Xray Challenge Czech Holešov 26.1.2013 online

Igor Vlahovič


Po delší době jsem zavítal na závod Xray Challenge Czech do Holešova. Já to tu už znám. Ale dnes jsem přijel hlavně kvůli testu kategorie FšeStock.

Už po ránu jsem zašel za propagátoterm této kategorie Romanem Štalmachem a zjistil si základy a princip závodu. První jízda se jede 3 minuty naplno a pak se omezí výkon modelu o cca 20%. Pak se zjistí nejrychlejší a nejpomalejší čas na kolo a stanoví se průměrné kolo. Dle stanoveného času se pak bude model dále dolaďovat. Jde vlastně o to, aby se vytvořil vláček modelů a rozhodovala jen stopa a jezdecký um.

Zkoušel jsem Yokomo GT a mám zatím málo gripu. Je zde jiný koberec jak v Hrotovicích. Ale ten se bude v průběhu dne měnit. Ale jinak profil trati mi vyhovuje.

Za časomírou opět Pavel Magda. Nyní ráno je stanoven 5ti minutový trénink pro všechny. Přes 100 přihlášených si žádá koordinaci.

Online podrobné výsledky můžete po celý den sledovat na níže uvedených odkazech:

"" FseStock
"" TC Open Modified
"" TC Super Stock 9,5
"" World GT
"" TC Start 17,5
"" Formule 1
"" Off-road vse dohomady
"" Off road 4WD 1:10

 

Vidíte, že kategorií je dostatečný počet a je z čeho vybírat. Fšestock (někdy píšu VšeStock) je také hojně obsazený. Jsem osobně zvědav na soupeře. Ranní volný trénink tedy probíhá v plném proudu.

Ranní trénink je opět organizovaný po 5ti minutách. Kategorie F1 a Wordl GT mají trénink zvláště.

Závod bude řídit Pavel Magda, který bude dohlížet i na čistotu jízdy. Pak tu nechybí Martin Kořínek, jakožto ředitel závodu.

Dohodnul jsem se s Romanem Štalmachem, že budu stát na tribuně u něj a on mi bude udávat rady, jak postupovat v ladění modelu. Tak za to jsem rád.

Naše depo Maňoušek, Klaus, Novák a Voda – bude zárukou celodennní zábavy.

""

Ředitel závodu pan Martin Kořínek v depu

 

Dnes na závod přijeli jezdci z Ostravy (Roman Krejčí, Tomáš Rajdus a další). Kluci ze Zlína (Pavel Novotný a spol.) a mnoho dalších. Dnešní závod má opravdu velkou účast.

Vedle mají depo Kratochvílovi a spálil se jim zdroj. A to je tedy závan.

Hudba po ránu hraje a to se mi vždycky líbí. Pavel Magda dává čísla na pozice nasazovačů. Na vše důkladně dbá. A zároveň registruje závodníky.

Vyzkoušel jsem mazání LRP a grip modelu Yokomo GT se nepatrně zlepšil. Ale stále to není ten 100% grip z Hrotovic. Ale stopa je příjemná a již jsem si na ni zvykl. Auto jede opět poslušně a dělá to, co chci.

Roman Štalmach se u časomíry radí s Pavlem Magdou. Zřejmě ohledně rozdělení kateogorie VšeStock. Na konci závodu si na ni udělám vlastní názor. Ale nebudeme předbíhat.

Po ránu si Martin Marek připevnil Go Pro kameru na model a odkroužil s ní 3 kola. Zde máte pohled z kokpitu modelu:

 

Nyní měla krátký trénink i offroad kategorie a za malou chvíli proběhne rozprava. Pak již začne vlastní závod. Jinak offroad profil trati je jednoduchý a diametrálně se liší od jiných typů závodů. Je tu méně skoků a nástrah pro offroad stroje.

Na rozpravě se sdělilo vše podstatné a konec závodu je naplánován na 20:00. Je nyní 13 skupin. Mezi jízdami 3 minuty. Na nikoho se čekat nebude.

