Open Challenge Brandýs onroad závod online

Igor Vlahovič


Je 17.11.2012 a já jsem přijal pozvání pana Jana Domanského (Profimidel.cz) na závod Open Challenge Brandýs. A to na celý víkend. Reportáž tedy bude probíhat ve dvou částech.

Dnes onroad report a při tomto reportu budu závodit v kategorii Stock ZERO. V neděli pak budu pouze reportovat a to offroad závod.

Takže program známe a vrhneme se na dnešní první část – tedy onroad závod.

Nejprve k cestě sem: cesta po D1 s rodinou v pohodě, za dvě hodinky a něco jsem byl na místě konání. Prvně jsme se ubytovali se ženou a synem (dcera je doma a užívá si s babičkami) a v tuto chvíli jsem již v depu. A to v tom redaktorském.

V 8:30 je prezentace v plném proudu a kromě toho běží organizovaný trénink. Ten vede, tak jako bude vést celý závod, Jan Blahovský. Přijdete k časomíře, potvrdíte vybranou kategorii, zaplatíte startovné, potvrdíte oběd a máte volno.

A nyní k areálu. Závod se koná ve sporthotelu, kde je vše na jednom místě. Tedy ubytování, restaurace, hala s kobercem, místa pro depa.  Dále pak fitcentrum, bazén a mnoho dalšího. Vše tedy na jednom místě. Pokud přijedete s rodinou, vyžití zde najdete.

Hala – velká s nataženým kobercem. Klasika se žlutým značením. Velká tribuna jezdců s oboustranným vstupem. Rozhled na dráhu v pohodě. Nahoře je galerie a je občas plná diváků.

Časomíra je AMB (opět klasika) a k dispozici je i wifi. Ozvučení je velmi dobré, slyším jasně povely od časomíry i zde v boční hale.

Stoly jsou zde k dispozici včetně několika lavic na posez.

Hala je poměrně slušně osvětlená a kromě toho je i proskledná. V depech je světla dost.

Online výsledky můžete sledovat ZDE. Na výběr mají závodníci z několika kategorií. Z toho Peugeot Cup je dnes asi tou nejzajímavější. Kdo nemá nic, může přijet na závod a půjčit si kompletní model včetně RC soupravy. A může tak okusti první závod v životě.

Na mě čeká zkouška modelu Serpent S411 Sport, se kterým dnes jedu kategorii Stock ZERO 17.5T.

Depo mám společné jednak s Radkem Vodou a také a Petrem Novákem. A tak bude o zábavu postaráno. Nudit se zde nikdo nebude.

První jízda ukázala, že Serpent má gripu na rozdávání. A tak model půjde na stolici k Radkovi Vodovi, aby mi ho zkontroloval. Ale jen to nezbytně nutné.

Zájem o závod byl. Přes 80 lidí na příhláškách. I zde to vypadá, že přihlášky budou zde na místě potvrzeny.

""

Kategorie Peugeot Cup – dnes hodně obsazená. To bude podívaná

 

Nyní Radek Voda pracuje na mém modelu. To bude záruka pohodové jízdy v kategorii Stock.

Byl jsem shlédnout trénink Hobby a Peugeot Cup a bude se fakt na co dívat. Stejná auta, pohodová jízdy přiměřenou rychlostí.

K dispozici jsou na tomoto závodě tyto kategorie:

"" 1/10 OPEN
"" 1/10 Stock
"" 1/10 Hobby
"" 1/10 Hobby Peugeot Cup
"" 1/10 GT
"" 1/10 Formule
"" 1/12 Pancar

Jak vidíte, je z čeho vybírat. Stačí kliknout na danou kategorii a máte výsledky na dlani. A to z tohoto reportu. No není to krása ?

Radek stále pracuje na modelu. zadní náprava ok, ale předek tragedie. Nebudu to komentovat. Ještě udělá downstopy a pak to teda pojede.

Auto jede po zásahu Radka dobře. Jen hodně točí. A tak přestanu mazat přední pneu na vnější straně.

Za malou chvíli bude rozprava a pak začneme ostrý závod.

V 10 hodin 10 minut proběhla rozprava pod vedením Honzy Blahovského a Honzy Domanského. Společné foto jezdců, základní informace.

""

Ranní rozprava

 

Začíná první kolo kvalifikace.

 

Kvalifkace kolo 1.

