Na sklonku minulého roku 2012, tedy přesněji 29.12.2012 se jel v pořadí již čtvrtý závod Yokomo GT Series v rámci mezinárodních závodů MIBOSPORT Winter season 2012/2013, který se koná v aréně hotelu SPORT-V-HOTEL v Hrotovicích u Třebíče.
Startovní listina tohoto závodu čítala 15 jmen a mezi nimi jsme marně hledali dosavadního lídra průběžného pořadí Jaroslava Valu, který ovšem jel v rámci MIBOSPORT Winter season 2012/2013 jinou kategorii, chyběli i další jezdci, kteří startovali v předchozích závodech, ale na druhou stranu přibyli do startovní listiny další noví piloti.
Již v pětiminutových rozjížďkách se nejlépe dařilo Igoru Vlahovičovi, který najel 21 kol s časem 5:14.252. S počtem kol 20 si účast v A finále s přehledem zajistili: Martin Zvára st., Jiří Groch a Miroslav Jurenka. Ovšem o zbylá čtyři místa ve finále A bojovalo sedm jezdců. O postupu rozhodovala až třetí rozjížďka kde nejlépe zajel Vojtěch Flek a zajistil si pátou postupovou pozici. Šestý do finále A postupoval Oldřich Groch a to o pouhých šest desetin vteřiny před sedmým Dušanem Bayerem. Osmé poslední postupové místo pro finále A urval Jiří Toman před Vladimírem Šulcem.
Nejrychlejší kolo v kvalifikacích zaznamenal časem 14.582 sec Igor Vlahovič.
Ve všech třech finálových jízdách dominoval Igor Vlahovič, který vždy poodjel ostatním soupeřům a třikrát zvítězil stylem start-cíl. O druhé a třetí místo sváděli nádherné souboje VIP host Miroslav Jurenka a Martin Zvára st. Martinovi ovšem nevyšla druhá finálová jízda a ve třetí musel tvrdě bojovat aby uhájil stupně vítězů. Třikrát čtvrtý dojel Jiří Groch a celkově mu patří též čtvrté místo. Páté místo vybojoval Vojtěch Flek před Oldřichem Grochem. V boji o sedmé místo byl úspěšnější Dušan Bayer před Jiřím Tomanem.
Finále B vyhrál Petr Novák a obsadil tak celkově deváté místo před Antonínem Pospíchalem. Další pořadí od jedenáctého místa: Martin Janíček, Zdeněk Ajmut, Vladimír Šulc, Tomáš Kristek a Jiří Hrubeš.
Hlasy jezdců bezprostředně po dojetí závodu:
Igor Vlahovič, první místo: „Dnešní závod byl jedním slovem parádní a z vítězství mám ohromnou radost. Dráha byla výborně postavená a naprosto mi vyhovovala což se projevilo již v rozjížďkách, které jsem vyhrál a zajistil si pole-position. I finálové jízdy jsem měl plně pod kontrolou, když jsem šel za vítězstvím. Nicméně velice mě mrzí, že do závodu nenastoupil Jarda Vala, který byl velice silným a vyrovnaným soupeřem. Zatím nevím jaké důvody ho vedly k neúčasti právě i z důvodu jeho aspirace na celkové vítězství. Na druhou stranu i VIP host Míra Jurenka a samozřejmě Martin Zvára st., kteří dojeli na druhém a třetím místě byli důstojnými soupeři a stačilo i jedno zaváhání a vše mohlo být jinak. Jinak bych chtěl složit poklonu všem jezdcům finále A za skvělý závod!„
–