 

Kvalifikace 1

FšeStock – dvě skupiny. Dle Romana Štalmacha první skupina neměla omezení. Jedou v ní junioři a méně zkušení jezdci. Zde byl nejlepší Jan Kupský. Druhá papírově silnější skupina jela první tři minuty naplno a pak se měl omezit výkon stroje o cca 20%. Jízdu vyhrál Ivo Novosád, druhý jsem dojel já. Kolo měl Ivo o sekundu lepší jak já. Zbytek jezdců se pohyboval kolem 15 sekund na kolo. Roman Štalmach měl kolo také pod 15 sekund a nyní stanoví kolo, které se nebude moci překonat. Jinak vám to při rychlejší jízdě kolo jednoduše nezapočítá. Fakt zajímavý přístup v této kategorii. Jsem zvědav, jaký čas se stanoví a jak si budu případně hlídat, že časem nebudu nepatrně zrychlovat.

POZOR: nakonec se stanovil čas na kolo 14.5 sec. Takže já jsem nyní jel na hraně. Bylo mi doporučeno snížit výkon o cca 10%, abych nepřišel o započítání kola. No teda. Už to začíná být zajímavé. A když budu zrychlovat, budu dále ubírat. To budu muset taktizovat a nejet jako o život. Ale také mohu výkon nesnižovat a vždy v některé části tratě zpomalit úmyslně. Když budu mít teoreticky náskok.

TC Open – i zde dvě skupiny. Petr Novotný ovládl tu první. Druhá byla ve znamení souboje Davida Němčeka a Jardy Kopeckého. Zbytku pole ujeli dostatečně. Zde jede i Petr Rovný, který se zde prý vozí na pohodu.

TC Superstock – dvě skupiny i zde. Karel Kratochvíl zvítězil, ale ještě neskončila jízda a někteří jezdci již slézali z tribuny. A to se Karlovi nelíbilo. Karel se časem přiblížil první skupině, kde jel dobře Tomáš Marek a Pavel Novotný. Celkově byla druhá skupina vyrovnaná.

World GT – zde startuje horké eso Roman Krejčí. Ovšem zde to bude dnes hodně vyrovnané. Libor Holub jej nyní potrápil docela slušně. Ale pak měl závadu. Ostatní piloti jsou hodně pozadu. Ještě snad Ladislav Holásek se časem na kolo Romanovi přiblížil.

""

Roman Krejčí (vlevo) je v kategorii World GT zkušeným matadorem

 

TC Start – tři skupiny. Jan Zádrapa se ukázal dobře v pvní skupině. Radek Voda velmi dobře v druhé skupině a zajel zatím nejrychlejší kolo. Filip Rajdus, Jarda Kopecký st. a mnoho dalších jede právě tuto kategorii. Nejlepší v tomto kole je David Němček. Pavel Martinec je druhý nejlepší.

F1 – dvě skupiny. Tomáš Rajdus všem v té první ujel. Jel čistě a bez chyb. Petr Novák se v závěru posunul na druhé místo. První skupina byla ve znamení dvojité návštěvy žlutého monopostu u mne v depu. Copak jsem nasazovač ? :-). Patrik Maňoušek jede dnes novou karoserii a povedla se mu. A navíc zajel super výsledek.

Offroad – zde si jezdci občas zkracovali dráhu a Pavel Magda je musel napomínat. Od příště již budou padat tresty. Zde jede i Martin Kořínek s novým strojem Xray. A je to zde – Martin dostal STOP and GO již nyní. Ludva Kurečka s Jardou Kopeckým ml. bojovali o první pozice.