Formule 1 – Petr Novák přijel ze synem na tento závod. Petr v této kategorii v první jízdě ukázal, že to s bednou dnes zřejmě myslí vážně. Syn jede kategorii Hobby a je to pro něj změna oproti měřítku 1/18. V této kategorii jede dnes 8 pilotů. Dokonce i Zdeněk Hanzlík (jezdec MČR LS Onroad) jede tuto kategorii.

Pancar 1/12 – zde jedou jak modely 1/10, tak i 1/12. Méně obsazená kategorie v dnešním dnu. Dodo Ťažký jede „velkou“ 10ku Pancar. Vít Linhart vítězí v této první jízdě. zajímavostí je, že zde jedou pouze modely Serpent. Ať 1/10 či 1/12.

Hobby – zde můžete jet s modelem DARE RC  a karoserií Peugeot 207. Někteří tak využili možnosti startu jednak v kategorii Peugeot Cup a také zde v Hobby. Motory 21.5T jsou zárukou pomalejší jízdy. Příkladem může být Vít Linhart. Ani Aleš Kuda se v této kategorií neztratí. A zde jede právě David Novák a to s podvozkem Tamiya TT-01. Jan Petr s Ford Mustang Gt je nejlepší pilot a to právě nyní.

Stock – dvě skupiny. Pořadatel rozdělil jezdce nyní do dvou skupin. 5 a 5. Finále se pak ale pojede zřejmě společně. Nyní tedy jezdci mají více prostoru pro jízdu. Tady se potkám s mladým Radkem Vodou. A mohu přiblížit další známé tváře – Tomáš Svoboda, Michal Kneys či Aleš Matyášek. Tomáš Svoboda vítězí před Michalem Kneysem. Oba najeli 23 kol. Třetí Igor Vlahovič jen velmi těsně nechal za sebou Radka Vodu. Oba stejný čas, v podstatě podobný BEST LAP. To bude boj. Ovšem ani další jezdci se neztratí. Kvalifikace jsou teprve na začátku.

Peugeot Cup – první skupina byla podívaná. Mnozí jsou nováčci v RC modelu auta a bylo vidět i lovení modelu na trati. Někdo používal zpětný chod, aby se dostal do správného směru. Na trati byla vidět i stejná auta v barvě a mohla se plést. Servis pro kategorii je super – dojdete si pro nabitou baterii, dáte ji do auta a jste připraveni na další jízdu. Tato kategorie je opravdu pro všechny začínající. Nejlépe se v prvním kole ukázal Petr Semš. Sekundoval mu Kamil Řečínský. Více jak 15 modelů na startu je výborný výsledek. Zde jede i komentátor a šéf závodu – Jan Blahovský.

Modified – hodně obsazená kategorie. A také nejrychlejší. Víťa Hola, Michal Blahovský a další rychlí piloti. A Honza Blahovský komentuje každou jízdu. Na konci dne asi nebude mít hlas. Michal Blahovský se bude snažit ootvrdit formu z minulého závodu. Víťa Hola také nebude špatným soupeřem. A dokazuje to vítězstvím. David Čermák se bude snažit také kouknout na bednu vítězů. Michal Kneys jede tuto kategorii kromě Stock také.

""

Model Jana Domanského

 

Výsledky na MyRCM zatím nejsou, ale pracuje se na jejich zveřejnění.

Kategorie Peugeot Cup – opravdu stačí přijít na závod a tady se o vás postarají. Nabijí vám baterie, opraví model když je potřeba, kola si namažete sami. Prostě pohoda. Na závodě pak zjistíte, zda vás to bude bavit či nikoliv.

 

Kvalifikace kolo 2.

Formule 1 – Petr Novák potvrzuje kvalitou jízdy první pozici. Kolegu Aleše Matyáška nenechává klidným.

Pancar 1/12 – časomíra hlásí jednak pořadí v kategoriích (1/12 a 1/10) a pak i celkově v jízdě. Piloti tak mohou poměřovat síly mezi sebou. Vít Linhart opět v čele Pancar kategorie až do drobné chybky. Pak se před něj dostal Jiří Hatle.

Hobby – mladý David Novák není pomalu na tribuně vidět. Těžko ho vyfotit. S modelem jede pomaleji jak soupeři. Ale je na začátku kariéry. Možná slibné, kdo ví. Martin Saur, Vladimír Roček nebo Aleš Kuda jedou tuto pohodovku také. Jan Petr osedlal svého Mustanga opět dobře. Poněvadž i v druhé jízdě ukazuje kolegům kufr.

