Ladislav Mlčák na závěr vybojoval vítězství

RCmedia.cz


Poslední závod Yokomo GT Series v rámci mezinárodních závodů MIBOSPORT Winter season 2012/2013 v aréně hotelu SPORT-V-HOTEL v Hrotovicích proběhl v sobotu 16. března 2013. Přesto, že o vítězi série bylo již rozhodnuto v předposledním závodě sjelo se do Hrotovic 16 pilotů s čele novopečeným šampiónem Igorem Vlahovičem.

I když vítěz série byl již znám, stále se ovšem bojovalo o titul vicemistra mezi Martinem Zvárou st. a Ladislavem Mlčákem, kteří měli před tímto závodem bodů rovnocenně.

Nejlepší vstup do závodu měl Ladislav Mlčák, který vyhrál všechny tři rozjížďky a nejenže si zajistil pole-position, ale i jeden velice důležitý prémiový bod, který, jak se posléze ukázalo, měl cenu celkového stříbra. Druhé místo na startu finálových jízd vybojoval Igor Vlahovič, třetí Marcel Dostál a až čtvrté Martin Zvára st.

První finálovou jízdu finále A vyhrál stylem start-cíl Ladislav Mlčák ovšem v druhé se musel sklonit před výborně jedoucím Marcelem Dostálem. Jelikož se stále bojovalo především o celkové druhé místo v celé sérii a chtěl-li ho Ladislav Mlčák získat pro sebe musel ve třetí finálové jízdě zvítězit. Od startu třetí finálové jízdy to byl hlavně souboj mezi těmito dvěma jezdci. V průběhu osmiminutového finále se pouze měnil rozestup v závislosti na provozu na dráze. V cíli byl o necelou vteřinu dříve a vítězství v závodě si zajistil Ladislav Mlčák před Marcelem Dostálem, třetí skončil Igor Vlahovič.

Finále B bylo víceméně soubojem mezi Vladimírem Šulcem a Jiřím Tomanem, ze kterého jen těsně vyšel vítězně Vladimír Šulc.

Výsledky závodu:

1 Mlčák Ladislav	A	2	1:1, 3:1 [2:2]
2 Dostál Marcel		A	3	2:1, 3:2 [1:3]
3 Vlahovič Igor		A	5	1:2, 3:3 [2:4]
4 Zvára Martin st.	A	7	2:3, 1:4 [3:4]
5 Flek Vojtěch		A	10	2:5, 3:5 [1:8]
6 Groch Oldřich		A	11	1:5, 2:6 [3:6]
7 Groch Jiří		A	13	1:6, 2:7 [3:7]
8 Bayer Dušan		A	15	1:7, 2:8 [3:8]
9 Šulc Vladimír		B	2	1:1, 2:1 [3:2]
10 Toman Jiří		B	3	3:1, 2:2 [1:3]
11 Pospíchal Antonín	B	5	1:2, 3:3 [2:3]
12 Janiček Martin	B	8	2:4, 3:4 [1:8]
13 Jurčák Miroslav	B	11	1:4, 3:7 [2:7]
14 Ajmut Zdeněk		B	11	1:5, 3:6 [2:8]
15 Kristek Tomáš	B	11	3:5, 2:6 [1:6]
16 Kovář Matěj		B	12	2:5, 1:7 [3:8]

Hlasy jezdců bezprostředně po dojetí závodu:

Ladislav Mlčák, první místo: „Nastavení podvozku z minulého závodu výborně zafungovalo i dnes a tak jsem od první rozjížďky mohl jet naplno a s trochou štěstí jsem vybojoval pole-positon. Stát na TQ ve finálových jízdách byla dnes pro mě obrovská výhoda neboť jsem měl prostor hned na začátku zbytku pole trochu poodjet a pak jen stačilo udržet soustředění a neudělat chybu což se povedlo i přes to, že Marcel Dostál hodně tlačil na pilu. Samozřejmě jsem velmi rád za toto vítězství.

Marcel Dostál, druhé místo: „Pocity mám smíšené na jedné straně jsem rád, že jsem skončil druhý. Na straně druhé vím, že jsem díky řekněme neochotě některých jezdců se nechat předjet o jedno nebo i více kol přišel o možnost stát na stupínku nejvyšším. Je to věc, která by se stávat neměla. Celkově vzato byl to dobrý závod a s druhým místem jsem spokojený.