 

Kvalifikace 2

FšeStock – tak B skupina má čas 17.5 sekundy na kolo. Tady ale nikdo problém neměl. Martin Vojtěch byl nejlepší. A skupina má tedy čas na kolo 14.5. A zde už se kola nazapočítávala. Já jsem se sníženým výkonem o 10% zajel best lap 14.507, to je stále na hraně. A to jsem jel oddychově. A tak výkon půjde o dalších cca 10%. Abych nemusel před smyčkou zvolňovat. Petr Macháček kolo nepokořil, ale i tak najel o kolo méně. Je to opravdu zajímavá kategorie a zdá se, že Yokomo GT je v nastavení Yokomo série dobře nastaveno. Jen je potřeba lehce snížit výkon.  A když umíte držet stopu a chce se vám uvažovat, pak možná zvítězíte.

""

Manželé Stodolovi jsou taktéž pravidenými účastníky

 

TC Open – Petr Novotný válcuje své kolegy ze skupiny. Karel Mikuš na něj ztratil dvě kola. David Němček stále drží prim před Jardou Kopeckým. Martin Kořínek jede i zde a dojel nyní třetí – se ztrátou.

TC Superstock – krásně vyrovnaná skupina číslo 1. V čele Jirka Cigánek. Matěj Bábovský v jedné setině za ním. Krása. 24 okruhů pak najeli v druhé skupině Pavel Novotný společně s Ladislavem Lebánkem a Martinem Markem.

World GT – Roman Krejčí dominuje celé skupině. Libor Holub má na to, aby dnes byl druhý. Ríša Granát může pomýšlet na třetí pozici na finále.

TC Start – zde jede i Jiří Kunz. Kolem něj jsou junioři. Na tribuně to vypadá zajímavě. Oliver Havránek s Janem Zádrapou juniorem velmi pěkný souboj. Radek Voda opět poujel soupeřům. A to i Filipu Rajdusovi. David Němček opět vedl. Pavla Martince nyní velmi těsně porazil Jan Mikulenka. Za nimi to bylo již velmi vyrovnané. Rychlost modelů je výborná. Přesně Stock.

F1 – Petr Novák změnil motorizaci. A hned se mu jede lépe. Tomáš Rajdus opět klidnou jízdou první před Tomášem Brodským. Patrik Maňoušek nyní nejel čistě a toho využil Milan Peška. A také Ivo Kavánek. Miloš Klaus se neustále převracel.

Offroad – opět napomínání jezdců za zkracování tratě. Jarda Kopecký jel nejčistěji a zvítězil. Ludvík Kurečka se zařadil za něj. Ovšem na konci dostal Ludva ještě STOP and GO za narážení zezadu. Martin Kořínek třetí.

Jinak jsem si dal v bufetu vynikající gulášek.

 

Kvalifikace 3

FšeStock –  Fanán Stodola měl štěstí a hranici 17.5 sekundy a bude hrát prim v B finále. Já jsem si sice snížil výkon, ale i tak jsem 4 kola ztratil. Takže jsem výkon snížil nedostatečně a nebo jsem minul smyčku (jel jsem po dřevěném hrazení). Přitom na rovince jsem byl již pomalejší jak někteří soupeři. A tak dobře zajeli Ostrava RC Veteran a Karel Mikuš sen. Já sice budu mít TQ na finále A. Ale jak pojedu ? Možná budu brzdit pole před cílovou páskou a běda, jak mne někdo sestřelí zezadu. Chci čistou fair play jízdu. Je to fakt zajímavá kategorie. Hrajete si s výkonem modelu a neradujete se ze svého zlepšování. Je to spíše naopak. Hrajete si s % výkonu a to tak, aby jste měli rezervu.

TC Open – David Němček obhájil TQ pozici na finále A. Jarda Kopeclý se zařadí za něj a třetí bude startovat Martin Kořínek. Petr Rovný, Miroslav Křížek a daší pojedou finále B.

TC Superstock – tak zde ukořistil TQ pozici Ladislav Lebánek. Tomáš Marek a Pavel Novotný na něj budou tlačit. Ale ani Martin Marek a Jiří Cigánek nemusí být mimo hru. No bude se na co dívat.