""

Modely kategorie Hobby na startu kvalifikace

 

Stock – Radek Voda se pečlivě připravil na jízdu. V depu stále něco ladí. A výsledek ? Radek nejen vyhrává svoji skupinu, ale nechává za sebou i Igora Vlahoviče. A to o sekundu. Jinak vítězem je opět Tomáš Svoboda. Michal Kneys díky kontaktu se soupeři dojel až za Igorem. Aleš Matyášek se utkal s Michalem Macháčkem. Oliver Havránek by býval zajel velmi dobře, kdyby se mu model nezastavil.

Peugeot Cup – opět řežba jak „Brno“. Jeden model měl stále karoserií pod koly. Nepoučil se z minulého kola a karoserii nevystřihl kolem kol více. Další pilot jezdil zběsile mimo stopu, občas couval atp. Nasazovači včetně mě se zde rozhodně nenudí. Pořadí v předu se vyměnilo – do čela nyní Kamil Řečinský. Prostředek pole je poměrně vyrovnaný. Nejméně kol nyní nakroužil Aleš Kuda. Honem dát akumulátor do nabíjecího centra a máme pohodu :-).

Modified – jak to vypadalo nyní ve skupinách této kategorie ? Martin Knespl najel 24 okruhů. V další skupině byl lepší Martin Sládek (25 kol). A nejlepší byl opět Víťa Hola. On a Michal Blahovský najeli jako jediný 27 okruhů. David Čermák drží místo před Dominikem Šulcem. Karel Šťěpánek je stále věrný značce Tamiya.

Já jsem byl na obědě s rodinou, abych se ihned vrátil ke své práci. Rodina šla na pokoj odpočívat. Mohu jen závidět :-).

 

Kvalifikace kolo 3.

Formule 1 – tři vyrovnaní piloti – Novák, Semián, Boček. Shodně nájezd 22 kol. Přitom minulá jízda byl více vyrovnaná a více jezdců najelo tento počet. Petr Novák bude mí Pole Position na startu. Udrží pak první pozici v každé jízdě ? Uvidíme.

Pancar 1/12 – každo jízdu zde vyhrál někdo jiný. Nyní to byl Dodo Ťažký. O 3 sekundy porazil Jiřího Hatla.  Finále bude zajímavé už tím, že pojedou spolu 1/12tinky a 10ky.

Hobby – Jan Petr vede model opravdu dobře. TQ na finále má již zcela jisté. Černý a jediný Peugeot 207 trochu po trati létá. Mladý Novák sbírá zkušenosti. V této kategorii, tak jako v Peugeot Cupu sbírají mladí jezdci zkušenosti.

Stock – Radek Voda už má jisté místo na startu před Igorem Vlahovičem. Třetí místo je extra nájezd. Ovšem Igor mu nedá nic zadarmo. Igor nyní jako Radek 24 kol. Oba zlepšení. Radek bude zřejmě stát na třetím místě na startu a bude odolávat Igorovi. TQ Tomáš Svoboda. Ladislav Rážek, Lukáš Nesét a Jan Neuwirth budou až za prvními třemi. Michal Kneys potvrdil druhou pozici.

Peugeot Cup – neskutečná řežba v B skupině. Piloti se očividně baví. Smějí se, hecují se a pořadatel se modlí, aby modely vyrdžely. A zatím safra drží. Kamil Řečínký by měl mít Pole Position na finále A. Alespoň dle výsledků by to tak mělo být. Zde se sčítají dva nejlepší nájezdy. Jan Blahovský bude startovat zřejmě ze čtvrté pozice do finále A. tato kategorie se mu líbí. Nemá s ní žádné starosti a může se věnovat řízení závodu. Pokud jede jízdu, najde se vždy náhrada. Tou je paní Domanská. A kdo že ještě jede tuto zajímavou kategorii ? Například: Jan Matoušek, Eduard Bartek, Rostislav Novák, Aleš Kuda, Michal Bureš.

Modified -Martin Knespl ovládl zcela svoji skupinu. Martin Sládek těsně soupeřil s Jirkou Kolmanem či Michalem Kneysem. TQ na finále A potvrdil skvělým výkonem Vít Hola. Michal Blahovský se musí spokojit s mítem číslo 2. David Čermák bude třetí. David trénuje v zimě na koberci, aby v létě kraloval v kategorii MČR Porsche.

Data se zatím nepodařilo na portál MyRCM dostat, přitom program se tváří, že data jsou na server odeslána. Zajímavé. Ale výsledky jsou zde tištěny a tak víte, jak vše dopadlo.

Zde máte krátké preview z kvalifikací tohoto závodu:

 

Za malou chvíli startuje finálové kolo číslo 1. Online výsledky již fungují. Chyba nebyla na straně pořadatele. Můžete se podívat na kompletní výsledky.

