezme. Neskutečné – Patrik Maňoušek vítězí v poslední jízdě a takticky berou třetí místo celkově. Drahoš Hejtmánek skončil druhý. Miloš Klaus provedl rozborku auta přímo na trati :-).
Stock 17.5 – konečné pořadí po skončení A finále:
1. Zdenko Kunák
2. Marek Černý
3. Adam Dubák
Těsně pod bednou Gabor Forrai
Yokomo GT – A finále a je rozhodnuto. Igor Vlahovič potřetí druhé místo a tím pádem je celkově druhý. Martin Zvára st. nyní třetí a celkově tedy třetí. Souboj Ladislav Mlčák prohrál. Nyní první tři vítězové poskytnou interview pro RCMedia.cz a jejich pocity se dočtete v tiskové zprávě zanedlouho.
Modified – na konec závodu požár regulátoru v modelu Igora Liptáka (v galerii). Pak už závěrečná jízda dne, která byla natočena a je konec závodu. Pořadí v Modified na TOP místech:
1. Zdenko Kunák
2. Zdeněk Hamák
3. Jiří Mára
V rámci vyhlášení také:
Radek Voda – nejlepší juniro dne
Zdeněk Hamák – hvězda závodu
Závod se vydařil. Ukončení bylo ve slušnou dobu a pořadatel se snažil skončit v rozumnou dobu.
Snaha o hlídání čistoty jízdy zde je. Nádech „profesionality“ také. Způsob nasazování a technická kontrola před jízdou je dobrý nápad. jen si na něj zvyknout.
Od pátého místa poháry, pak i drobné ceny pro nejlepší Yokomo GT. Navíc interview z třemi nejlepšími piloty Yokomo GT je také s nádechem VIP kategorie.
Já si závod užil, hodně toho napsal, nafotil a něco natočil. Na další závod se těším a to hlavně na konkurenci v Japan Super GT. Už není co dodat. Končím dnešní seanci.
Pokud jste dočetli reportáž až do konce, díky za pozornost !!!
Mějte se fajn !!!