World GT – tuto jízdu Roman Krejčí nedokončil. Nicméně TQ mu již nikdo nevzal. Libor Holub bude zřejmě jezdit na druhé pozici. Laďa Holásek bude soupeřit asi s Ríšou Granátem.

TC Start – TQ David Němček. Krásné druhé místo vybojoval Pavel Martinec. Jan Mikulenka mu bude těsně v patách. Oliver Havránek, Miroslav Šujanský a další jezdci budou ve finále B.

F1 – šílená nehoda Patrika Maňouška, kdy F1 vylétla do našeho depa a pilotovi upadla hlava. Za malou chvíli za ním přiletěla formule Miloše Klause. Tam pilot zůstal v kokpitu. Ty monoposty by měly opravdu zpomalit. Buď to umím uřídit a nebo si snížím výkon na přijatelnou hodnotu. Tato poznámka platí všeobecně a není mířena na tyto nehody. TQ v této kategorii má Tomáš Rajdus. Tomáš Brodský bude stát za ním a třetí bude Miroslav Křížek. Tady se bude také na co dívat.

""

Pohodový pilot Milan Peška (vlevo) s Ríšou Granátem

 

Offroad – a opět dával Pavel Magda STOP and GO. Nyní Jardovi Kopeckému. Hodně pilotů potřebovalo pomoc nasazovačů. Nyní zajel pohlednou jízdu Ludvík Kurečka. Celkově TQ získal Jaroslav Kopecký.

10 minut přestávka na přípravu finále a jdeme na to. A já jsem hodně zvědavý na vývoj ve FšeStocku…

 

Finále 1

FšeStock – B finále: a je to tady. Fanán Stodola nedodržel čas na kolo a ihned se propadl na třetí místo. Vyhrál Olin Bětík, druhá Iva Kavanková. A finále: Igor Vlahovič od začátku do konce soupeřil s Liborem Holubem. Ovšem soupeř dvě kola projel rychleji a co na tom, že dojel celkově druhý. Z toho vytěžil Petr Macháček a Karel Mikuš sen. a další jezdci. Igorovi pak po jízdě nezbylo, než studovat časy na kolo. A zda by mohl kapánek přidat na výkonu nebo naopak ubrat. Je to fakt o laboraci v desítkách procent a taktice v jízdě.

TC Open – B finále: zvítězil nováček Petr Rovný. Dokonce za sebou nechal o dva okruhy Miroslava Křížka. A finále: tři piloti s nájezdem 25 kol. David Němček, Jarda Kopecký a Martin Kořínek – takové bylo pořadí po jízdě. Byla to poměrně pohledná jízda.

TC Superstock – před startem sundal model stůl jednoho jezdce. B finále: Ríša Granát ostatním soupeřům ujel více jak dostatečně. Junior Martin Kratochvíl dojel druhý. Finále A: krásný čistý start. Pavel Magda hlídal jízdu a udělil i STOP and GO. A to ke konci jízdy. Zvítězil Tomáš Marek před Ladislavem Lebánkem a Pavlem Novotným. Ale i další jezdci najeli stejný počet kol. Velmi zajímavé finále.

 

World GT – chybička Romana Krejčího. Pak v čele Libor Holub. Pak opět výměna pozic. Bylo to  o chybách. Libor Holub zvítězil. Ladislav Holásek dojel třetí za Romanem. Ostrava tedy bere první místa v tomto prvním kole.

""

Start finále World GT

 

TC Start – C finále: zde je úspěšný Jindřich Španěl. B finále: Leoš Zádrapa s dostatečným náskokem porazil své soupeře – Jardu Kopeckého st. a Honzu Zádrapu juniora. A finále: nárazy po startu. Napomenutí Pavla Magdy. Výborná jízda Radka Vody. Ten se dotahoval na druhého Pavla Martince. David Němček si pohlídal první místo. Pavel Martinec v jízdě skončil. Radek to měl jednodušší. Do doby, než se mu zastavil model. A tak druhý dojel Jan Mikulenka a třetí Tomáš Dolanský.