 

Finálové kolo 1.

Formule 1 – Petr Novák ihned po startu poujel soupeřům. Pokud nepotká jezdce o kolo, neměl by mít vážnější problémy. Signál ke startu zazněl poněkud dříve, ale jezdci to zvládli. Zdeněk Hanzlík ulomil závodě přednío kola v polovině závodu. Musí do depa opravovat. Konečné pořadí po jízdě Novák, Semián, Roček. Petr jednoznačně dominuje.

Pancar – Vít Linhart vs Dodo Ťažký. Pak Dodo chybuje a je vymalováno. Pořadí se tedy mění. 1/10 se mýchají s 1/12. Vít Linhart se jen chvíli raduje z první pozice, než rožštípe své šasi o hrazení. A zase změna.

Hobby – předčasný start Subaru Imprezza, ale vše se obešlo bez kolize. Jan Petr ihned zaujal vedení a to držel až do konce. Vít Linhart jej následoval. Vláda Roček tuto dvojici doplnil do trojice jezdců, kteří dojeli za sebou.

Stock – B finále: poměrné tvrdé finále, kde na jeho konci je to celkem vyrovnané. Jan Neuwirth najíždí 22 okruhů společně s Alešem Matyáškem a Lukášem Nesétem. Aleš si to druhé místo vyloženě vybojoval. A finále: Tomáš Svoboda v pohodě první metodou start – cíl. Nádherný a fair play souboj proběhl více jak 3 minuty mezi Igorem Vlahovičem a Radkem Vodou. Radek pak nechtěně poslal Igora mimo trať a tomu vypadla baterie. Radek mohl být třetí, kdyb se mu nepovolil tlumič. A tak druhou pozici obhájil Michal Kneys, třetí Ladislav Rážek. Igor i Radek sklidili potlesk.

Peugeot Cup – B finále – naprostá brutalitka, ale pro diváky velmi působivé. Karoserie pod koly, jízda mimo stopu i trať. Petr Soukup nakonec nejlepší před Tomášem Tunklem. A finále – více pohlednější. Také nájezdy tomu odpovídaly. Kamil Řečínský (21 kol) vítězí před Petrem Semschem (21 kol). Michal Bureš třetí s velmi malým náskokem před soupeři.

Modified – čtyři finálové skupiny této kategorie. Josef Horák je nejlepší v D finále. Ujíždí některým kolegům o více jak dvě kola. C finále (start natočen). Ostatně starty kategorií budou na záznamech (plus co se dělo po startu). B finále: opět o něco pohlednější. Dominik Šulc z první pozice před Honzou Domanským. Pozici drží až do konce jízdy. A finále: TQ Víťa Hola. David Čermák zůstal stát po startu. Michal Blahovský zajíždí nejrychlejší čas závodu. Čas stlačen pod 11 sekund. Víťa Hola končí pro technickou závadu. A tak se z vítězství raduje Michal Blahovský. Karel Doležal se díky odstoupeným soupeřům dostal na druhé místo. Rado Ďuraňa třetí po chybce. Krásná jízda.

""

Finálové jízdy započaly

 

Finálové kolo 2.

Formule 1 – Petr Novák v pohodě i v druhé jízdě. Ihned po startu ujel soupeřům a v klidu si dojel pro celkové první místo. A v podstatě i druhé a třetí místo je jisté. Béďa Semián je druhý, Petr Semch třetí.

Pancar – Dodo Ťažký končí těsně po startu. Ve vedení Jiří Hatle před Vítem Linhartem. Pouze tři modely na trati na konci jízdy.

Hobby – Jan Petr nejrychlejší v této kategorii. Jeho jízda je na pohled krásná, čistá. I druhé místo má v podstatě jisté Vít Linhart. O třetí pozici se bude ještě bojovat, protože nyní dojel třetí Martin Saur.

Stock – B finále: Lukáš Nesét vítězí a není tedy zde jistý celkový vítěz. A finále: start se i povedl, ale pak nastala série kolizí, kde ztratil Radek Voda. Igorovi se podařilo prokličkovat a udržel třetí místo za druhým Michalem Kneysem a celkovým vítězem Tomášem Svobodou. Ten umí jezdit tuto kategorii bravurně. Třetí pozice je tedy otevřená. Bude to mezi Igorem a Radkem. Oba mají super časy na kolo a těsné dojezdy.

