Opět je za námi další závodní víkend. Po vítězství v Otrokovicích na Hitu s motorem Corally, vyrážím s Pavlem na Mibosport do Brna, kde se jel poslední závod letního seriálu.
Ještě v pátek nebylo zcela jasné, jestli pojedeme nebo zůstaneme doma. Za prvé to bylo počasí a za Pavlovo nachlazení. Nakonec se Pavel rozhodl, že pojedeme. Pojali jsme tedy tento závod spíše jako trénink. O celkové pořadí nám nešlo a tak jsme v podvozku vyměnili vítězný motor Corally z Hitu za LPR X12, který má již 3 roky provozu za sebou. Nově povolený motor LRP X20 necháváme na koberec pro zimní sezónu. Sebou bereme staré pneu, které již nemá šanci něco na dráze ukázat.
Do Brna vyrážíme v soboru v 6 ráno, cestou přibíráme Matěje Malíka, který dlouho desetinu neřídil. Tak se jede taky jen svézt. V Brně jsme mezi prvníma a postupně přijíždí další soutěžící. Vybalujeme věci a začínáme trénovat. Já vytahuji foťák a zjišťuji, že jsem nechal doma paměťovou kartu. Tak jsem vytáhl záložní kompakt. Ten je už skoro na odpis, ale přeci jen ještě nějakou tu fotku udělá. Na Mibo se vydal i Igor Vlahovič a tak mám vše usnadněné. Na Masters najdete celý on-line report z tohoto závodu.
Presentace proběhla a rozprava začala před 10 hodinou. Michal Bok pojede v kategorii Stock 17.5 s novým podvozkem Yokomo BD7RS. Je to podvozek s karbonovým platem a zbytek je z plastu. Cena podvozku necelých 5000,- Kč.
V kategorii Formule a Modified startují pouze 3 jezdci. Do Kategorie Stock se přihlásilo celkem 9 jezdců a do kategorie Yokomo GT 8 jezdců. Podzimní počasí s nízkou teplotou a dešťovými přeháňkami vyšší účast asi ani nezaručí.
V kvalifikačních jízdách bylo znát, proč se Pavel drží zpátky. Trojkombinace starší motor, tréninkové baterie (nedávají takový výkon) a sjeté pneu. Do poslední kvalifikační jízdy Pavel ani Matěj nenastoupili. Začínající déšť je od startu odradil. Ostatní jezdci odstupují po odjetí cca 2-3 kol. Trať zcela mokrá. Start do finálových jízd z 6. místa je tedy snadno pochopitelný. Matěj jede s podstatně slabším motorem a teprve se seznamuje s podvozkem. Mám pocit, že je to jeho letošní první závod venku na asfaltu v desetinách. Po kvalifikačních jízdách se čeká na rozhodnutí ředitele závodu. Bude se pokračovat nebo nebude. O tom v 15 hodin rozhodli všichni jezdci. Na pravo si stoupli ti, co chtěli pokračovat v závodě a nalevo ti, co již pokračovat nechtěli. Většina se postavila napravo a tak závod pokračoval prvními finálovými jízdami v 15:15 hodin. V první jízdě se Pavel probojoval na 3. místo. V souboji však v zatáčkách tahal víc za plyn a tak nebylo divu, že se pneu na vlhké trati utrhlo. Když toto udělal ještě jednou, tak ho v posledním kole předjel i výborný Martin Zvara st. Pavel si jízdu spíše užíval. Ve druhé jízdě dojel na pátém a poslední třetí jízdě na čtvrtém místě. Celkově tedy na 5. místě. Matěj na dráze zaostával za ostatními a tak všechny jen pouštěl a pouštěl. V celkovém pořadí dokončil jízdu na posledním místě. Z výsledku nadšený být nemohl, ale byl rád, že se mohl svézt. Kategorii Stock vyhrál nepřekonatelný David Nemček před Michalem Bokem a Radkem Vodou.
David Nemček ovládl i kategorii Modified a tak se stal dvojnásobným vítězem tohoto závodu. Ve Formulích a Modifiedu tak i poslední jezdci dostali pohár. Skončili na 3. místě. Při vyhlašování kategorie Stock posílám Matěje, ať si jde pro pohár za poslední místo. To samozřejmě nedostal. No snad příště. Po skončení vyhlášení výsledků tohoto závodu ještě proběhlo vyhlášení výsledků celého letního seriálu. Účastníci, kteří se zúčastnili většiny závodů letního seriálu tak měli možnost se zúčastnit slosování o ceny. Tím byl motor LRP X20 a Podvozek Yokomo.
Po vyhlášení jsme se odebrali ke svým domovům.
Celkové výsledky najdete na tomto odkazu ZDE.
Dalším závodem budou noční Určice a to již příští týden.
Fotogalerii najdete zde: http://rcejunkove.rajce.idnes.cz/2013.09.21_-_Mibosport_Brno/#