F1 – B finále: zde skončil Miloš Klaus. Krásně si zajezdil s Tondou Pospíchalem. A jeli fair play, kde nakonec zvítězil Miloš. A finále: Tomáš Rajdus si čistou jízdou dojel pro první vítězství. Chyba Ládi Křížka ho stála dobrou pozici. Tomáš Brodský dojel druhý. Ivo Kavánek třetí. Příště snad ke konci jízdy více ohleduplnosti pánové.

Offroad – STOP and GO pro Ludvíka Kurečku za zkrácení tratě. Martin Kořínek končí po kolizi do zadní nápravy. A padají další STOP and GO. Pavel Magda to nemá lehké v této kategorii. Jarda Kopecký out of race. Velká úmrtnost modelů v jízdě. Vítězem se stal Ludvík Kurečka. A pak Filip a Tomáš Rajdus. To je vývoj !!!

 

Finále 2

FšeStock – B finále: Olin Bětík podruhé zvítězil. Opět jezdci jeli rychleji, než měli. A finále: na Igora tlačil rychlejší Roman Krejčí. Ale Igor držel stopu a pouze v jednom okamžiku před smyčkou umožnil předjetí. A to bylo tak rychlé, že se kolo druhému Romanovi nezapočítalo. Igor jel tedy takticky a to byl výkon stažen o další 2%. Igor najel 21 kol. Dokázal to ještě Ivo Novosád. Petr Macháček třetí. První místo je jisté. Další jsou otevřená. Celá ta kategorie je o přemýšlení, taktice a ladění výkonu.

TC Open – B finále: Karel Mikuš zvítězil a bude se zde ještě soupeřit o první místo. A finále: David Němček je vítězem této kategorie. Martin Kořínek, Petr Novotný a další budou nadále soutěžit o bednu.

TC  Superstock – B finále: Martin Kratochvíl v souboji s Filipem Uhrem. Zvítězil Martin a není zde vítěz znám. A finále: krásný a těsný souboj Tomáš Marek vs Jiří Cigánek. A k tomu Ladislav Lebánek. Všichni tři dojeli v jedné vteřině !!!

 

World GT – Libor Holub si odnese cenu za první místo celkově. Roman Krejčí dnes zřejmě nemá formu. Ladislav Holásek a Ríša Granát dělají tuto kategorii napínavější.

TC Start – C finále: Jindřich Španěl je vítězem C finále. B finále: Jarda Kopecký st. zvítězil. A i on mýchá pořadím a nic zde není jisté. A finále: máme vítěze této kategorie – je jím David Němček. Ve hře jsou ještě Pavel Martinec a Radek Voda.

F1 – B finále: Toník Pospíchal nedojel a ponechal hladce první místo Miloši Klausovi. A finále: Tomáš Rajdus se stal vítězem. Druhý bude Tomáš Brodský. Mira Křížek ještě bude muset zatnout svaly a zajet, aby mohl pomýšlet na bednu.

Offorad – Ludvík Kurečka zvítězil. Tomáš Rajdus si vyměnil pozici s Filipem. Tady to bude ještě zajímavé.

 

Finále 3

FšeStock – B finále: Víta Martin Vojtěch zvítězil, ale první místo již neohrozil. Igor Vlahovič jel s omezeným výkonem naplno a i tak pokořil hranici. A hned přišel o dvě kola. I Karel Kratochvíl, který jel za veterán Ostrava jednou chyboval. Dojezd tedy: Petr Macháček, Roman Štalmach.

""

Yokomo GT ve FšeStocku uspělo. Jelo na výbornou

 

TC Open – vítězem B finále se nakonec stal Karel Mikuš. A finále: zde bude vítězem David Němček a druhý bude Jarda Kopecký ml. Na třetí místo si stoupne Martin Kořínek.

