Nainstaloval jsem motorek řady GT290 do mého modelu Yokomo GT a otestoval jej ve dvou převodech. Nejprve se základním pastorkem 17T a pak s pastorkem 30T. Ano i takto velký pastorek lze do modelu bez úpravy použít. A šel by tam pastorek ještě o dva zuby větší.
Jinak jsem měl model osazen:
Regulátor: Nosram Matrix Reverse
Akumulátor: Lipo 2S Yokomo 2800 mAh
Ostatní vše dle předpisů Mibosportu. Tedy kola medium (F), soft (R). A co jsem zjistil ?
Pastorek 17T
– rychlá akcelerace
– maximální rychlost 32,4 km/h (velmi příjemná rychlost pro naprosté začátečníky, pro zkušené velmi pomalé)
– motor měl krásný potichý chod a vůbec se nezahříval (teplota venkovní cca 20°)
– ideální pro malé technické tratě
– není to takto konkurence schopné oproti klasice (velký rychlostní rozdíl)
Pastorek 30T
– velmi těžká a pomalá akcelerace
– maximální rychlost 44,3 km/h
– po 5 minutách jízdy teplota motoru cca 60°
– na výjezdech velmi pomalé
– obávám se, že při teplotě asfaltu 50° motor dlouho nevydrží
– v této kombinaci se rychlostně přibližuje předepsané střídavé variantě a to: motor LRP X12 v továrním časování s regulací se ZERO BOOSTEM, pastorkem 17T
– opět velmi tichý chod motoru
V obou případech jsem neměl na modelu závaží a model seděl naprosto skvěle. Jel jsem zcela nové obutí. Opravdu perfektní grip a do zatáček mírně tupé.
Jak to jede v klasickém nastavení ?
Dělal jsem test rychlosti modelu v předepsaném nastavení ze zimní sezóny Mibosportu a zde jsem dosáhl maximální rychlosti 44,5 km/h. Na akumulátor 2800 mAh Yokomo jsem jezdil 35 minut, najel 13,05 km a stále jsem měl dost energie.
Na koberci jsme nevydrželi díky gripu 30 minut ani s akumulátorem 5000 mAh, venku nebude problém jezdit na 2800 mAh cca 40 minut a více a s klasickým Hard Case provedením a kapacitou 6000 mAh i přes hodinu. Ideální pro vytrvalostní závody.
Tak to bylo moje další poznání ohledně kategorie Yokomo GT.