Igor Vlahovič, třetí místo: „Trať mi dnes moc nesedla, zvláště prostřední část jsem se vlastně učil celý závod i proto byl tento poslední závod dosti obtížný. Navíc jsem trošku postrádal motivaci a i to sehrálo svoji úlohu, že jsem v tomto závodě skončil až třetí. Souhrn toho všeho dokazuje, že nejsem neporazitelný. Navíc když Ladislav Mlčák skvěle naladil svůj model zajel TQ a dvěma vítězstvími ve finálových jízdách si zajistil dnes první místo. I druhý Marcel Dostál dnes naplno ukázal svůj potenciál a nechal mě za svými zády. I když jsem nevyhrál byl to dobrý závod.

Igor Vlahovič, vítěz Yokomo GT Series: „Jsem velmi potěšen právě získaným titulem v prestižním závodě Yokomo GT Series. Ovšem cesta za titulem nebyla vůbec jednoduchá.

Poprvé jsem se o plánované sérii dozvěděl na jaře roku 2012. Pak jsem měl možnost otestovat podvozek Yokomo GT, který mi poskytla firma Mibosport Michala Boka. A ihned první jízda na asfaltové trati mě velmi zaujala. Zadní náhon se mi v poslední době velice zalíbil a to hlavně proto, že je to více o citu v celkovém řízení modelu. Líbil se mi model jako takový – jeho jednoduchá konstrukce a v podstatě bezúdržbový provoz.

Na asfaltu jsem odjel již se svým vlastním modelem dva závody. Zde se ještě dolaďovala pravidla promotérem. Ovšem když jsem byl seznámen s konečnými technickými pravidly pro zimní sezónu 2012/2013, byl jsem si již dopředu jistý, že vše bude o technice řízení, schopnostech pilota a ne o tom, kdo má lepší vybavení. A to se mi i potvrdilo v průběhu kobercové sezóny.

První závod na koberci v hale Hrotovice jsem vynechal pro rodinné povinnosti. Ale druhý jsem si již nenechal ujít a poprvé s modelem jel ostrý závod dle jasně daných regulí. Zde jsem se trochu obával, jak model bude fungovat na koberci v nastavení, které jsem měl v podstatě ze stavebnice. Ale byl jsem opět mile překvapen. Tento závod byl seznamovací a to nejen s autem, ale i se soupeři a tratí samotnou.

Na druhém závodě jsem již zcela pochopil, jak s modelem na koberci jet a jak získávat drahocenné setinky sekund ve svůj prospěch. Bylo to v přesné stopě, jízdě hlavou při vyšším počtu modelů na trati a také trochu o štěstí. Ale další závody jsem jel velmi koncentrovaně a odměnou mi byla vždy pozice TQ na startu a opakované první místo na stupních vítězů. To mi ulehčilo cestu k prestižnímu titulu na posledním závodě, kde se mi moc nedařilo, ale hlavně jeli výborní piloti. A ukázalo se, že s nimi musím v nadcházející letní sezóně počítat. A já pevně doufám, že konkurence bude nadále přibývat.

„Velmi se těším na letní sezónu 2013, kde budeme soutěžit na asfaltových drahách, kde to bude mnohem více o citu na plynu, jak na koberci, kde bylo přilnavosti dostatek.

Musím pochválit promotéra této série za stanovené podmínky, do kterých není nutné nijak zasahovat a měnit je. Všichni mají stejné podmínky pro dokázání svého řidičského umění. Tuto soutěžní kategorii bych doporučil spíše pokročilým jezdcům, kteří již mají zkušenosti s řízením RC modelu. Ideální kategorie pro ty, co mají rádi reálné zpracování karoserie, příjemnou rychlost a co nejmenší starosti s údržbou modelu. Za sebe mohu říci, že jsem za celou zimní sezónu sáhl na model minimálně. Opravdu jsem z této kategorie nadšen a přeji si její dlouhodobé trvání. Je v tomto směru opravdu jedinečnou.