Miroslav Jurenka, VIP host, druhé místo: „V první řadě bych chtěl poděkovat Mibosportu za zapůjčení modelu GéTéčka a za možnost se s ním svézt a porovnat s velkým měřítkem 1/5 jak se auto bude chovat. Svezení je velice příjemné a auto je takzvaně hodné, není potřeba se s ním prát, navíc je víceméně bezúdržbové, neboť jeden set-up funguje všem a po celý závod, zde není co řešit. Doporučuji na svezení, fantastické souboje, všem to jede stejně rychle a záleží více na jezdci jak na technice.„
–
Martin Zvára, třetí místo: „Dnes byla trať pro mě trošičku náročnější neboť obsahovala pasáže které moc nemusím, ale bylo to pro všechny stejné. Soupeři dobrý, Igor Vlahovič nám poodjel, Míra Jurenka mě pěkně prohnal a porazil, z čehož nijak nesmutním naopak jsem si užíval vzájemné souboje.„
–
Výsledky závodu:
1 Vlahovič IgorCZ 23:1, 2:1 [1:1]
2 Jurenka MiroslavCZ 43:2, 2:2 [1:3]
3 Zvára Martin st.CZ 51:2, 3:3 [2:8]
4 Groch JiříCZ 82:4, 1:4 [3:4]
5 Flek VojtěchCZ 92:3, 1:6 [3:6]
6 Groch OldřichCZ 102:5, 3:5 [1:5]
7 Bayer DušanCZ 132:6, 1:7 [3:8]
8 Toman JiříCZ 142:7, 3:7 [1:8]
9 Novák PetrCZ 23:1, 2:1 [1:2]
10 Pospíchal AntonínCZ 31:1, 3:2 [2:2]
11 Janiček MartinCZ 62:3, 1:3 [3:4]
12 Ajmut ZdeněkCZ 81:4, 2:4 [3:5]
13 Šulc VladimírCZ 93:3, 2:6 [1:7]
14 Kristek TomášCZ 112:5, 3:6 [1:6]
15 Hrubeš JiříCZ 121:5, 2:7 [3:7]
–
YOKOMO GT ENDURANCE
Díky rekordnímu počtu účastníku čtvrtého závodu MIBOSPORT Winter season 2012/2013 a tím i pozdního ukončení celého závodu bylo nuceno vedení série po dohodě s týmovými manažery zkrátit původně plánovaný osmihodinový závod na polovinu, tedy čtyřhodinovku, tak aby se vše stihlo do brzkých ranních hodin. Neboť v aréně hotelu již ráno měla probíhat jiná sportovní akce.
–
Na startovní listině bylo zapsáno sedm tří až čtyřčlenných týmů:
.
Masters.cz/CZ: Igor Vlahovič, Patrik Maňoušek, Miloš Klaus
Bayer Racing/CZ: Dušan Bayer, Aleš Bayer, Jiří Rybák, Roman Bílek
Mibosport Team/CZ: Michal Bok, Jiří Toman, Vojta Novický, Jiří Hrubeš
Yokomo Team/CZ: Dominik Mašek, Vojta Flek, Radek Flek
KL-Shop/CZ: Martin Zvára st., Martin Zvára ml., Míra Jurenka
RC Prof/HU: Barnabas Toth, Gabor Forrai
Noname/CZ: Matěj Šulc, Dominik Šulc, Vladimír Šulc, Marcel Dostál
–
Na startovním roštu je již vše připraveno a přesně ve 23:30 hod. je závod odstartován. Jak je již dobrým zvykem i vytrvalostní závody se jezdí jako sprint i když na podstatně delší vzdálenost. Do prvního stintu nominovaly všechny týmy nejrychlejší piloty a prvních 10 minut jezdily všechny vozy pohromadě v rozmezí pár vteřin a tento trend pokračoval i dále. Velkou neznámou je ovšem výdrž akumulátorů. Vydrží až do povinné zastávky v boxech po 30 minutách?
–
Pětadvacátá minuta závodu dala jasnou odpověď, nevydrží nebo alespoň nevydrží všem a závod se začíná dramatizovat. První k výměně akumulátorů mimo vyhrazené povinné okno zajel tým Mibosport a ztratil své vedení. Po dvou minutách ovšem nyní již k povinné zastávce zajely všechny týmy. V této chvíli se ujal vedení maďarský tým RC Prof – Barnabas Toth, Gabor Forrai a od této chvíle své vedení v závodě již nikomu nepřepustil.
–
Některé týmy v této chvíli začaly měnit strategii a půlhodinový stint s povinnou zastávkou začaly dělit a raději vyměnily akumulátory častěji.
