FšeStock legálně v Holešově

webbaker


Velmi symbolicky na datum 01.12.2012 vyšel první oficiální závod kategorie FšeStock v Holešově.

A i přes to, že se, ve stejném termínu, konal závod i v Hrotovicích, kam jeli někteří jezdci, kteří mají o novou kategorii FšeStock zájem a někteří zase nemohli přijet, ať už z pracovních či zdravotních důvodů, se nakonec v kategorii sešla velmi zajímavá účast.

Po první rozjížďce se dohodlo, že se dnešní závod pojede na minimální kolo 16s a průběh závodu ukázal, že to byla skvělá volba. V průběhu rozjížděk si jezdci perfektně zvládli nastavit své auta na stanovený limit a ve finálových jízdách se už jelo s nastaveným autem „na plný plyn“ J

Téměř neuvěřitelné bylo, že 7 z 9. jezdců zvládlo, v průběhu finálových jízd, zajet své nejrychlejší kolo v intervalu 16,01 – 16,30s, což bylo něco naprosto nečekané !!! Teoreticky to znamenalo, že vlastně téměř všichni mohli pomýšlet na stupně vítězů, byť každý jel s úplně jinou technikou. Rovněž karambolů bylo naprosté minimum. To ale neni nic překvapivého. Pokud totiž jedou téměř všichni jezdci stejnou rychlostí a to takovou, kterou i zvládají uřídit, tak těch kolizních situací je naprosté minimum. Neni totiž nic horšího, než když má jezdec vyloženě „přemotorované“ auto, které je nad jeho řidičské možnosti a snaží se, s tímto autem, jet co nejrychleji. Tak takový jezdec je potom přímo pohromou pro ostatní jezdce, kteří s ním musí jet ve stejné skupině !!! L

Rovněž naprosto neuvěřitelné by se mohlo zdát, že i když téměř všichni jezdci zajeli svá nejrychlejší kola těsně nad 16s, tak za všechny finálové jízdy došlo k „prošvihnutí“ pouze jediného kola !!! a to ve třetí finálové jízdě, kdy se Mirek snažil probojovat na 1. místo a ve čtvrtém kole se mu to, díky zvýšení rychlosti na rovince, sice podařilo, ale současně to i znamenalo, že byl přece jen o malý kousek rychlejší, než byl stanovený limit. Nechal se tedy předjet a potom jel celou jízdu v těsném závěsu za prvním a čekal na nějakou drobnou chybu, aby se dostal „jako na první místo“, bez prošvihnutí kola. Byl to krásný souboj a protože už ani jeden z nich žádnou chybu neudělal, tak dojeli do cíle těsně za sebou, v nezměněném pořadí.

Zde je výsledkovka, podle součtu umístění … http://www.myrcm.ch/cz/blansko/20121201_339326/FseStock/index.html

A takto vypadá výsledkovka, když by se sčítaly kola a dojezdový čas:

 

Šumi ………………….. // … 18/5:06 … 19/10 … 19/12 … // … 38/10:22

Meloun Miroslav ml. … // …. 19/17 …. 19/17 … 18/13 … // … 38/10:34

Macháček Petr ……… // …. 19/14 ….. 17/11 … 18/04 … // … 37/10:18

Kavánek Ivo ………… // ….. 18/02 …. 18/17 … 18/07 … // … 36/10:09

Cendelín Milan ……… // ….. 18/13 …. 18/10 … 18/04 … // … 36/10:14

Meloun Miroslav ……. // ….. 17/04 …. 18/15 … 18/05 … // … 36/10:20

Novosad Ivo ………… // ….. 10/00 …. 18/04 … 17/16 … // … 35/10:20

Stodola Fanán ……… // ….. 16/01 …. 12/00 …… 0 …… // … 28/10:01

Simon ……………….. // ….. 13/06 …. 15/18 … 12/07 … // … 28/10:24

 

V této kategorii, JAKO JEDINÉ !!!, si můžou jezdci přijet zazávodit i s autem tzv. „srdeční záležitost“ J, se kterým by, v jakékoliv jiné kategorii, buď nemohli jet vůbec, nebo by to nemělo naprosto žádný smysl. Této možnosti dokonale využil Milan, který postupně dolaďoval svůj nádherný vůz a třetí finálovka mu už vyšla naprosto skvěle. Asi každý musí uznat, že přijet si zazávodit s takovýmto krasavcem, je opravdový zážitek …