Michal Bok, promotér YOKOMO GT Series a MIBOSPORT Cup: ”Ještě jednou gratuluji Igoru Vlahovičovi k zisku titulu šampióna Yokomo GT Series. I když to z výsledků tak nevypadá, jeho cesta za mistrovským titulem nebyla až tak jednoduchá a zvláště v poslední třetině série mu v podobě jezdců Ladislava Mlčáka, Martina Zváry st. i Marcela Dostála vyrostla velmi slušná konkurence.

Do výsledkové listiny se zapsalo 39 jezdců za což mohl i vytrvalostní závod. Dvacetdva jezdců odjelo minimálně dva závody a to je více než jsem na začátku očekával. V sérii se objevili i VIP hosté, kteří mají bohaté zkušenosti převážně s jinými měřítky nebo jezdí spíše off-road kategorie a po závodě se vždy velmi kladně vyjadřovali jak k podvozku tak i nastaveným parametrům série což obzvláště potěší.

První ročník halové série máme úspěšně za sebou, poháry a věcné ceny byly předány a nyní se již chystá letní sezóna. Budeme pokračovat se stejnými technickými i sportovními pravidly, která se osvědčila i v nastávající letní sezóně.

Chtěl bych poděkovat všem jezdcům jak Yokomo GT Series tak i ostatním pilotům MIBOSPORT Cup Onroad & Offroad presented by Yokomo za účast a předvedené sportovní výkony a již 11.5.2013 se těším při prvním letním závodě na brněnské dráze na shledanou.

Konečné pořadí Yokomo GT Series:

1 	Vlahovič Igor		507
2 	Mlčák Ladislav		491
3 	Zvára Martin st.	490
4 	Flek Vojtěch		477
5 	Groch Oldřich		476
6 	Groch Jiří		468
7 	Toman Jiří		465
8 	Šulc Vladimír		462
9 	Pospíchal Antonín	458
10 	Janiček Martin		453
11 	Jurčák Miroslav		446
12 	Ajmut Zdeněk		445
13 	Dostál Marcel		390
14 	Bayer Dušan		370
15 	Kristek Tomáš		346
16 	Vala Jaroslav		303
17 	Jurenka Miroslav	198
18 	Jedlička Tomáš		188
19 	Margony Erik		185
20 	Novák Petr		182
21 	Hrubeš Jiří		175
22 	Volek Lukáš		174
23 	Forrai Gabor		102
24 	Tóth Barnabás		102
25 	Zvára Martin		100
26 	Bayer Aleš		98
27 	Bílek Roman		98
28 	Rybák Jiří		98
29 	Šulc Matěj		96
30 	Šulc Dominik		96
31 	Dworschak Patrik	95
32 	Flek Radek		94
33 	Mašek Dominik		94
34 	Maňoušek Patrik		92
35 	Klaus Miloš		92
36 	Kovář Jakub		90
37 	Bok Michal		90
38 	Novický Vojta		90
39 	Kovář Matěj		84

MIBOSPORT

Firma zahájila svou činnost v roce 2008 kdy se stala výhradním distributorem modelářské firmy Speed Passion do České republiky. V současné době je výhradními distributory značek: MR33 (Marc Rheinard Products), Shepherd, ABEC35, Sonic pro Českou Republiku a značky Yokomo pro střední, severní a východní Evropu. Firma Mibosport navázala úzkou spolupráci s bratry Rheinardovými a také rodinou Schäferových, která vyrábí podvozky Shepherd. Nejužší spolupráci ovšem navázala s firmou Yokomo, u které se mimo jiné podílí i na vývoji nových produktů. Od svého vzniku v roce 2008 firma Mibosport pořádá závody RC modelů. Jen v minulé zimní sezóně navštívilo závody 220 jezdců z 6ti zemí. Početným startovním polem tak i vysokou kvalitou jezdeckého složení se stal seriál závodů MIBOSPORT Cup největším nejen u nás, ale zařadil se i mezi několik málo prestižních evropských podniků.

YOKOMO

Tradiční japonský výrobce rádiem řízených modelů aut, který se specializuje pouze na elektrické modely. Značka Yokomo je největším výrobcem RC drift produktů na světě. V závodní sféře značka vyrábí jak podvozky pro kategorie onroad, tak i offroad a je několikrát mistrem světa. Největší osobností RC modelů aut je legenda Masami Hirosaka, který se neustále spolupodílí na vývoji podvozků Yokomo.

 

Zdroj úvodní foto: RCmedia.cz / Šárka Tomanová