Po posledním vytrvalostním závodě jsem musel pořídit novou spodní vanu, koupit nové unašeče centrálního kardanu. A zvolit nové diferenciály.
Přeskládat věci ze starého plata na nové nebyl problém.
Dále jsem model osadil klasickými planetovými diferenciály.
Také jsem použil namísto univerálních kardanů původní plastové „kosti“.
Osadil jsem model novým ozubeným kolem 55T.
Do této doby vše probíhalo bez potíží a hladce.
Ale pak přišla řada na centrální kardan a unašeče. A zde jsem zjistil následující:
– chtěl jsem pořídit původní plastové unašeče centrálního kardanu, ale ty nejsou k sehnání
– můžete koupit buď originál sadu Tamiya, kde jsou unašeče a kardan z hliníku a v modrém eloxu (ale toto se právě vychodilo po pár závodech). A nebo zakoupit samostatně unašeče a kardan zvláště. Já koupil unašeče od fy TOPCAD, které se výrazně liší od originálu. Jsou masivnější, uzavřené
– unašeče od TOPCAD jsou méně hluboké a když jsem do nich chtěl nasadit kardan Tamiya, byl delší. Jediné, co tam padlo byl původní plastový kardan ze stavebnice
– ALU kardan z originální sady je delší pro tento typ unašečů
– Tamiya ALU kardan se jako zvlášť koupit již nedá
– jediná možnost je sehnat kardan stejné délky v ALU provedení od jiné firmy
– je tedy potřeba dávat pozor na kompatibilitu těchto dílů
V modelu mám nyní tedy kardan plastový. Na motor Johnson 540-J a převod 55/28 při plném výkonu jen mírně vibruje. Otestuji to na závodě. Možná něco vydrží.
V galerii máte foto unašečů k porovnání včetně délky centrálních kardanů.
Model je nyní zrepasován a připraven na další závod / testy.