–
Ve druhé polovině závodu se již začaly u některých týmů objevovat i technické problémy a bylo nutné opravovat což vedlo k citelným ztrátám i z toho důvodu se pomalu začalo ustalovat pořadí: 1. RC Prof, 2. KL-Shop, 3. Masters.cz, 4. Bayer Racing, 5. Yokomo Team, 6. Noname Endurance a 7. Mibosport Team.
–
Tým Masters.cz se ke konci závodu díky technickým problémům propadl pořadím až na šesté místo a mezi druhým a třetím týmem KL-Shop a Bayer Racing je nejmenší rozdíl na trati.
–
KL-Shop připravil nejen sobě, ale i všem ostatním doslova infarktový závěr. Chyběla necelá minuta do šachovnicové vlajky když se model týmu KL-Shop pomalu došoural do depa k výměně akumulátorů a na trati mohutně stahoval jeho v této chvíli nepatrný náskok tým Bayer Racing. Výměna proběhla velmi rychle a vůz týmu KL-Shop vyjel opět na trať. Tak, tak to hoši stihli a protli cílovou čáru po čtyřech hodinách jako druzí za vítězným maďarským týmem RC Prof. Třetí se ztrátou kola skončil tým Bayer Racing.
–
Putovní pohár YOKOMO GT ENDURANCE tedy putoval do Maďarska, ale každý účastník si odnesl cenu.
–
Výsledky závodu YOKOMO GT ENDURANCE:
1. RC Prof
2. KL-Shop
3. Bayer Racing
4. Noname Endruance
5. Yokomo Team
6. Masters.cz
7. Mibosport Team
–
Michal Bok, promotér YOKOMO GT Series a MIBOSPORT Cup: ”Vím, že jsme museli udělat kompromis a z osmihodinovky udělat čtyřhodinovku, proto mě velice těší kladné ohlasy jezdců i týmů po skončení vytrvalostního závodu.„
„I když na bilancování je ještě příliš brzy, sezóna končí až v půli března, musím říct, že jsem s dosavadním průběhem YOKOMO GT Series velmi spokojen a těší mě ohlasy na tuto sérii. Je vidět, že značkové poháry s jasnými pravidly, jak konstrukčními tak i sportovními, tu mají své místo a nachází si čím dál větší oblibu i například pro svoji finanční nenáročnost.„
–
Kalendář závodů Yokomo GT Series:
1. 27.10.2012
2. 11.11.2012
3. 01.12.2012
4. 29.12.2012 + Endurance 8 hod. YOKOMO GT Series
5. 12.01.2013
6. 09.02.2013
7. 23.02.2013
8. 16.03.2013
–
MIBOSPORT
Firma zahájila svou činnost v roce 2008 kdy se stala výhradním distributorem modelářské firmy Speed Passion do České republiky. V současné době je výhradními distributory značek: MR33 (Marc Rheinard Products), Shepherd, ABEC35, Sonic pro Českou Republiku a značky Yokomo pro střední, severní a východní Evropu. Firma Mibosport navázala úzkou spolupráci s bratry Rheinardovými a také rodinou Schäferových, která vyrábí podvozky Shepherd. Nejužší spolupráci ovšem navázala s firmou Yokomo, u které se mimo jiné podílí i na vývoji nových produktů. Od svého vzniku v roce 2008 firma Mibosport pořádá závody RC modelů. Jen v minulé zimní sezóně navštívilo závody 220 jezdců z 6ti zemí. Početným startovním polem tak i vysokou kvalitou jezdeckého složení se stal seriál závodů MIBOSPORT Cup největším nejen u nás, ale zařadil se i mezi několik málo prestižních evropských podniků.
Tradiční japonský výrobce rádiem řízených modelů aut, který se specializuje pouze na elektrické modely. Značka Yokomo je největším výrobcem RC drift produktů na světě. V závodní sféře značka vyrábí jak podvozky pro kategorie onroad, tak i offroad a je několikrát mistrem světa. Největší osobností RC modelů aut je legenda Masami Hirosaka, který se neustále spolupodílí na vývoji podvozků Yokomo.
–
–
Zdroj úvodní foto: RCmedia.cz
Počet zobrazení: 173