TC  Superstock –  B finále: ve třetí jízdě vítězí Filip Uher. Kdo bude vítěz Bčka ? A finále: zde je konečné pořadí Marek, Lebánek, Novotný. Každopádně těsný souboj bratrů Markových v této jízdě. A chyby rozhodovaly.

World GT – známe pořadí i zde: Holub, Krejčí, Holásek. Dnes Roman Krejčí neměl svoji skvělou formu.

TC Start – C finále: vítězem je Jindřich Španěl. B finále: Jarda Kopecký nedojel. Na vítěze si počkáme. A finále: krásná jízda Radka Vody a jeho druhé místo v této jízdě mu zajistilo celkové druhé místo !!! Za Davidem Němčekem. Třetí bude Pavel Martinec. Radek Voda je opravdu nadějný jezdec.

F1 – Miloš Klaus nastavil HARD CORE nastavení na své formuli, Otevřel regulátor, dal těžký převod a děj se vůle boží. Toník už na jízdu nenastoupil. To se dělo v B finále, kde nakonec jely jen dva modely. A finále a pořadí konečné: Rajdus Tomáš, Tomáš Brodský, Ivo Kavánek

Offorad – poslední jízda dne zakončila dnešní klání. TOP jezdci: Ludvík Kurečka, Martin Kořínek, Jarda Kopecký

 

Nyní přijde na řadu vyhlášení výsledků a honem domů. Poháry obdrželi vítězové kategorií FšeStock, TC Start,TC Superstock, TC Open a Offroad. Zbytek kategorií nikoliv. Proč, toť otázka při stejné výši startovného. Ale to je věc pořadatele.

Na závěr mé zamyšlení nad kategorií FšeStock. Podotýkám, je to můj osobní názor:

Jaký je můj pohled na FšeStock, který se jede v Holešově ?

–          smyslem je, aby se v každé vytvořené skupině piloti co nejvíce přiblížili k sobě. Nastavením minimálního času na kolo se tak lepší jezdci omezí a ti horší je mohou teoreticky dotáhnout

–          kvalifikace musíte využít na to, aby jste nějak vyladili rychlost modelu, a to nejlépe s nějakou malou rezervou

–          plusem je, že zde můžete přijet s jakoukoliv technikou. A pokud jedete na závod občas, máte zde možnost startu. Zejména začátečníci zde mají možnost získat první zkušenosti. Dnes tu jely i šikovné dívčiny

–          výhodou je TQ pozice, protože pak můžete defenzívně řídit startovní pole za předpokladu, že se pojede korektně

–          pokud jste hodně dobrý pilot a znáte model dokonale, zvládnete jízdu na kolo snadněji

–          v jízdě jsou i tak rozdíly v rychlosti. Ale ne všichni dokážou zvládnout bojovnost a model zavčas zpomalit

–          teoreticky zde jsou mezi jezdci malé rozdíly za předpokladu započtení každého kola a dobré stopy

–          zde ve FšeStocku je to o ideální stopě, důkladném naladění výkonu a hodně taktizování. A taky trochu o štěstí. Můžete jet na první pozici, jednou zajedete rychleji a máte vystaráno. Pak jen doufáte, že i soupeři budou rychlejší

–          možná by stačilo neubírat celé kolo při překročení času. Ale pouze přičítat sekundy jako trestné = penalizace. Takto sice jedete třeba vláček, bojujete, ale nevíte přesně tu hranici

–          osobně mám rád, když se mohu zlepšovat a podávat lepší výkony v jízdě. Ve srovnání s Yokomo GT serií se mi Yokomo GT pravidla jeví jako lepší. Je tam předepsána technika se vším všudy. Ale fakt je ten, kdo neumí tento model řídit, opět bude jezdit vzadu. V Yokomo GT je to pouze v rukou pilota

 

Jinak závod se vydařil, já poznal novou nevšední kategorii a za sebe jsem odjížděl domů spokojený. Na dalším online reportu naviděnou.