Peugeot Cup – B finále a opět neskutečný nářez. Doslova. Ale je opravdu neskutečné, kolik modely DARE RC vydrží. Karoserie trpí, ale šasi drží. Pořadí v Bčku na prvních třech místech se nemění a pořadí je tedy: Soukup, Tomáš, Matoušek. A finále:zcela jiné pořadí i zde. Vít Linhart míchá pořadím. O pořadí zde tedy není rozhodnuto. A i zde se modely docal potkávají. Ale ja na co se dívat a diváci se také hodně baví.

""

Vojtěch Soukup dokáže jezdit i s promáčklou karoserií. Bohužel než dojel ke kameře, opravila se 🙂

 

Modified – podíváme se na jednotlivé vítěze finálových skupin: D finále Josef Horák a potvrzuje první místo. C finále: Jan Horáček vítězí a není zde rozhodnuto. B finále: Dominik Šulc je vítězem Bčka. A finále: souboj o čas na kolo mezi Michalem Blahovským a Víťou Holou. A protože Michal vítězí podruhé, stává se vítězem Modified kategorie. Ostatní pozce jsou otevřené.

V depu mechanika Peugeotů je stále dost práce. Nabíjení akumulátorů, drobné opravy, pájení atp. Ten člověk je k nezaplacení :-).

 

Finálové kolo 3. – aneb letem světem

Formule 1 – Petr Novák naposledy dokazuje převahu nad soupeři. Gratulujeme k vítězství metodou START – CÍL !!! Další pozice: Bedřich Semián, Jakub Roček.

Pancar – vítězem zde je Jiří Hatle. Gratulace. jen by to chtělo více modelů na trati. Bylo by to zajímavější.

Hobby -tak zde to je jasné. Jan Petr slaví triumf. Za ním pak Vít Linhart a Martin Saur.

Stock – krásná jízda Igora Vlahoviče a Radka Vody. Těsné souboje a Radek krapet rychlejší. Defenzíva Igora trvala skoro až do konce. Radek zaslouženě třetí na tomto závodě. Tomáš Svoboda je jasným vítězem. Michal Kneys jako druhý již na jízdě nebyl.

 

Peugeot Cup – B finále a HARD CORE. Neskutečný zážitek, který byl i natočem !!! Níže vidíte i pilota No.1, který dokázal dojet i s takto zdeformovaným modelem.

""

Petr Soukup nejen vítězí v poslední jízdě. Dokázal dojet i takto „zdeformován“ !!!


A zde máte tři nejlepší této kategorie:

1 Vít Linhart
2 Kamil Řečínský
3 Michal Bureš

Tato kategorie má dle mého názoru budoucnost.

Modified – souhrnem: D finále a vítězem jízdy Lukáš Nesét. C finále: a máme zde nového vítěze jízdy Martina Berana. Zde se měnilo pořadí stále. B finále: opět výborně Dominik Šulc. A finále zakončilo dnešní onroad sérii. Dvojice Hola / Blahovský se odpoutala od zbytku pole a jela si svoji ligu. Zde máme první tři nejlepší této kategorie:

1 Michal Blahovský
2 Vítězslav Hola
3 Karel Doležal

 

Závod je na samém konci. Na podrobné a přesné výsledky se podívejte na portál MyRCM. Viz odkazy výše.

Vyhlášení výsledků proběhlo za účasti většiny pilotů. Někteří odjeli dříve. A návštěvou nás poctil i majitel společnosti Domanský s.r.o. pan Domanský osobně a účastnil se předávání cen.

Co napsat na závěr této závodní akce ? Asi takto:

– v podstatě pohoda, až na pár vzrušení vše v klidu

– pořadatel se snaží o dohled nad čistotou jízdy

– komentář po celou dobu jízdy

– možná občas lehké prostoje mezi jízdami v kvalifikaci. Je to názor některých jezdců. Ale všechno v limitu dle mého názoru. Kdo jede dvě kategorie, čas mu lépe ubíhá. Ve finále už to svištělo. pak se to vysvětlilo. Pozdní přihlášky až na místě !!!

– vynikající a zábavná kategorie Peugeot Cup s komplexním servisem

– vynikající ozvučení. Vše je jasně slyšet i v druhé hale

– já jsem si závod užil a kategorie Stock se mi líbila

– kompresor

– stravování v místě konání

 

Jinak dnes ještě nahraji videa preview z finálových jízd a jdu odpočívat.

Zítra pokračujeme reportáží z části druhé tohoto závodu – offroad. Zde nebudu závodit, pouze reportovat.

""

Závěrečná fotka týmu Serpent